Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoyCiej007 schreef:JoviBan schreef:Verder heb ik in dit topic helemaal geen mening gegeven over het bitloos mennen.
Klopt. maar daar is dit topic wél voor bedoeld... graag dus wel ontopic blijven en niet zomaar even wat uitspraken eruit persen, en dan nog zo kort door de bocht ook (totaal niet beargumenteerd).
Dit topic is hier dus niet voor bedoeld
JoviBan schreef:palousa_boy schreef:naar mijn idee komt al dat bitloos allemaal mee met pat parelli en al dat soort natural mensen.. heel leuk allemaal, maar heb je pat ooit bitloos zien mennen? ik niet.
Je haalt hier een aantal zaken door elkaar.
Bitloos heeft niks met Pat Parelli te maken en vice versa.
'Natural' heeft ook niks met Pat Parelli te maken en vice versa.
En bitloos heeft niks met 'natural' te maken en vice versa.
Bitloos heeft alles te maken met mensen die niet meer met een bit willen rijden of mennen, om wat voor reden dan ook. Je kun hen in een hokje willen duwen, maar dat gaat je niet lukken.
JoyCiej007 schreef:Hoe vaak hebben wij hier wel niet eens zomaar iemand zien binnen vallen die dan even in een topic komt vertellen dat je echt bitloos moet mennen, is 'veeeel paardvriendelijker'...
Dennis schreef:Met de meest heftige bitloze menhoofdstellen kan je pittig wat schade aanrichten en zijn ook niet echt paard vriendelijk.
Ibalia schreef:Zoals Echwel ook al vermeldt, worden met bitloos rijden een 3-tal gevoelige drukpunten gebruikt.
Citaat:met een hackamore kan je een neus breken, ja. met de onder andere door mij getoonde hoofdstellen niet. onmogelijk
Echwel schreef:Dan is een gladde stang nog het vriendelijkst, want als e zulke mensen bitloos zoulaten rijden, met rukken en
plukken, krijg je idd gebroken neuzen en noem maar op.
Qimm schreef:Met een goed bevestigde hack kun je echt geen neus breken hoor.