Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) gemaakt op av renpaard (internationale topper),enige probleem waren andere paarden waar we achterop kwamen rijden,dan was het herrie. ik denk als je de motivatie van het willen werken kan behouden door er met heel veel geduld en respect mee om te gaan dat je leuke resultaten kan behalen.
Redrumfox schreef:Ik ben inmiddels al helemaal in de wolken met mijn toekomstige EV die ik over ongeveer een half jaar in ontvangst ga nemen. Hiermee wil ik recreatie gaan rijden; beetje springen beetje dressuur en zo nu en dan een wedstrijdje. Maar nu zit iemand uit mijn omgeving iedereen wijs te maken dat dat helemaal niets gaat worden omdat ex-renpaarden alleen maar willen rennen. Mijn mooie droom is dus behoorlijk verpest en mijn goede humeur is ook niet meer wat het geweest is.
Moet ik nou geloven wat zij allemaal zegt? En zo niet; hoe kan ik haar vertellen dat ze ongelijk heeft?
Ik weet: ik moet me er misschien helemaal niets van aantrekken, maar aangezien iedereen in mijn omgeving me nu van mijn Engels Volbloed idee af wil brengen blijft het maar in mijn hoofd rondspoken.
Trouwens: het wordt een paard die al door anderen is omgeschoold, dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Maar ik begin nu dus het idee te krijgen dat het een heel vurig paard gaat worden wat er meteen vandoor sprint wanneer je hem iets meer ruimte geeft.
ze zijn wat gevoeliger op een positieve manier...... geen paarden waar je met een rothumeur op moet gaan zitten 
en was niks lastig hoor
arabgirl schreef:mijn arabier heeft vroeger ook op de baan gelopen, en ik merk alleen als ik met meerdere paarden in het bos rij, wel de competitiedrang, vooral met galoperen, maar hij is altijd wel goed bij je te houden.