[AR] nieuw shet tuig hoe moet der broek ??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: nieuw shet tuig hoe moet der broek ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:07

Nee volgens mij zijn ze de weg er nog nietmee opgeweest.
Maar sowieso op het erf is deze kar al te gevaarlijk om mee te mennen.
Maar als ze de weg op willen gaan moeten ze zeg maar tegen een viaduct op de oprijlaan loopt paralel aan het viaduct.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:18

Pfff, ik zou bíjna in de verleiding komen om eens bij de TS langs te gaan, woon zelf nl. ook doordeweeks in Groningen en het haar eens in Real life duidelijk te maken dat dit zo niet kan....

Maargoed, dat vind ik éigenlijk veeels te veel moeite voor zo'n eigenwijs, dom, onverstandig kind...........

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:21

Mijn oom had ook een keer zo'n driewielertje gefabriekt, altijd boer geweest, wist er alles van, kon makkelijk blablabla..... Pony niet goed ingespannen want broek was niet nodig, hadden ze vroeger ook niet, raar ding...... Even niet opgelet, pony krijgt kar op de hakken, slaat nichtje van de kar en gaat aan de haal, stuurloos voorwieltje slaat dubbel, kar over de kop, oom met gebroken schouder en dikke hersenschudding in de ambulance.

Zelf weten hoor Doreen als jij dat leuk vindt, maar rij in elk geval maar geen anderen plat, je verzekering zal de schade wel niet betalen......

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:32

Moderatoropmerking:
Mensen, probeer het toch -ookal ben je het er niet mee eens- positief neer te zetten. of de TS er iets mee doet is alsnog aan haarzelf...

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:51

Ik wil hierbij wel even naar een ander topic verwijzen. Die opmerkingen die ik daar heb geplaatst op 8-2 tussen 22.00 en 23.00 kan ik hier ook plaatsen....
viewtopic.php?f=21&t=612853

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 00:54

En hoe moeten wij het positiever brengen dan...? Je rijdt je regelrecht het ongeluk in, maar het valt wel mee? Sorry, maar als iemand zo gevaarlijk bezig is, dit eerst op een fatsoenlijke duidelijke manier gezegd wordt, en zij vervolgens niks doet met de waarschuwingen... daar wordt ik niet echt positief van!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 01:28

Vickelientje schreef:
En hoe moeten wij het positiever brengen dan...? Je rijdt je regelrecht het ongeluk in, maar het valt wel mee? Sorry, maar als iemand zo gevaarlijk bezig is, dit eerst op een fatsoenlijke duidelijke manier gezegd wordt, en zij vervolgens niks doet met de waarschuwingen... daar wordt ik niet echt positief van!

Eh ja, inderdaad, helemaal 100% mee eens. En daarbij kan ik natuurlijk de reactie van de mod ook wel begrijpen, het zijn grotendeels negatieve reacties, maar wat verwacht je in godsnaam dán als je je pony al voor zo'n wagentje maar zelfs dúrft te knuppen??

Ik moet zeggen, ik ben meestal niet iemand die zich met andersmans zaken bemoeid (in real life) en als ik op rit iemand tegen kom met aanspanning of gewoon een ruiter van 'ja dit moet zus, dit moet zo', maar ik kan je vertellen, zou ik déze aanspanning tegen komen, ongeacht of ik dan zelf op rit ben met mijn wagentje of gewoon langs fiets of zélfs als ik in de auto zou zitten;

Ik zou stoppen, en die mensen eens goed, doch netjes duidelijk maken dat dit toch écht niet kan en super gevaarlijk is. Kijk als zo'n onverstandig iemand zich zelf (en evt. de pony) in de kreukels wilt rijden, goed, ga je gang, jammer van de pony, dat wel......... Maar deze aanspanning is niet alleen een risico op zich voor 'menner' (althans, wat zich 'menner' noemt) Koe pony, en een evt. passagier, maar des te meer ook voor andere weggebruikers.........

Klinkt banketstaaf, maar als men op zo'n manier eens flink aan de kletter gaat en daar wat aan overhoud, dan ga je toch wel anders denken. Ook vind ik dat als bijv. de politie een dergelijke aanspanning op de openbare weg aantreft, ze best wel eens een hartig woordje mogen spreken met 'de menner' in kwestie, slinger ze gerust op de bon, zou ik zeggen. Alhoewel de politie hier misschien geen of weinig verstand van heeft, maar íedere leek en zelfs mijn dementerende oma Vork zou je kunnen vertellen dat DIT absolúút niet kan.....

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 01:37

Go jij! Go jij! JoyCiej007 Go jij! Go jij!

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 01:46

off topic: de foto's doen het niet meer. Kan er dus ook niks over zeggen.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 01:53

nikki160287 schreef:
off topic: de foto's doen het niet meer. Kan er dus ook niks over zeggen.
Ik denk dat de boodschap overgekomen is. Hopen dat het haar ook aan het denken zet... Bloos

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 02:19

BlackDevils schreef:
Go jij! Go jij! JoyCiej007 Go jij! Go jij!

Hahaha Clown ja sorry, maar je moet wel aardig je verstand op nul hebben om er niet hetzelfde over te denken, ja toch? Clown

(neem bijv. TS; goed voorbeeld)

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:05

Pink_Horizon schreef:
Mensen, probeer het toch -ookal ben je het er niet mee eens- positief neer te zetten. of de TS er iets mee doet is alsnog aan haarzelf...

Sorry, maar ik vind dit een onnozele opmerking, zeker voor een mod. Als TS met deze aanspanning gaat rijden is het niet de vraag óf het misgaat, maar wanneer! Waarschijnlijk al redelijk snel..... TS wekt nou niet bepaald de indruk dat ze iets met deze info doet. Over het algemeen moet iemand dat zelf weten, het zal mij een zorg zijn, maar in dit geval is het ronduit gevaarlijk, voor haarzelf, voor de pony (die niet van haarzelf is) maar ook voor derden! Je zal er toevallig fietsen..... En dan zeg jij dat er iets positiefs gezegd moet worden? Ga toch gauw zeg.....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:08

He iets positiefs..
Oke dan..
Parasolletje erbij en je hebt een heerlijk terrasje....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:35

Echwel schreef:
He iets positiefs..
Oke dan..

Clown

Mjet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:39

Pardon iets positiefs??
Vraag je dat ook als ik hier een foto zal plaatsen waarop ik mijn paard even flink in elkaar ram, pure dierenmishandeling dus?
Moeten bokkers dan ook positief reageren?

Wat TS uitspookt met deze 'wagen' (eigenlijk mag het de naam niet dragen) grenst volgens mij aan dierenmishandeling, zeker als je de risico's in ogenschouw neemt.....

Maar goed hierbij voor Pink_Horizon iets positiefs, dé standaard reactie in zoveel topics op bokt: 'ach wat een lieve sgattige pownie heb jij!!'

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:00

Arretje schreef:
Pink_Horizon schreef:

Sorry, maar ik vind dit een onnozele opmerking, zeker voor een mod. Als TS met deze aanspanning gaat rijden is het niet de vraag óf het misgaat, maar wanneer! Waarschijnlijk al redelijk snel..... TS wekt nou niet bepaald de indruk dat ze iets met deze info doet. Over het algemeen moet iemand dat zelf weten, het zal mij een zorg zijn, maar in dit geval is het ronduit gevaarlijk, voor haarzelf, voor de pony (die niet van haarzelf is) maar ook voor derden! Je zal er toevallig fietsen..... En dan zeg jij dat er iets positiefs gezegd moet worden? Ga toch gauw zeg.....

Ik ben het met je eens!
Hoevaak is het al niet besproken. Al die mensen die maar een paard voor de kar zetten en een ritje gaan maken.
Geen idee hoe het paard correct moet worden aangespannen met alle gevolgens van dien.
Positieve reactie???
Stop alsjeblieft met het mennen en ga pas weer aan de slag als je degelijk materiaal hebt en weet hoe om te gaan met paard en wagen!
(positief genoeg Vork )

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:04

Mjet_ schreef:
Pardon iets positiefs??
Vraag je dat ook als ik hier een foto zal plaatsen waarop ik mijn paard even flink in elkaar ram, pure dierenmishandeling dus?

Wat TS uitspookt met deze 'wagen' (eigenlijk mag het de naam niet dragen) grenst volgens mij aan dierenmishandeling, zeker als je de risico's in ogenschouw neemt.....

Maar goed hierbij voor Pink_Horizon iets positiefs, dé standaard reactie in zoveel topics op bokt: 'ach wat een lieve sgattige pownie heb jij!!'

Clown Amén Vork

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:31

Echwel schreef:
He iets positiefs..
Oke dan..

Haha! Haha!

Mjet_ schreef:
Pardon iets positiefs??

amen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:47

Ik geloof dat het lichtelijk is aangekomen bij de TS gezien ze (uit schaamte?) de foto's heeft verwijderd. Ik hoop dan ook daadwerkelijk dat ze betere begeleiding gaat krijgen en beter materiaal.
Is dit positief genoeg?

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:10

Foto's staan er nog steeds op... pagina 1 iets verder naar beneden...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:44

Ik zie ze niet

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:53

Foto's zijn inderdaad verwijderd Vick.
Over het niet/wel op de weg, volgens mij was 1 van de foto's duidelijk niet op een erf, voor zover ik mij kan herinneren. Maar dit veranderd nu weinig meer aan de situatie. Gezien TS weinig meer met onze reacties doet, alhoewel ik hoop dat ze dit toch nog leest en zich bedenkt. Het zou zonde zijn van de pony, het meisje en de omgeving als het fout gaat.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:12

Aangezien de foto´s verwijderd zijn, heeft het geen zin dit topic open te laten.