Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Arretje schreef:Tsja, dat is een manier om er tegenaan te kijken. Ik heb het over de nummers 1, 2 en 3 nk klasse 3, lijkt me toch een redelijk nivo. Het gaat mij te ver om te zeggen dat ze niet geschikt voor de sport.
Arretje schreef:Albertine_N schreef:Dat veterinaire gebeuren gaat toch op de schop.
In welk opzicht A10?
Arretje schreef:Nee daar heeft ie nog niks aan, dit is naar aanleiding van de Riny Rutjenslobby?
Echwel schreef:A10 dat betekend dus dat je de problemen bij de basis aanpakt, en daar al het koren van het kaf scheidt.
amandaimage schreef:kwpners kun je nemen of zoiets, shetlander, welshjes, gelderlanders, friezen, fjorden
Albertine_N schreef:Nou als je dus de bij de basis zorgt dat mensen die de paarden te hoog in de temp hebben er uithaalt enzo zorgt dat ze niet kunnen doorstromen naar klasse 4 , pak je dus de problemen aan bij de basis..Ik snap je even niet?
amandaimage schreef:kwpners kun je nemen
Echwel schreef:Albertine_N schreef:Nou als je dus de bij de basis zorgt dat mensen die de paarden te hoog in de temp hebben er uithaalt enzo zorgt dat ze niet kunnen doorstromen naar klasse 4 , pak je dus de problemen aan bij de basis..Ik snap je even niet?
BlackDevils schreef:De discussie over de zwaarte van de wedstrijden hebben we al eens vaker gehad. Ze worden steeds lichter. De kampioenschappen in Uden waren daarop geen uitzondering (alhoewel er een kleuk sukje van 1 km in het a-traject zat) en de hindernissen goed technisch waren. Maar conditioneel word er weinig van een paard meer gevraagd, de afstanden worden steeds korter. Waarom dan het vet.-reglement aanpssen. Aanscherpen die hap en strafpunten geven als je boven bepaalde waarden komt. Je kunt als koetsier heel goed voelen hoe je paard is. Dat geeft meteen de vakmanschap weer en hoe ver je gaan kunt. Kunnen ze het niet aan dan moet je een stapje terug doen en niet doorgaan en de veterinaire waarden versoepelen. Hiermee is de paardvriendelijkheid en nivo van de rijders/sport niet bij gebaat.
Echwel schreef:Helaas waren die vroegah al bij de vereniging, en maken ze tegenwoordig de dienst uit.
Maar om nieuwe aanwas met die fouten te voorkomen zul je toch ergens moeten beginnen.
Citaat:Vergeet ook niet dat Uden zeker voor de 2 spannen klasse 3 een heel makkelijke wedstrijd was. Ze hebben door die ongelukken ongeveer een 1 rust gehad!
Echwel schreef:En dan gooien ze in dat extra halfuur gewoon een tuinslang in de anus, om maar weer goed te komen.
Daar zou dus strafpunten op moeten komen.
Citaat:Ik weet het wel zeker (tav dat uur rust)
Maar goed over wel of niet temperaturen.
Ik ben laatst bij een lezing van Eric van Breda geweest en daar bleek toch heel duidelijk dat een rectale temp. van 40 graden celsius een kerntemperatuur van zeker 2! graden hoger geeft.
Probleem is dat de kerntemperatuur niet te meten is.
Feit is wel dat boven de 40 graden eitwitten denatureren en dat is voor geen enkel dier (Fries, Haflinger of Welsh) gezond.
Dus paarden die met temperaturen boven de 40 graden (beter: langere tijd boven de 40 graden) hebben lopen simpelweg gevaar.
Ik denk niet dat we dat moeten willen met elkaar, dus blijf ik temparaturen en strenge regels gewoon een goed iets vinden, puur op fysiologische gronden.
Citaat:Bij alle processen in het lichaam spelen eiwitten een grote rol in de gehele fysiologie.
Van voedsel vertering, afweer tot aan de doorbloeding enz enz.
Eiwitten denatureren (gaan kapot, zelfde als een ei bakken) en dat functioneren ze niet meer.
Gevolg organisme gaat kapot....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Denaturatie