Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hop schreef:Mocht je paard in de toekomst ooit wat krijgen waardoor je hem in moet laten slapen/naar de slacht moet doen heb je wel kans dat ze je paard niet "aannemen" als hij niet gechipt is. Volgens mij mogen slachterijen vanaf 2007 geen ongechipte paarden meer aannemen. Meer info is te vinden op de minlnv website.
CarolShadow schreef:Mijn pony is niet gechipt, krijgt geen inentingen, word door mijzelf bekapt, staat jaar in jaar uit op de wei zonder bescherming, krijgt bijna geen krachtvoer, word niet intensief mee gereden.
Ga ik nu te ver???
ma_rie_tje schreef:zolang jij er tevrede mee bent, en je paard het zo naar zn zin heeft, waarom niet.
ZOlang het maar niet onder mishandeling (ondervoeding ect) valt.
Pas wel op met het niet enten, als je op plekken komt waar veel "vreemde" paarden bij elkaar komen is het wel zo veilig natuurlijk.
Daarbij wordt het paard meteen ingeent tegen tetanus. Als jij valt op straat en een wond hebt, krijg je ook een tetanus prik (tenzij je die minder dan 5 jaar geleden heb gehad). Ik vind het wel zo fijn dat hij is geent tegen tetanus voor als hij een (vieze) wond heeft.
Maar nogmaals, dat is mn eigen keuze