Zonder schuilstal buiten, binnen met slecht weer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Re: Zonder schuilstal buiten, binnen met slecht weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:19

Lenneke_ schreef:
En wat als er geen schuilstal is?
Dan moet je wel kiezen voor je paard. Kies je dan full time op stal of buiten?

paarden kunnen uitstekend tegen kou. harde regen met een koude wind erbij is minder prettig en sommige dieren worden er ook ziek van, dat weet ik uit ervaring. mijn paarden staan in de zomer 24/7 buiten en s'winters overdag buiten en s'nachts binnen. een inloopstal lijkt me beter maar dat is in mijn geval niet mogelijk. als ik ze ook in de winter bij slecht weer buiten zou laten zou ik kiezen voor een regendek.

een vriendin van mij heeft een oude pony die het hele jaar buiten verblijft en die krijgt in de winter bij slecht weer altijd zijn regendek op en sinds laatste winter op advies van de holistische DA ook een gevoerde winterregendeken. hij doet het prima.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 08:20

Onze paarden komen 's zomers 's avonds een half uurtje binnen om hun krachtvoer op te eten. Daarna gaan ze weer naar buiten. Ze hebben ook een schuilstal waar een hooi-trog langs de muur loopt. Als het regent dan gaan de watjes daar lekker onder staan. De mijne komt geregeld droog binnen dus dat is een watje Haha!
's Winters doet de boer ze 's morgens ook een poosje naar binnen om hooi te eten en eventueel wat krachtvoer. Dan kan hij op zijn gemak het hooi buiten in de trog gooien. (anders lopen de paarden hem ondersteboven)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:07

Lenneke_ schreef:
Op vakantie had hij wel een schuilstal in de paddock. Af en toe regende het behoorlijk, maar meneer bleef lekker buiten staan met z'n kont in de wind Clown
Hooi lag in de schuilstal. Bleef hij ook buiten staan, met z'n hoofd binnen om te eten

precies mijn paard

als hij de keus had nam hij een hap van het hooi en rende weer naar buiten. Hij is claustrofobisch en gaat dus niet uit zichzelf in een schuilstal staan. Hij verpietert liever buiten in de regen Haha!

Daarom durf ik het ook aan om hem nu zonder schuilstal op een weiland te zetten 24/7, kan voor de show wel een stal neerzetten, maar meneer gaat er toch niet in staan...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:10

Bij ons staan ze er wel met z'n vijven onder. En maar loeren naar buiten of het al opgehouden is met regenen. Ook met die extreme warmte stonden ze veel onder het afdak. (en de boel maar vol poepen) Vork

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:33

Die van mij staat ook behoorlijk vaak in de nog steeds openstaande stal... op van die dagen zoals de afgelopen tijd , dat het steeds regent en heel druilerig weer is.

Dan kom ik aanfietsen , zie alle ponies in de wei lopen en die van mij staat er niet bij , ik roep en er galmt een hinnikje vanuit de stal , beest is hartstikke droog Haha!

Maar ook vaak dat het best hard regent en dat ze gewoon doen alsof er niks aan de hand is , stug door blijven vreten in de wei.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 19:00

Die van mij wil niet in een stal.
Op de vorige wei stond een zeecontainer,maar of het nou regende of sneeuwde,ze ging er niet in.
Nu heeft ze geen schuilstal,maar ze is altijd vrolijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:28

Toevallig is het (gelukkig) lekker weer geweest de afgelopen en komende dagen en Keet mag dus lekker op het land. Zijn allemaal kleigronden, dus regen+nat+tank gaat niet samen. Sowieso staan ze zeker in de herfstwinter 4 maanden op stal dus dan hersteld de grond wel, maarja; wie o wie legt dat de boer uit Gaaaap ?
Maargoed, vliegenmasker erop en ze staat er heerlijk. Tegenwoordig interesseert het er zelfs weinig als ze alleen staat, staat gewoon te grazen en riet te eten; als ik dan nog een plak hooi neer leg is ze al helemaal in de zevende hemel, ongeacht het weer; buien keert ze gewoon de kont toe Haha!