Yes mijn tweede overwinning

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Judith_W

Re: Yes mijn tweede overwinning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 16:09

kyrkelover schreef:
ik heb niet vaker gelsagen als 3 keer

Het feit alleen al dat je het 'slaan' noemt. Dat was ook idd wat je deed. Ik 'sla' alleen een paard als ie iets verkeerds doet.

Als ik een paard rijd, dan doe ik alleen m'n best om hem te motiveren en dat doe je nooit, maar dan ook nooit door een paard zo te slaan. Wat denk je hoe dit voelt in z'n mond!? Hij krijgt er elke keer een ruk in, als jij die lijnen zo heen en weer beweegt. Lijnen zitten vast aan een mond en zijn om mee te sturen en je paard te steunen, niet om zo mee te scheuren en te slaan.

Dit wordt idd een eindeloze discussie. En Kyrkelover, je kan het uitleggen zo vaak als dat je wilt, maar door je uitleg maak je het er niet beter op, eerder erger, doordat je des te meer laat weten dat je geen flauw benul hebt waar je mee bezig bent

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:12

uhm waarom zijn ze geblinddoekt? weten ze anders de uitgang? dat is toch meer een teken dat ze het niet echt heel leuk vinden..

je uitleg vind ik ook nogal raar, je zegt dat die paard veel geslagen moet worden, omdat hij anders op zn stalmaatje wacht, maar als je maar 3 keer hoeft te slaan, hoe jij het noemt. dan valt het op het andere paardje wachten nogal mee toch?

ik vind het er ook niet zo zachtjes uitzien, leer komt ook hard aan hoor.
natuurlijk kan je wel eens fouten maken, daar leer je van. probeer de volgende keer iets minder te meppen en meer samen te werken.. en geloof mij daar berijk je veel meer mee, dan je paard voor rot te slaan..
geen wonder dat ze geblinddoekt moeten worden, zie je ooit op de echte baan?? zou wat worden dan..

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:24

Ach gut arm beestje

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 23:52

deze pony loopt niet naar de uitgang maar asl ze deze pony niet blindoeken gaat hij omhoog en vertrekt die.
andere pony's blindoeken ze zodat ze de uitgang niet weten tenminste niet gelijk want als ze dat weten.
sommige pony's zijn daar nogal slim waarom moeilijk doen als het makkelijk kan want de uitgangen zitten in de bocht en dan kunnen ze goed gewoon rechtdoor lopen in plaats van de bocht om.
en ze kunnen er gewoon uit en dan sta je op de straat.
En de trailers staan achter de opening en veel krijgen bij de trailer wat lekkers.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 00:09

oh jah ik ga minder meppen Knipoog

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:11

Nou gefeliciteerd..

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 09:12

nou wat een lol...... Verward
Dus morgen sla je ook nog steeds Verward tsss

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:21

die pony's moeten dus galoperen voor de kar...ik snap niet hoe dit soort dingen door veel mensen goed gekeurd worden maar renpaarden zijn zielig.
ik vind dit dus een van de zieligste vormen van paarden"sport"
ik vind dit helemaal drie keer niks, dit kun je niet serieus nemen.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:14

Woogy schreef:
die pony's moeten dus galoperen voor de kar...ik snap niet hoe dit soort dingen door veel mensen goed gekeurd worden maar renpaarden zijn zielig.

En zo krijgen dus mensen een afkeer van de draf-en rensport. Draven en rennen hoeft niet zielig te zijn

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:17

Woogy schreef:

Hoeveel mensen in dit topic zijn er die het goedkeuren?
En hoeveel die het afkeuren?
Want dit is gewoon geen echte ren/draf sport, vind dat je het eigenlijk niet eens met elkaar mag vergelijken..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:51

Een smet op zo'n mooie sport... Scheve mond Dat dit nog mag bestaan, ongelooflijk!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:42

ik snap het niet, ik heb weleens topics gezien van dezelfde topicstarter waarin zoveel mensen reactie gaven"wat gaaf"...ik wordt daar misselijk van.
Ik snap ook niet hoe de topicstarter dit kan blijven goedpraten, ik verdedig de draf en rensport met m'n leven, maar dit kan gewoon niet;. hier is niets goeds aan. die pony's worden gejakkert, in elkaar getimmert door onervaren kinderen en ik zal maar zwijgen over hoe veel van de beestjes het einde van dit jaar niet gaan redden.
Kinderen hebben veel te veel drang om te winnen koste wat kost en dan dus echt niets meer geven om de pony's.
bah. Ik snap toch wel dat als mensen dit zien dat ze draf en rensport misselijk gaan vinden, heel erg spijtig.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:49

Het trieste is dat er een hele organisatie voor is, voor dit soort wantoestanden, en dat er dus heel veel mensen bereid zijn om hun paarden en pony's aan op te offeren. Ik moet er niet aan denken dat 1 van mijn paarden hierin terecht zou komen Scheve mond.

Gelukkig zien de meeste mensen wel dat dit niet eerlijk is tegenover die dieren, maar kinderen zoals de TS vinden het "geweldig". Bah.

Fleurr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:33

Dit is toch niet normaal
En ookal is het niet jou pony, dat slaan is toch echt niet normaal hoor!
Tsjaa.. wat moet ik d'r verder van zeggen, je blijft er blijkbaar hetzelfde over denken Hamer

Boreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:58

Na het zien van het filmpje ben ik er gewoon even stil van........

Zullen deze mensen hun paard ook zien zoals de meeste van ons op Bokt, als je beste vriend en als je grootste bezit, ik denk het niet.
Dit gaat om het feit ik wil winnen dus jij rent je benen uit je lijf en kan je niet harder dan ram ik je vooruit en ga je nog niet harder dan blijf ik op je inslaan.

Misschien zie ik het helemaal verkeerd en krijg je een enorme kick van deze tak van "sport" en is het helemaal geweldig om je frustratie erin kwijt te kunnen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 00:06

Ik heb veel pony draverijen gezien, Maar niet dat er zoveel geslagen werd..

De shetlander waarmee mijn tweelingzus koersde die vond het zelf leuk en hoefde je niet te 'slaan'

Nadat ik dat filmpje heb gezien, heb er echt geen woorden voor. Dit moet toch vrijwillig gebeuren. Ik vind dit echt niet normaal. Als jij zo wil winnen, Ben je écht triest bezig!
Laatst bijgewerkt door Daisies op 08-08-06 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 00:08

Ik hoop dat de TS iets leert van alle draf- en rensportkenners die in dit topic hebben gereageerd. Ik ben het 200% met hen eens dat dit enorm slechte reclame is voor de sport. Gelukkig ken ik zelf de drafsport op een heel andere, wél paardvriendelijke manier.

Wat een geweldige pony trouwens, dat-ie ondanks alles toch zo voor de TS door het vuur gaat. Daar moet je zuinig op zijn, op zulke dieren.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 01:19

ik was van plan niet meer te reageren maar naar de reactie van om maar te zwijgen hoeveel parden er het einde van het jaar niet halen.
sorry dat schoot me echt in het verkeerde keelgat alle pony's die er nu lopen gaan al jaren mee dus hoezo halen ze het einde van het jaar niet.
sorry hoor maar dat je het stom vind ok maar kraam niet zo iets belachelijks uit
en dan er bij ik heb zondga al heel anders gereden.
en met succes

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 08:23

En het schiet míj in het verkeerde keelgat dat je met deze onzin door blijft gaan, en niet leert van wat er hier door mensen aan kritiek wordt geuit.

Ik hoop dat je ons nooit meer lastig valt met je "overwinningen" die je ten koste van die arme pony's haalt, en dat je eens op een dag zult begrijpen dat dit gewoon echt niet kan - maar zo te lezen ben je daar nog lang niet aan toe....

Galloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:11

Vriendelijk doch dringend verzoek aan de TS deze zinloze post onder de noemer 'overwinning' voortaan achterwege te laten. Zo mag je deze verstandloze behandeling van paarden niet noemen Verdrietig . Het is een belediging voor de draf- en rensport! En voor de misbruikte pony's in het bijzonder. Draf- en rensport is een serieuze en professionele tak van paardensport die door dit soort waardeloze praktijken van mensen zonder gezond verstand in een kwaad daglicht wordt gesteld.
En hoe je het ook wendt of keert: zo ga je niet met dieren om. TS kan beter een hobby als boksen nemen, mag je klappen uitdelen én ontvangen, da's stukken eerlijker dan ponies acherna zitten Boos!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 12:15

ik was ook echt niet van plan om nog een topic te plaatsen.
en ach jah vind het knap dat je achter je computer kan beoordelen of de pony's het leuk vinden of niet.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:18

kyrkelover schreef:
ik was ook echt niet van plan om nog een topic te plaatsen.
en ach jah vind het knap dat je achter je computer kan beoordelen of de pony's het leuk vinden of niet.

Gelukkig maar, want daar zit niemand op te wachten. Dit subforum is niet alleen bedoeld voor mensen uit de draf- en rensport, of voor mensen die zelf een draver/volbloed hebben, maar ook voor een beetje promotie en reclame en daar dragen jouw topics niet bepaald aan bij

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 14:24

daarom zeg ik toch ik plaats geen topics meer en zolang trudy nog steeds met de oortjes naar voren en dribbellend de baan op gaat vind ik het goed.

kibbeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:58

kyrkelover schreef:
daarom zeg ik toch ik plaats geen topics meer en zolang trudy nog steeds met de oortjes naar voren en dribbellend de baan op gaat vind ik het goed.

hmmmmm jammer dat je jezelf eigenwijs blijft verdedigen ipv dat je iets van AL het commentaar opsteekt!!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:09

kyrkelover schreef:
daarom zeg ik toch ik plaats geen topics meer

Zijn we het in ieder geval ergens over eens Knipoog

Citaat:
en zolang trudy nog steeds met de oortjes naar voren en dribbellend de baan op gaat vind ik het goed.

Zou ik ook doen als ik haar was, want met die doek over d'r ogen ziet ze niks, dan moet ze maar horen waar ze heen gaat