Urielle schreef: Nou ben ik een HELE traditionele dressuurmiep en ik wil zeker niet van mijn bit, ijzers, dekens en stal afgehaald worden en niet gaan rijden met touwhalstertjes of wat dan ook maar ik vroeg me gewoon af wat er binnen NH voor mij te leren is als dressuurmiep. Die absolute stilte en kalmte waarmee het zadel- en ruitermak maken gepaard gingen, is dat nou alleen te bereiken met touwhalsters en dure cursussen?
Ik ben ook een traditionele dressuurmiep.
Maar toen ik mijn paard ging inrijden gebeurde dat ook in volledige rust. Mijn toenmalige instructeur Rom Vermunt, heeft mij gewoon een voetje gegeven even hangen en daarna erop. (zo van stal af he niet eerst longeren ofzo) Niets bijzonders vond het paard. Hij keek een keer om met een blik van" wat doe jij daar nou" maar dat was alles. Hij stond heel vrolijk in het rond te kijken. En mijn paard is echt geen slome doedelzak. Ik heb hier geen (niet bewust in iedergeval) NH voorgebruikt.
Ik heb niets tegen NH, maar volgens mij kan het inrijden bijna altijd op een vriendelijke en rustige manier. Ik heb al 3 paarden zadelmak gemaakt en het nooit anders gedaan.
Afgelopen winter heb ik overigens ook veel gelongeerd maar dat heeft er meer mee te maken dat hij zo fris en overijverig was en mijn conditie niet toerijkend was. (ruim 8 maanden niet gereden vanwege zwangerschap en weg was mijn conditie
)
Ik heb overigens niet alles gelezen