Maar wat je met dat eerste bedoeld begrijp ik niet helemaal..?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Margreet schreef:Dan krijg je met dubbele longe wel een hele rare constructie met je buitenlonge, hoe doe je die dan?
Nouvel schreef:Margreet schreef:Dan krijg je met dubbele longe wel een hele rare constructie met je buitenlonge, hoe doe je die dan?
Ik haal aan beide kanten de longe eerst door de bovenste ring op het schoftje, dan door de bitring en dan maak ik 'm vast aan de ring aan de zijkant van het schoftje.
Dan glijden je lijnen dus door de bitringen heen ipv dat ze er aan vast zitten.
Ik laat dan wel de buitenlijn over de rug lopen en niet achterlangs.
Margreet schreef:Dan krijg je met dubbele longe wel een hele rare constructie met je buitenlonge, hoe doe je die dan?
stefje schreef:Ik longeerde voorheen veel op dubbele longe, maar nu eigenlijk nauwelijks meer. Dat komt door iets wat ik hier nog niet in dit topic gelezen heb, dus hoop dat iemand mij wijzer kan maken op dit puntIk vind op dubbel longeren op zich super maar heb 2 minpunten:
1. ik doe de longe ook achter d'r achterhand langs. maar ik zie in galop dat het buitenachterbeen de longe op het moment dat het achterbeen weer naar achter komt en op punt staat weer opgetild te worden, de longe erg strak zet en dan een tik(je) geef in d'r mond aan de buitenzijde (dus buitenmondhoek). Ze geeft er niet zo veel om maar ik vind het een verkeerde hulp bij elke galopsprong. Ik probeer als zoveel mogelijk met name in galop schuin achter haar te blijven zodat dit effect minimaal is, maar vraag me af hoe jullie dat voorkomen?
2. voorheen liep ze aan de dubbele nogal op de voorhand. dat heeft ze nu minder door dat ze inmiddels verder doorgetraind is, maar ik vraag me toch af hoe dat komt, onder het zadel was het toen ook niet echt een probleem, maar alleen aan de dubbele longe zag ik het nogal gebeuren.
Reacties zeer welkom
Woodstock schreef:Margreet schreef:Dan krijg je met dubbele longe wel een hele rare constructie met je buitenlonge, hoe doe je die dan?
De buitenlonge heb k wel door de singel en dan vast aan het bit, anders krijg je idd een rare constructieDe binnenlonge heb ik zo, omdat het dan duidelijker is dat ik stelling wil.
Margreet schreef:[[quote="Woodstock"]
De buitenlonge heb k wel door de singel en dan vast aan het bit, anders krijg je idd een rare constructieDe binnenlonge heb ik zo, omdat het dan duidelijker is dat ik stelling wil.
russel schreef:Dat ziet er goed uit, maar doe je de buitendste lijn niet achter de kont? Ik dacht juist dat dat het principe was door hem met de buitendste lijn 'op te sluiten' .
Praat beter nu met plaatje
Margreet schreef:Ik maak eigenlijk bijna altijd een brug in m'n lijnen, dus handen netjes bij elkaar. Je werkt al vlug veel te groot in anders.
Margreet schreef:Ik ook hoor, vandaar de brug