gijsenkim schreef:Loop maar eens een week met me mee, mag je op alle paarden rijden die ik rijd, denk dat je dan anders praat......... en ik rijd in de regel zonder slof
Ik had ook dolgraag zoiets aangeboden,
ware het niet dat de paarden die ik heb staan, nu door vrijwel iedereen zijn na te rijden

Dus dan kan ik me voorstellen dat iemand zegt: "Waarom zou een slof hier nou nog toegevoegde waarde hebben"

De paarden die ik gereden heb, heb ik niet geteld, maar ik vind het genoeg om vast te stellen dat ik meer ervaring heb dan MinX.
MinX,
nogmaals ik WEET dat er overal wanpraktijken met paarden plaatsvinden, ik vind het alleen zo onbenullig van jou dat je de goede en de kwade niet van elkaar weet te onderscheiden

Iedereen wordt maar over één kam gescheert.
Ik heb nu al verschillende keren uitgelegd dat de mensen die hun paard met een slof verknoeien, het paard net zo zwaar weten toe te takelen met elk ander soort tuig en zelfs ook zonder tuig. Dat ligt toch niet aan de slof? Dat ligt aan de gebruiker.
Hoeveel paarden zijn er wel niet afgestompt op het been? Moeten we daarom maar mensenbenen amputeren omdat ze er niet mee om kunnen gaan?