Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessie2020 schreef:Hij blokkeert eigenlijk vooral met rijden (alles boven stap) en longeren. En met verkeer maar dat is een ander en logisch verhaal. Voor het overige is het een superlief paard die gek is op trucjes en gezelligheid. Met de oefeningen aan de hand die we bij onze instructrice van de academische rijkunst beoefend is hij ook werkwillig. Parelli vindt hij ook leuk en is daar ook goed in. Zo gauw hij moet draven en galopperen vindt hij het niet leuk meer.
Hij heeft al 3 maanden in het land gestaan, maakte geen enkel verschil. Opstappen en wegrijden (nog steeds in de langzame stap)
Qua zelfvertrouwen. Schriktrail etc doet hij met twee hoeven in z’n neus. Vindt het vooral wel gezellig om mee te mogen en loopt overal tussendoor en op en af. In die zin is hij zelfverzekerd genoeg. Hij is ook absoluut niet schrikkerig in de omgang. Echt een lieve lobbes. Net als bijv longeren met een plastic zakje aan de zweep, doet hem niks. Maar ja dat komt ook beetje door de friendly game van parelli (z’n lievelingsgame haha). Maar vraag hem te werken onder de man of aan de longe en hij wordt introvert en traag.
Jessie2020 schreef:Ja reverse psychology dat is dus het grappige. Ik ben zelf vrij goed bekend met Parelli en heb ook veel ervaring met introverte flegmatieke paarden ( op 1 of andere manier heb ik altijd dat soort paarden gehad). Wat bij de anderen goed of iig beter werkte door nog minder te vragen dan ze aanbieden werkt bij dit heerschap dus totaal averechts. Hij vindt dat echt dikke prima zeg maar.
Jessie2020 schreef:Ja reverse psychology dat is dus het grappige. Ik ben zelf vrij goed bekend met Parelli en heb ook veel ervaring met introverte flegmatieke paarden ( op 1 of andere manier heb ik altijd dat soort paarden gehad). Wat bij de anderen goed of iig beter werkte door nog minder te vragen dan ze aanbieden werkt bij dit heerschap dus totaal averechts. Hij vindt dat echt dikke prima zeg maar.
Jessie2020 schreef:Ik snap je. ik heb het niet goed verwoord. Als hij dan het goede deed (op het meest voorwaartse moment) maakte ik een bepaald geluid ( in plaats van een clicker) en dan mocht hij pas naar binnen komen . Had daar ook advies voor ingewonnen. Maakt dat jouw reactie anders?
Overigens heb ik precies ditzelfde ook geprobeerd maar dan na het geluid geen voer maar rust. Dus op meest voorwaartse moment het geluid, stilzetten op de cirkel (dat doet hij wel in een nanoseconde ) even rust geven wachten tot kauwen etc voorbij is, en dan weer door.
Ik wil het trouwens nog wel een kans geven misschien heb ik het niet lang genoeg volgehouden (paar weken).