Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KoudbloedKim schreef:Zo braaf doet ze het.
Ik hoop echt dat je op een dag genoeg vertrouwen in jezelf krijgt dat je op Dewi stapt.
Het zou je echt goed doen.
karim18 schreef:Jeetje wat is dit een leuk en positief topic! Heerlijk om te lezen hoe fijn je met je paard omgaat, en wat ze je terug geeft. Wat is ze prachtig, en wat heeft ze een heerlijk groot hoofd (met een lekkere baard XD)
Ik denk niet dat je je schuldig hoeft te voelen dat je niet op haar rijdt. Je stopt duidelijk veel tijd en aandacht in haar, en daagt haar op een hele leuke manier uit. Je bent veel bezig met het opbouwen, sterker maken en behouden van jullie band. Sommige mensen die rijden, zijn daar helemaal niet mee bezig, alleen met het rijden, alleen met uiterlijk resultaat. Dus, ik denk dat jouw lieverd een geweldige plek heeft, en het ontzettend heeft getroffen met je!
En natuurlijk hoop ik voor je dat, door op deze manier door te gaan met het opbouwen van jullie band, je gewoon een keer op haar gaat zitten, niet om het rijden, maar om het samen ontwikkelen en meemaken. Vertrouw in haar en in jezelf, jullie kunnen het!
Granoek schreef:Jeej Dewi!
Ik volg ook
Maartje1990 schreef:Wat leuk zeg zo'n belg! Prachtige paarden, vooral met staart!
Onder het zo natuurlijk mogelijk bezig zijn met je paard doe je dan je paard ook zo natuurlijk mogelijk onderhouden? (Lees: 24/7 buiten, onbeperkt ruwvoer, natuurlijk bekappen).
Skyefate schreef:Hey, wat een leuk topic komt hier boven zeg!![]()
Niet veel trekpaarden hier in de omgeving omdat het jonge aandeel van de lokale bevolking ze "passé" vind en niet geschikt voor een welbepaalde discipline. (Al zou ik wel graag eens een goed beleerd trekpaard voorbij willen zien komen op de TREC, ideaal!) Ze hebben ergens wel een punt, maar dat wil niet zeggen dat je niet kan genieten van je paard. Trouwens, trekpaarden zijn over het algemeen prachtige allrounders.
Prachtige merrie, ik ben heel benieuwd naar je vorderingen.
Ik snap perfect hoe voorzichtig en traag je het aanpakt, je weet immers maar nooit. Ik krijg de een na de andere "geschifte" pony in mijn schoot geworpen, dus hier is dat gewoon standaard. Het kost niet veel om even "dapper" op je paard te springen en vervolgens van je paard te donderen omdat ze mee verschoot met een kudde paarden langs de kant van de weg. Volhouden zou ik zeggen, zolang je het netjes en stap voor stap doet ga je erg weinig hebben dat je zal moeten oplossen.
Skyefate schreef:Dat kan ik begrijpen! Ik ben zelf geeïndigd met een ras waarvan ik dacht "Nee, niks voor mij". Ja. En dan zit je met twee haflingers en zijn traditionele haflingers je nieuwe favoriete ras.
Ben je al begonnen aan cirkelen? Je moet ze namelijk een beetje doen geloven dat het "hun" idee is om mee te lopen. Het moment dat ze stoppen en niet verder willen, draai je je om en stuur je ze meteen op de cirkel. Laat die benen bewegen. Vraag ze terug en probeer verder te wandelen. Stoppen ze terug, dan stuur je ze terug op de cirkel. ls cirkelen nog moeizaam gaat, probeer dan bij elke keer dat ze stopt heel snel de andere kant op te draaien. Loop richting haar achterhand en loop haar gewoon voorbij. Ze moet maar meekomen. Dit is wel een methode die ik persoonlijk niet zo goed vind werken als de cirkelmethode.![]()
Ik snap dat je niet de hele tijd wilt stilstaan - werkte ook voor geen meter bij mijn merrie toen ik met haar begon. Maar ja, haar repertoire was wel vrij groot ; Schoppen naar de persoon die het touw vasthad, steigeren, wegschieten, niet op de cirkel willen, en heel erg lui zijn. Zolang je blijft gaan kom je er zeker.
VKM schreef:*knip*
Ik doe het rustig aan inderdaad, op de grond gaat nog niet alles goed. Soms een hele poos wel en dan met vlagen weer niet. Ik ben nu heel erg bezig met haar hoeven optillen en wijken voor druk. Alleen het meelopen ''leiden'' dat gaat momenteel erg stroef. Ze loopt een stukje mee en staat op een gegeven moment stil en gaat in de lijn hangen (?) Hoe kan ik dit het beste oplossen? Mij is geleerd om dan druk te houden tot ze toegeeft, maar dit kan zij echt 45 minuten volhouden (heb ik echt geprobeerd bij -2, was niet leuk)
Hebben jullie hier tips voor? Op gegeven moment was ik er een beetje klaar mee (ja zo menselijk ik weet het) en dacht ik, nou als je niet deze kant op wil loop dan maar de kant op die je wilt maar je stopt niet tot ik het zeg en daarna probeerden we het weer en dat ging beter.. Maar toch na een tijdje zet ze zichzelf in de ankers, heel vervelend haha! Buiten wandelen vind ze dan weer helemaal prima..
AnnaB schreef:Ik heb even je hele topic doorgelezen en ga je ook zeker volgen. Ik vind het geweldig om te lezen hoe liefdevol je met je paard omgaat en hoe jullie samen steeds een stukje verder komen. Uiteindelijk zal jij ook met een gerust hart op je paard stappen, maar of dat nog weken, maanden of jaren duurt maakt helemaal niet uit.
Op dit moment ben ik zelf ook bezig een omslag te maken met mijn twee Shetlanders. Al een behoorlijk lange tijd wilde ik dit gaan doen, maar ik wist niet echt goed hoe en waar te beginnen. De afgelopen weken heb ik me dan ook weer wat ingelezen, touwhalsters afgestoft en zijn we vandaag gestart met onze nieuwe manier van samenwerken.De bedoeling is het om ook echt weer van voor af aan te beginnen, zeker met mijn 2-jarige, en de seven games ook mee te gaan nemen.
Yentaah schreef:-negeert rode letters-
Hoe is het ondertussen? Je hebt al een tijdje geen updates meer gegeven, ik vond jullie zo leuk samen.