Jammer dat we het schilderij niet gaan winnen. We zijn echt veel te langzaam . Ons streven is onder de twee minuten per hindernis te blijven. We doen mee omdat het zo vreselijk leuk is om te doen.
mebianca
Geplaatst: 22-08-16 13:07
Menverenging de burcht organiseert op zondag 18 september 2016 voor de 20de keer een oefenmarathon in het Kuinderbos te Kuinre. In en om het bos van Kuinre ligt weer een spectaculair parcour met diverse hindernissen. De wedstrijd is open voor deelnemers in alle rubrieken en voor zowel beginner als een gevorderde koerier. Ook dit jaar mogen er weer ruiters mee doen onder het zadel! De ruiters en menners zullen apart starten. De eerste deelnemer zal starten om 10 uur vanaf het hoofdterrein. Ook dit jaar is de waterbak weer dé attractie waar veel spektakel wordt verwacht. U kunt een menner en zijn span en de ruiters helemaal volgen te voet of door middel van een trekker en wagen die u naar de waterbak en de boomhindernissen midden in het Kuinderbos zal brengen. Maar ook op het hoofdterrein zijn er genoeg hindernissen om de ruiters en menners aan te moedigen. Menvereniging “De Burcht” en andere vrijwilligers zullen zich weer inspannen om er een gelaagd evenement van te maken. Op zaterdagmiddag 14 september om 2 uur is de briefing, waarbij alle deelnemers de spelregels te horen krijgen en de gelegenheid krijgen om het parcours te verkennen. Op zondag 18 september zal er om ca. tien uur gestart worden en de prijsuitreiking zal om een uur of vijf plaatsvinden. Het wedstrijdsecretariaat is dan de gehele dag open. Het wordt weer een oefenmarathon die vooral om de sportiviteit en gezelligheid zal draaien, met de bedoeling dat iedereen de finish haalt.
Vanmiddag vanaf 15.00 parcoursverkennen in Zuidlaarderveen, om 19.30 briefing en gelegenheid vragen te stellen.
Jaarlijkse Oefenmarathon Mennen Zuidlaarderveen begint zaterdag 10 september 2016 om 9.00 uur 'smorgens.
Wie niet meedoet kan natuurlijk in ons mooie dorpje een kijkje komen nemen: het wegtraject met 6 hindernissen en waterbak gaat door het hele dorp, op wedstrijdterrein is horeca en stand met trendy paardenspullen.
Er doen 42 aanspanningen mee, van Shet tot vierspannen Friezen.
We hopen op veel publiek, de stralende zon is al verzekerd!
Wat maken jullie er een feestje van zeg. Alles ziet er zo gezellig uit. We moesten erg lachen om de luie bank die bij de vaardigheid staat. We hebben de hindernissen verkend. Hindernis 3 zal voor ons de lastigste worden. Wij hebben er zin in. Ik moet om 9.40 starten.
yarrah
Geplaatst: 11-09-16 08:53
Gisteren een leuke dag gehad in zuidlaarderveen. De dressuur ging heel mooi. De marathon,.... Vijf hindernissen foutloos gereden (denken we, het kan ook vier zijn). Aansluitend na de marathon de vaardigheid twee ballen en heel veel tijdsoverschrijding, ik wou de vaardigheid ook heel rustig rijden.
Wat ook wat meespeelde was dat ik woensdag een nieuwe wagen heb gekocht [AR-ITP] Nieuwe wagen En daar moet je ook aan wennen, maar Oz natuurlijk ook. De wagen is wat zwaarder.
Maar al met al een geslaagde dag. Zuidlaarderveen is een echte aanrader. Enthousiaste vrijwilligers en heel veel publiek. Super georganiseerd. Ik was jalours op de hoeveelheid sponsers dat deze club heeft. Ik heb zelf ook in het bestuur gezeten van een rijvereniging en het was een drama om aan sponsors te komen. Zuidlaarderveen, al bak ik er niets van volgend jaar zijn we er weer! Bedankt voor deze superdag!
yarrah
Het was een geweldige, zonovergoten lange dag met erg veel publiek en een uiterst gemoedelijke sfeer.
Prijsuitreiking betrof dit keer een (door mij) gemaakt schilderij van de in deze regio en omstreken bekende en helaas vorig jaar overleden Meint Veninga, dat was erg emotioneel. Foto van schilderij en hoe en wat omtrent deze bijzondere omstandigheid op www.de-mennerij.nl. Daar staan ook de uitslagen op. Meerdere foto's volgen later nog als de verschillende fotografen hun "oogst van de dag" hebben gesorteerd. De winnaar dit jaar was.... Dominique de Gelder! Met tweespan ponies! Die mag ik dus voor volgend jaar gaan vereeuwigen.