Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
palousa_boy schreef:Het paard weet dan wel heel goed dat hij bij mij wel uit moet kijken, soms wekt dat wel wat frustraties op bij de eigenaar maar dan is dat het verschil tussen hun en mij.
En tuurlijk werkt die por of tik niet bij elk paard, maar daar los ik het dan weer anders bij op, maar het zijn idd gewoon korte correcties op het juiste moment waar de relatie paard-eigenaar niet van gaat veranderen, maar op dat moment is het opgelost, en heb ik simpel gezegd mijn werk gedaan.
Wanneer het wel veranderen kan is dat de eigenaar in die periode veranderd van onzeker persoon die mee loopt met het paard, naar iemand die er meer vertrouwen in heeft en dus het paard naar de wei brengt (om maar bij dat voorbeeld te blijven) omdat ze hebben gezien dat het wel kan, maar dan met een hele andere mindset. (Dus rustig en kalm, eventueel een korte correctie en daarna weer gewoon verder alsof er niets gebeurd is en niet met een stresshoofd omdat het paard naar de wei MOET en dan gaat hij straks wer rennen en en en.. En toen was het paard weer weg)
palousa_boy schreef:Maar de handeling x, y of z uitvoeren aan de hand van een video is nogal wat anders dan dat er iemand naast je staat die je het live ziet doen bij jouw paard en jouw situatie, want die staat nooit op die dvd. Ik heb namelijk nooit een filmploeg bij me voor het geval dat een paard iets doet waar ik op moet reageren.
De dvd's zijn naar mijn idee dus gewoon te veel voorbereid en niet berust op de situaties die JIJ tegenkomt.
Het zien van mij en hun paard waar het dus wel goed bij gaat zou ze dan in dat geval net dat beetje vertrouwen kunnen geven om de gedachtegang en mentale staat wat te veranderen, maar zoals ik er in sta lukt sommige mensen gewoon niet omdat dat mijn karakter is en hun heel anders zijn.
Karakter kun je immers niet leren uit een boekje of van een dvd.
Het kan wel veranderen maar daar gaan heel wat meer zaken overheen.
palousa_boy schreef:Maar de handeling x, y of z uitvoeren aan de hand van een video is nogal wat anders dan dat er iemand naast je staat die je het live ziet doen bij jouw paard en jouw situatie, want die staat nooit op die dvd. Ik heb namelijk nooit een filmploeg bij me voor het geval dat een paard iets doet waar ik op moet reageren.
De dvd's zijn naar mijn idee dus gewoon te veel voorbereid en niet berust op de situaties die JIJ tegenkomt.
Het zien van mij en hun paard waar het dus wel goed bij gaat zou ze dan in dat geval net dat beetje vertrouwen kunnen geven om de gedachtegang en mentale staat wat te veranderen, maar zoals ik er in sta lukt sommige mensen gewoon niet omdat dat mijn karakter is en hun heel anders zijn.
Karakter kun je immers niet leren uit een boekje of van een dvd.
Het kan wel veranderen maar daar gaan heel wat meer zaken overheen.
palousa_boy schreef:Het paard weet dan wel heel goed dat hij bij mij wel uit moet kijken, soms wekt dat wel wat frustraties op bij de eigenaar maar dan is dat het verschil tussen hun en mij.