Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Temeraire schreef:Jammer dat het zo is gelopen. Gelukkig heb je al wel weer fijn buiten kunnen rijden en deed ze het goed!
Ik zie wel dat 1 ding nog niet genoemd is: ik begrijp dat jij bent weggegaan voordat de training goed en wel afgelopen was. Misschien was de trainer wel van plan het na de training nog even met jou te bespreken (hoe je nu verder kan bijvoorbeeld) en heeft hij daar nu niet de kans voor gehad.
Tijgertje86 schreef:TS, wat een vervelende situatie. Dit liep niet zoals jij verwacht had, hopelijk overkomt je dit niet weer.
Na het lezen van dit topic, weet ik over wie het gaat. Over persoonlijke 'smaken', methodes en persoonlijkheden valt te twisten. Ik ben niet bij de training geweest waar TS was, maar heb de trainer van zeer dichtbij meegemaakt en tig malen meegedaan aan deze schriktrainingen met diverse paarden (van groen tot ervaren). De opbouw en hetgeen gebeurde bij TS herken ik totaal niet als werkwijze van de trainer. Wij begonnen altijd met werk aan de hand, waarna er bij voldoende rust (bij paard en geleider) en kennis (bij geleider) attributen de bak in kwamen en stap voor stap deze 'enge dingen' benaderd werden. Waarbij, als dit ook weer positief benaderd werd er op het laatst knallen en/of vuurwerk bij kwamen. Hoe jouw training ook was TS, ik was er immers niet bij, voor jou was het een negatieve ervaring. Mocht je 'jouw kater' kwijt willen, dan zou ik de trainer tóch benaderen. Het is iemand met een krachtige persoonlijkheid, maar ook iemand die zich erg goed kan inleven en meedenkend is. Mogelijk kun je het dan in je hoofd afsluiten, voor je eigen gevoel, misschien dat dat oplucht.
Ik wens je succes!
M_Jacky schreef:Ook ik denk precies te weten om wie het gaat. Ik heb zelf ook van deze trainer schriktraining gehad ongeveer anderhalf jaar geleden. Volgens mij waren wij toen met een groep van acht.
En ik heb er wél goede ervaringen aan over gehouden. We begonnen de training met wat jij beschrijft en meer van deze oefeningetjes en eindigden ben vuurwerk, knallen en rook.
Mijn paard was volkomen ontspannen en ik heb er na die tijd nog veel plezier van gehad. Ik heb vragen kunnen stellen, tips gekregen en al met al een goede ervaring gehad.![]()
Jammer dat dit bij jou niet het geval was. Ook erg jammer dat je niet goed werd begeleid met dit paard. Daarin heeft deze trainer erg tekort gedaan aan het doel van deze training. Ik vermoed dat hij zich er ook geen raad meer mee wist, maar hoe hij daarmee om is gegaan is erg onprofessioneel.
In ieder geval fijn dat het uiteindelijk 'goed' is gekomen.
denice schreef:Het was een man die ook politiepaarden zou trainen. Ik weet dat mijn paard als enige zo schrok en ik echt met een noodgang door de bak ging maar er niet echt aandacht aan werd besteed. De rotjes vlogen maar richting zijn benen en ik had amper tijd om kwaad te worden. Een geluk dat mijn paard en ik heel bleven en ik ben blijven zitten, maar wij kwamen er banger uit dan dat we er heen gingen. Ik doe zoiets enkel nog in privesferen.
Tijgertje86 schreef:TS, wat een vervelende situatie. Dit liep niet zoals jij verwacht had, hopelijk overkomt je dit niet weer.
Na het lezen van dit topic, weet ik over wie het gaat. Over persoonlijke 'smaken', methodes en persoonlijkheden valt te twisten. Ik ben niet bij de training geweest waar TS was, maar heb de trainer van zeer dichtbij meegemaakt en tig malen meegedaan aan deze schriktrainingen met diverse paarden (van groen tot ervaren). De opbouw en hetgeen gebeurde bij TS herken ik totaal niet als werkwijze van de trainer. Wij begonnen altijd met werk aan de hand, waarna er bij voldoende rust (bij paard en geleider) en kennis (bij geleider) attributen de bak in kwamen en stap voor stap deze 'enge dingen' benaderd werden. Waarbij, als dit ook weer positief benaderd werd er op het laatst knallen en/of vuurwerk bij kwamen. Hoe jouw training ook was TS, ik was er immers niet bij, voor jou was het een negatieve ervaring. Mocht je 'jouw kater' kwijt willen, dan zou ik de trainer tóch benaderen. Het is iemand met een krachtige persoonlijkheid, maar ook iemand die zich erg goed kan inleven en meedenkend is. Mogelijk kun je het dan in je hoofd afsluiten, voor je eigen gevoel, misschien dat dat oplucht.
Ik wens je succes!
horseyfries schreef:Weet je wat ik nu echt niet snap? Dat je überhaupt zou WILLEN paarden blootstellen aan vuurwerk op het einde van zo'n training, hoe goed opgebouwd dan ook. De logica en het nut daarvan zie ik niet, vind het spektakel zoeken en absoluut niet paardvriendelijk. Dat bijv. politiepaarden die speciaal geselecteerd zijn dat soort trainingen ondergaan omdat ze het in de praktijk tegen kunnen komen en ze niet geschikt zijn voor het werk als ze er niet tegen kunnen vind ik heel wat anders dan bij Jan en alleman zijn paard dit soort dingen te proberen. Dan kun je er met een beetje paardenverstand toch donder op zeggen dat er een heleboel paarden slechter vandaan komen dan ze er naartoe gaan?
M_Jacky schreef:horseyfries schreef:Weet je wat ik nu echt niet snap? Dat je überhaupt zou WILLEN paarden blootstellen aan vuurwerk op het einde van zo'n training, hoe goed opgebouwd dan ook. De logica en het nut daarvan zie ik niet, vind het spektakel zoeken en absoluut niet paardvriendelijk. Dat bijv. politiepaarden die speciaal geselecteerd zijn dat soort trainingen ondergaan omdat ze het in de praktijk tegen kunnen komen en ze niet geschikt zijn voor het werk als ze er niet tegen kunnen vind ik heel wat anders dan bij Jan en alleman zijn paard dit soort dingen te proberen. Dan kun je er met een beetje paardenverstand toch donder op zeggen dat er een heleboel paarden slechter vandaan komen dan ze er naartoe gaan?
Niet elk paard zou er evengoed tegen kunnen inderdaad. Maar voor mij was het wel nuttig, schriktraining was tegen oud en nieuw aan. Paard heeft geen last gehad van stress en ze schrikt niet van het minste geringste rare geluid.
Alleen maar mooi meegenomen toch?
M_Jacky schreef:horseyfries schreef:Weet je wat ik nu echt niet snap? Dat je überhaupt zou WILLEN paarden blootstellen aan vuurwerk op het einde van zo'n training, hoe goed opgebouwd dan ook. De logica en het nut daarvan zie ik niet, vind het spektakel zoeken en absoluut niet paardvriendelijk. Dat bijv. politiepaarden die speciaal geselecteerd zijn dat soort trainingen ondergaan omdat ze het in de praktijk tegen kunnen komen en ze niet geschikt zijn voor het werk als ze er niet tegen kunnen vind ik heel wat anders dan bij Jan en alleman zijn paard dit soort dingen te proberen. Dan kun je er met een beetje paardenverstand toch donder op zeggen dat er een heleboel paarden slechter vandaan komen dan ze er naartoe gaan?
Niet elk paard zou er evengoed tegen kunnen inderdaad. Maar voor mij was het wel nuttig, schriktraining was tegen oud en nieuw aan. Paard heeft geen last gehad van stress en ze schrikt niet van het minste geringste rare geluid.
Alleen maar mooi meegenomen toch?
sallandval schreef:Ik vind het nogal wat om aan de hand van één kant van een verhaal een naam zwart te maken op bokt. Wie zegt dat de communicatie tussen ts en trainer vlekkeloos verlopen is of dat er over en weer dingen gezegd zijn die door de ander niet zijn opgepikt?
Volgens mij is de enige juiste handelswijze om naar de trainer toe te stappen er samen uit te komen. Als ik het zo lees vind ik het waarschijnlijker dat er miscommunicatie heeft plaatsgevonden dan dat er sprake is van een slechte trainer.