Ik vraag me altijd een beetje af of de mensen op bokt die roepen dat dit allemaal zo slecht is voor het paard het zelf 100% perfect doen? Ik zie hier comments van mensen voorbij komen waar ik zelf wel eens topics van heb gelezen en filmpjes van heb gezien die zelf ook foutjes maken. Ik ga geen namen noemen, want dan ontspoort dit topic helemaal, maar ik hoop dat die persoon genoeg zelfreflectie heeft om het zich te realiseren. Al denk ik dat niet, want dan was ze nu wel zo snugger geweest haar mond te houden.
TS: Ik vind je paardje leuk! ja, hij mag nog wat uitzwaren, en ik zou de oefeningen niet te vaak doen, maar een paard gaat niet dood van een spagaatje. mijn paard vreet soms in haar vrije tijd dingen uit die het daglicht niet kunnen verdragen, en ze leeft nog steeds. Ik ken een 16 jarig paard waar in het verleden ook fouten mee zijn gemaakt, beetje vroeg ingereden etc, maar die bleek op foto's de gewrichten van een 3-jarige te hebben.
Hou er rekening mee (maar volgens mij doe je dat wel) maar plaats je paard niet onder een stolpje

. Gewoon lekker genieten en steeds een stapje verder in de training. Hij zal steeds sterker worden, en uiteindelijk heb je een beer van een paard

.
Ik zou je wel willen adviseren de waarschuwingen niet helemaal in de wind te slaan, en persoonlijk zou ik hem wel wat bijvoeren.
Maar de foto's vind ik erg leuk! Jullie boeken beide veel vooruitgang.