Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Bij een 22 voet rope niet voor te zware sluitingen kiezen.
Bij Clinton Anderson kun je kiezen uit leuke kleurtjes. Handig als je met meer mensen op stal staat die aan Parelli doen. Kun je je touw meteen herkennen!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
essteeg schreef:Cassidy schreef:Bij een 22 voet rope niet voor te zware sluitingen kiezen.
Bij Clinton Anderson kun je kiezen uit leuke kleurtjes. Handig als je met meer mensen op stal staat die aan Parelli doen. Kun je je touw meteen herkennen!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Heb je een link?
thirzanaomi schreef:Het is echt verschrikkelijk al die sluitingen....
Wat vinden jullie van een bullsnap dan? Of is die te zwaar ?
Cassidy schreef:thirzanaomi schreef:Het is echt verschrikkelijk al die sluitingen....
Wat vinden jullie van een bullsnap dan? Of is die te zwaar ?
Zwaar voor een 12 of 14 voet is geen probleem. Je wilt dat het touw acuut stil blijft hangen als jij stopt met het geven van een aanwijzing, en niet doorzwiept als je stopt met het bewegen van het touw.
Ik zou zelf eerder voor de bullsnap gaan dan de twist lock. Alleen, als je paard in paniek raakt, heb je die bullsnap niet zo makkelijk los, de twist lock kun je losmaken als er spanning op het touw komt te staan. En hetzelfde geld voor de foto aan het begin van de pagina. Naam van die lock weet ik niet, maar hij komt uit de zeilsport, en ook als daar druk op komt heb je hem zo los.
essteeg schreef:Wat is eigenlijk beter een leadrope van een een of andere horseshop (hele leuke kleurtjes etc en keuze uit sluitingen) of een echte van pareli enz.
thirzanaomi schreef:Buiten deed ik met mijn oude leadrope (kwaliteit daarvan was echt slecht).
Toen is hij verschrikkelijk geschrokken en heeft zich losgerukt en sleepte de hele leadrope mee. Het is goed gegaan maar er had echt een ongeluk kunnen gebeuren. Leadrope was kapot, paardje was gelukkig nog helemaal heel. Daarom ben ik dus huiverig voor de leadrope buiten. Doe alleen heel kort touwtje waar hij niet op kan staan o.i.d.