[AR] Sinds ponypletter filmpje, constant commentaar

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:36

Roken........ ohja (heb alleen het 2e filmpje een stukje gezien, van een jonger meisje) dat werd ook genoemd ja.

Nou, dan ben ik een pony-pletter-menner dan...... :j Ik rook maar al te graag eens een sigaretje op de bok.
Afbeelding

:D

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:37

Sok schreef:
Jeetje.. :\ Wat heftig zeg! :(:)
Probeer om je er niet teveel van aan te trekken, wat een nare actie zeg!

Als hij je gefilmd heeft, zeker even aangifte doen, dat mag namelijk niet zomaar.
Verder zou ik er sowieso even melding van maken en dan wel het hele verhaal! Mocht die man zo maf zijn om wel de dierenpolitie te bellen, kunnen ze de man al uitleggen dat hij bijzonder overdreven en ongepast reageert! :)

Filmen in het openbaar mag naar mijn idee gewoon.
melding maken heeft ook geen zin lijkt me, hij heeft niets strafbaars gedaan. Wel was hij een enorme zak, maar dat is helaas niet tegen de wet.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:39

Kimbers schreef:
Sok schreef:

Als hij je gefilmd heeft, zeker even aangifte doen, dat mag namelijk niet zomaar.
Verder zou ik er sowieso even melding van maken en dan wel het hele verhaal! Mocht die man zo maf zijn om wel de dierenpolitie te bellen, kunnen ze de man al uitleggen dat hij bijzonder overdreven en ongepast reageert! :)

melding maken heeft ook geen zin lijkt me, hij heeft niets strafbaars gedaan. Wel was hij een enorme zak, maar dat is helaas niet tegen de wet.

Filmen in het openbaar mag niet zomaar zonder toestemming.
Als het filmpje openbaar op internet wordt gezet is dit schending van het portretrecht -> kun je die persoon zelfs voor aanklagen.

Maar TS, zoals al heel vaak gezegd is. Niks van aan trekken.
Sommige mensen zijn zo triest dat ze commentaar gaan leveren op personen zoals wij.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:40

Hmm heel erg vervelend , en geen leuk strandritje inderdaad..
De filmpjes van de ponypletter zorgt voor veel ophef inderdaad en veel mensen weten niet echt beter..

Ook wij met een een tinker van 1.50m rijdend , krijgen ponypletter naar ons hoofd als we rondje bos gaan rijden..
Nu hebben wij er smakelijk om gelachen.. , maar snap dat het voor jou niet leuker maakt om een rondje te gaan rijden met je pony.
Gelukkig weet jij ook zelf wel of hij het aankan of niet ;) Erg nare actie dat hij je ook is gaan filmen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:41

Kimbers schreef:
Sok schreef:

Is dat zo ja? := Volgens mij mag je niet zomaar foto- of filmmateriaal maken als je geen toestemming hebt.. Had iets te maken met privacy toch? Of portretrecht.. Ik weet het niet precies meer.. Maar do correct me if I'm wrong! :=

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:43

Juist, filmen mag idd gewoon (voor de mensen die roepen dat dit niet mag).

En politie: mensen kom op, zullen we die er even buiten laten? Die hebben het al druk genoeg met écht belangrijke zaken. En kunnen en willen hier meestal ook niets mee, wat overigens geheel te begrijpen is.
puppy1128 schreef:
Is het 1 shetje, 1 gigantisch zware kar en 1 (of meerdere) behoorlijk zware persoon(en) die op de kar zitten, zou ik nog in denken dat ze dat zeggen, maar mij lijkt niet dat je (te) zware kar heb en zelf ook niet te zwaar bent?

Maar hoe kan een leek dan zomaar zien dat een wagen (te) zwaar is dan? Omdat hij breed is? Groot is? Hoog is?

Van mijn marathonwagen wordt ook wel eens gedacht dat hij loeizwaar zou zijn; is ook de vereiste 1.26m. spoorbreedte en achter een shet oogt dat vrij breed ja. Wat 'ie weegt? Ik dacht 120/140 kg. maar zou best kunnen dat hij in werkelijkheid zwaarder is.
Gaat overigens niet alleen om gewicht, maar vooral ook om de rolweerstand. Deze loopt erg licht, kan 'm zelf gemakkelijk met m'n pinken van z'n plek trekken, en mijn beide pony's trekken hem in enkelspan ook met alle gemak. Maar ik kan hem zelf in m'n eentje aan de voorkant niet zomaar optillen.

Sok

Re: Sinds ponypletter filmpje, constant commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:45

Het was goed bedoeld hoor! Ik zou er zelf niet echt blij mee zijn als een wildvreemde mij zomaar gaat lopen filmen.. :=

Maar okee, dan heb ik niks gezegd! Alsnog wel heel vervelend wat de TS is overkomen!

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:49

Jongens kom op zeg! Even voor de duidelijkhied, die ponypletter is echt ziek in haar hoofd, maar verder zal ieder normaal persoon wel zelf weten of hij/zij wel of niet te zwaar is voor zo'n pony. Bovendien zijn ze heel sterk! En een kar is ook niet erg zielig ofzo, als dit zielig is is alles zielig! Zo'n kar kan ik zelf (13 jaar) ook meetrekken met 5 mensen erop. En het gewicht van de mensen komt namelijk op de banden, de pony hoeft alleen naar voren te trekken dus.. Maar ik vind het wel belachelijk dat iemand zoiets doet!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:49

ZoeyDercks schreef:
Filmen in het openbaar mag niet zomaar zonder toestemming.
Als het filmpje openbaar op internet wordt gezet is dit schending van het portretrecht -> kun je die persoon zelfs voor aanklagen.

Maar TS, zoals al heel vaak gezegd is. Niks van aan trekken.
Sommige mensen zijn zo triest dat ze commentaar gaan leveren op personen zoals wij.

Als 'fotografe' (je onderschrift) behoor je dit soort dingen toch te weten lijkt mij.........
En dan is het ook wel handig als je onderscheid zou maken tussen het daadwerkelijke filmen van iets (1e actie) en het daarna éventueel publiceren (2e actie) van dat filmpje.

Het lijkt mij heel handig als mensen die weinig tot niets van 'de wet' weten en/of geen juridische achtergrond hebben, daar ook geen uitspraken over doen. Krijg je alleen maar misverstanden van (en helaas staat heel bokt daar al vol mee.....).

Kijk eens aan, op te zoeken voor ieder mens die http://www.google.nl kan intypen, heb je dus geen wettenbundel voor nodig:
http://www.iusmentis.com/maatschappij/p ... atoezicht/

Citaat:
Elk opzettelijk filmen of fotograferen van personen met een aangebrachte camera in de openbare ruimte is verboden, tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd (art. 441b Wetboek van Strafrecht: maximaal twee maanden cel).

Je mag dus wel op straat fotograferen of filmen, maar geen vaste camera ophangen zonder meteen ook een bordje op te hangen dat deze er hangt. Een webcam permanent voor het raam zetten zodat iedereen op straat gefilmd wordt, valt ook onder dit verbod. Als je de camera op voldoende afstand plaatst, zodat mensen niet herkenbaar in beeld kunnen komen, is de webcam wel toegestaan.

Het doel van de camera's ophangen moet zijn het filmen of fotograferen van personen. Een flitspaal valt hier dus niet onder, deze is alleen bedoeld om auto's te fotograferen. Een webcam die van grote afstand een deel van een wijk toont, is dus ook gewoon toegestaan. (Geheel los hiervan zijn er regels over het fotograferen van kunst op de openbare weg.)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:50

Excuus JoyCiej007! Het was goed bedoeld! :=

Wel bedankt voor het posten voor hoe het wél zit! :D Weer wat bijgeleerd!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:54

Haha, Sok jij bent niet de enige waartegen ik praat hoor ;)

Vind het alleen soms zo ontzettend jammer dat er zoveel dingen gigantisch verdraaid kunnen worden, dat mensen op basis van die info dan ook nog soms daadwerkelijk naar politie of rechter stappen, terwijl ze feitelijk hele verkeerde info hebben gekregen. (van die mensen die hier bijv. beweren dat als je bijv. 6 mnd. lang voor een paard alles hebt betaald en verzorgd etc., dat het dan jou paard is/wordt, en dat soort hele rare fratsen. Dat zijn dingen die gigantisch uit hun verband en context zijn getrokken).

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:54

Hmm ik dacht toch echt dat het niet mocht :)
Ach niemand kan altijd alles goed hebben.

Maar het publiceren hiervan mag toch niet ivm portretrecht of zit ik nu weer verkeerd?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:56

Ik zou zeggen; lees het artikel, daar staat het heel duidelijk (ook voor rechten-leken te begrijpen) in uitgelegd.
En idd foutjes maken is menselijk. het is dan alleen wel jammer dat er dan wel soort van 'adviezen' worden gegeven aan andere mensen 'aangifte doen wánt is strafbaar' bijvoorbeeld, zoals hier ook geopperd wordt. ;)
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 16-07-13 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:56

He wat vervelend dat dit nu moest gebeuren. Kan me ook heel goed voorstellen dat je nu even geen zin hebt in een strandritje, maar je kunt je voorbereiden voor de volgende keer. Laat je DA een verklaring tekenen dat je pony het werk waar je hem voor gebruikt aankan. Maak daar een aantal kopien van met foto van de pony erbij en duw dat iedere idioot onder zijn neus die daar nog wat van te zeggen heeft.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 19:59

Ah zo. Okee weet ik dat ook weer 100% zeker.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:05

helaas kan ik er over meepraten soms als ik nu met mijn ukkie aan de wandel ga krijg ik ook opmerking naar me hoofd van pas je op met dikke mensen.... breng je haar niet naar de ponypletter..
en wel meer van dat soort dingen die ik al gehoord heb terwijl we gewoon aan de wandel waren -O-

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 21:50

Ik denk dat mensen eerder over de politie etc. begonnen, omdat de man in het verhaal zo enorm aanvallend overkomt. Zo'n man kom je denk ik liever niet tegen in je eentje.

Onder deze link staat er nog meer informatie over portretrecht. Je kan dus wel tegen publicatie ingaan als het redelijke belang van de geportretteerde wordt geschonden (bijvoorbeeld als de wijze van afbeelden je imago schaadt). En die link valt hier wel te leggen, denk ik ;) Maar ja met zo'n gigantisch world wide web is het lastig checken of het filmpje gepubliceerd is... dus ben je eigenlijk weer terug bij af.

Volgende keer als iemand een filmpje van je maakt met zo'n insteek, kun je denk het beste iemand aanspreken op zijn goed fatsoen (en dan bedoel ik als diegene echt de camera op jou richt en je het onderwerp van het filmpje wordt, dus niet als je zomaar een keertje in de achtergrond van een filmpje voorbijkomt). Als iemand zo'n opmerking niet aan kan, dan is het gewoon een triest figuur.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:01

Ik herken het, al gebeurde dit al voor het ponypletter filmpje online kwam. Gelukkig bijlange niet zo extreem als bij jou. Wel opmerkingen van 'hoort daar geen paard voor te staan?' of 'kan die pony dat wel trekken?' (terwijl ik amper 1m50 ben en +-45kg weeg :') ) Ook wel eens commentaar gehad van snotneuzen dat het zielig was doordat ik een menzweep bij had enzo.

Wel écht erg dat je dit hebt moeten meemaken zeg, sommige mensen.. :r

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 22:11

Heb ik ook altijd, iedereen zegt ook: dat is toch niet de pony op het filmpje?!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:06

TS wat ontzettend vervelend dat jou dit moest gebeuren maar gewoon negeren die hap. Wij hebben ook al mensen aan de deur gehad die het dierenmishandeling vinden dat een van onze pony's een eczeem deken draagt met die hitte. Mensen die aanbellen en het schandalig vinden dat er een koe in de wei ligt te kalveren en wij geen poot uitsteken. Of mensen die klagen bij weer een andere geboorte dat we aan het kalf trekken..... etc. etc. ze weten gewoon niet beter.... En door die onkunde hebben ze eigenlijk een punt....

Tis wel goed dat de gewone burger ook gaat opletten of een dier mishandeld wordt.... hoe meer het geconstateerd wordt hoe beter ..... en beter 10 keer voor niks als 1 keer niet waar het wel nodig is.....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 01:10

Je zou bijna niet meer op stap durven...
Ik merk wel verschil. Eerst was het veel Aaahhh... Ooohhh...wat schattig.
Nu veel minder en dan fluisterende mensen of geen gedag meer zeggen.
Ik trek me er niets van aan. Ik ben op vakantie en we mennen voor ons eigen plezier!
Beste tip...niets van aantrekken!

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 01:43

Ik snap je frustratie. Ik krijg sinds cupido ziek is geweest steeds meer commentaar. Het commentaar is overigens over zijn hoeven, ik rij zelf niet op Cupido.

Het is stierlijk irritant zeker als mensen die compleet geen verstand van paarden hebben opmerkingen maken. Na het zien van een video die het extreemste van het extreemste laat zien. Maar ja zo iets blijft een mens bij en het is vrij lastig iemand dat weer kwijt te praten... Het enige wat je kan doen is ze negeren. Hoe meer jij ze voed hoe langer ze blijven reageren.

Zelf heb ik het me aangeleerd zo veel mogelijk mensen te negeren. Maar goed sommige mensen geven zulk olie-dom commentaar nou dan houd ik het zelfs niet meer. En geloof me om mij kwaad te krijgen moet je echt ver gaan. Ik heb wel eens een vrouw bijna een half uur de les gelezen. Over Cupido's afwijking en verleden, ze had gewoon het lef om mij een mishandelaar te noemen. Omdat zijn hoeven niet zo klein en schattig waren als dat van de andere shetlanders die zij in haar leven had gezien. Nou sorry dat deze shetlander geen 'normale' hoeven heeft die jou aanzien tot schattigheid verbreken... Maar hoe durf jij mij een mishandelaar noemen. De meeste mensen hadden een pony als Cupido afgemaakt terwijl zowel mij veearts en hoefsmid zat potentie in hem zien.
Zijn hoeven vullen de komende tijd afwijkend blijven dat kan nog wel 5 jaar duren voor het een beetje normaal is. En op zich zo erg verschil zie ik niet eens in vergelijking met zijn soortgenoten. Zijn hoeven zijn 'enger' geweest. Maar zonder weet van wat het dier heeft mee gemaakt de gene die er mee loopt een mishandelaar te noemen. Ook nog eens niet wetend of dit wel echt de eigenaar is? Dit is dan wel zo maar toch, als volwassen persoon zou je toch wel een beetje respect kunnen tonen. En dan gewoon netjes te vragen in plaats van gelijk 'mishandelaar' af te vuren -_- man ik vind het zo frustrerend he.

Dus tja ik snap een beetje hoe jij je voelt. Het nadeel van media is helaas. Dat er veel negatieve dingen in het licht gebracht worden. En tja het positieve valt dan weg. Net zo iets als, als het straks slecht weer is kan niemand zich herinneren dat het mooi weer geweest is. Mensen onthouden negatieve dingen gewoon makkelijker omdat het impact heeft. Hoe vervelend dat ook is.
Vooral als jij niks met deze situatie te maken hebt en dan onwetende commentaar krijgt die jij niet verdient.
Sterkte, maar ik denk niet dat er veel aan te doen is helaas :n

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:20

Gytrash24 : Wat een verhaal met jouw pony! Ik heb net je topic doorgelezen!
Goed doorgezet meid!

Laat ze lekker kletsen...
En als je echt lastig gevallen word of gefilmd word.. gewoon melden bij de politie..
Hoeft niet eens serieuze aangifte te zijn.. gewoon melden, dan zijn ze op de hoogte. :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:22

Zoals andere en ik al schreven, wat valt er te melden?
Een man heeft een andere mening?
Er is geen bedreiging, filmen mag gewoon?
De politie kan en doet er niets mee.

gewoon niets van aantrekken, die vent heeft er geen verstand van.
Doorrijden en niet naar luisteren :)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:29

Gwn negeren, die pony van je wordt zat "verwend" en heeft een keigoede verzorging!
Moet je eens zeggen als ze zo tekeer gaan: oh dus u biedt zich aan om mijn karretje te trekken?
Achterlijk volk op deze wereld zeg.. Sterkte ermee meis :S