Nou, dan ben ik een pony-pletter-menner dan......

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sok schreef:Jeetje..Wat heftig zeg!
![]()
Probeer om je er niet teveel van aan te trekken, wat een nare actie zeg!
Als hij je gefilmd heeft, zeker even aangifte doen, dat mag namelijk niet zomaar.
Verder zou ik er sowieso even melding van maken en dan wel het hele verhaal! Mocht die man zo maf zijn om wel de dierenpolitie te bellen, kunnen ze de man al uitleggen dat hij bijzonder overdreven en ongepast reageert!
Kimbers schreef:Sok schreef:Jeetje..Wat heftig zeg!
![]()
Als hij je gefilmd heeft, zeker even aangifte doen, dat mag namelijk niet zomaar.
Verder zou ik er sowieso even melding van maken en dan wel het hele verhaal! Mocht die man zo maf zijn om wel de dierenpolitie te bellen, kunnen ze de man al uitleggen dat hij bijzonder overdreven en ongepast reageert!
Filmen in het openbaar mag naar mijn idee gewoon.
melding maken heeft ook geen zin lijkt me, hij heeft niets strafbaars gedaan. Wel was hij een enorme zak, maar dat is helaas niet tegen de wet.
Kimbers schreef:Sok schreef:Jeetje..Wat heftig zeg!
![]()
Filmen in het openbaar mag naar mijn idee gewoon.
melding maken heeft ook geen zin lijkt me, hij heeft niets strafbaars gedaan. Wel was hij een enorme zak, maar dat is helaas niet tegen de wet.
puppy1128 schreef:Is het 1 shetje, 1 gigantisch zware kar en 1 (of meerdere) behoorlijk zware persoon(en) die op de kar zitten, zou ik nog in denken dat ze dat zeggen, maar mij lijkt niet dat je (te) zware kar heb en zelf ook niet te zwaar bent?
ZoeyDercks schreef:Filmen in het openbaar mag niet zomaar zonder toestemming.
Als het filmpje openbaar op internet wordt gezet is dit schending van het portretrecht -> kun je die persoon zelfs voor aanklagen.
Maar TS, zoals al heel vaak gezegd is. Niks van aan trekken.
Sommige mensen zijn zo triest dat ze commentaar gaan leveren op personen zoals wij.
Citaat:Elk opzettelijk filmen of fotograferen van personen met een aangebrachte camera in de openbare ruimte is verboden, tenzij dit vooraf duidelijk is aangekondigd (art. 441b Wetboek van Strafrecht: maximaal twee maanden cel).
Je mag dus wel op straat fotograferen of filmen, maar geen vaste camera ophangen zonder meteen ook een bordje op te hangen dat deze er hangt. Een webcam permanent voor het raam zetten zodat iedereen op straat gefilmd wordt, valt ook onder dit verbod. Als je de camera op voldoende afstand plaatst, zodat mensen niet herkenbaar in beeld kunnen komen, is de webcam wel toegestaan.
Het doel van de camera's ophangen moet zijn het filmen of fotograferen van personen. Een flitspaal valt hier dus niet onder, deze is alleen bedoeld om auto's te fotograferen. Een webcam die van grote afstand een deel van een wijk toont, is dus ook gewoon toegestaan. (Geheel los hiervan zijn er regels over het fotograferen van kunst op de openbare weg.)