Waarom vooral jeugd bij VD?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Re: Waarom vooral jeugd bij VD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:15

Het is idd waar dat veel jonge kinderen bezig zijn met VD en soms op een onverantwoorde manier. Maar daarentegen zijn er ook veel mensen die wel weten wat ze doen. Ik behoor ook tot de ouderengroep en ik heb niet echt een makkelijk paardje. Door VD is onze band wel degelijk sterker geworden, gewoon om samen bezig te zijn en samen te oefenen wordt je een team en begrijp je elkaar beter. Dit kan met springen/dressuur e.d ook allemaal, daar hoef je geen VD voor te doen, maar aangezien mijn paardje niet dol is op rijden, doe ik VD ter afwisseling. Ik kan nou ook niet zeggen dat het bij VD alleen om opvallen gaat, of om de 'cool-factor' of om extreme dingen te laten zien. Want laten we eerlijk wezen, waarom rijden mensen veelal dressuur? Toch ook om te laten zien wat zij en het paard kunnen? Om op te vallen dus toch? Het draait veelal om prestaties en uiteraard ook om het behoudt en training van het paardenlichaam, maar dit is bij VD niet anders.

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:37

Ik ben 13, en doe ook aan VD, maar merk dat mijn pony en ik er zelf ook heel veel plezier in hebben, vandaar dat ik ermee door ben gegaan (ponylief heeft vooral motivatie vanwege de beloningen :') ) ik doe niet aan VD omdat het er stoer uitziet, of omdat ik mijn pony met zijn benen in de lucht wil, ik vind het een leuke afwisseling, voor mijzelf, en mijn pony, zo kan je hem namelijk ook allerlei "dressuur" oefeningen laten doen, terwijl je ernaast staat :)