Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
themuisje schreef:doei schreef:TS wat is je punt?
Ben je tegen grondwerk?
Vind je grondwerk onzin?
Denk je er niet veel mee te bereiken behalve een basis opvoeding?
Heb je mijn eerdere reactie gelezen?
Ik ben nergens tegen. Zolang het paard niet de dupe wordt van onkunde van de ruiter/verzorger moet je er absoluut mee doen en laten wat je wil.
Ik snap alleen niet waarom iets in een apart hokje geplaatst moet worden. Vroeger, toen het geld nog van hout was :Y noemde men dit gewoon opvoeden. Mijn pa heeft het zo op de boerderij geleerd, en ik op mijn beurt weer van hem. Niets bijzonders aan. Duidelijkheid en consequentie is het enige wat ze nodig hebben. Als je dat samen beheerst, kun je alles leren.
Ik heb je eerder post gelezen hoorIk vind het fijn dat er hier mensen zijn die het fijne handvaten vinden. En als het voor jouw werkt, zeker doen! Maar ik lees hier zo vaak op bokt dat iedereen maar moet gaan grondwerken. Er wordt niet meer naar concrete oplossing gezocht, deze lijkt altijd in het grondwerken te liggen. En dáár ben ik wel op tegen. Voor een probleem (als die al ontstaat. Dat betekend dat je ergens een steekje hebt laten vallen) moet ten alle tijden een passende oplossing worden gevonden. Je gaat een paard met een peesblessure toch ook niet dezelfe behandeling geven als een paard met koliek?
[***] schreef:@ Cassidy : dat is uiteindelijk het gevolg van de dingen die in dat eerste filmpje getoond worden? Dus het doel als het ware (al vind ik dat geen juiste omschrijving, maar bon)?
Maritje1991 schreef:oef filmpjes van honze blahah.
Nou dat is NIET te vergelijken met parelli.
Dat is niet do it FOR the horse.
Dat is do it FOR the show.
ben niet zo fan van die man, ja respect hoor, liberty op de grote vlakte. Maar ik zie geen blije paarden. Mijn persoonlijke mening
Jessix schreef:Maritje1991 schreef:oef filmpjes van honze blahah.
Nou dat is NIET te vergelijken met parelli.
Dat is niet do it FOR the horse.
Dat is do it FOR the show.
ben niet zo fan van die man, ja respect hoor, liberty op de grote vlakte. Maar ik zie geen blije paarden. Mijn persoonlijke mening
Oh ik vind hem juist zo gaaf..Hoe dan ook, het toont voor deze discussie wel dat "grondwerk" wat verder kan gaan als een gehoorzaam paard hebben wat netjes stilstaat bij het poetsen.
themuisje schreef:Citaat:Het feit dat veel mensen dit soort dingen niet als normaal beschouwen baart mij zorgen... Volgens mij is dit gewoon het omgaan met paarden. En hoeft daar helemaal geen label als ''grondwerk'' aan geplakt te worden. En hoeft het zeker niet als oplossing voor elk rijtechnisch probleem bevonden te worden...
Het is niet mijn bedoeling dat dit een topic vol loopt met verwijten, aanvallen, en andere ongein. Ik wil hier graag een nette, eerlijke en leerzame discussie over starten
Brand los!
Jessix schreef:ijssnuiver schreef:Jesixs: De oorsprong van die games is wel een goede verstandhouding creeëren met je paard. Dat jij het gebruikt (en vele anderen) als spel is prima, maar vergeet niet het oorspronkelijke doel hiervan.
Waarom denk je dat het 7 games heet?
ijssnuiver schreef:Jessix schreef:Waarom denk je dat het 7 games heet?
Omdat die oorspronkelijke doelen verkapselt zijn in games, om het voor de mens makkelijker en aantrekkelijker te maken.
Maar ik ga me uit deze discussie trekken, volgens mij zijn hier allemaal mensen met een eigen mening die geen strohalm toe gaan geven en dat vind ik zonde van mijn energie.
Jessix schreef:ijssnuiver schreef:
Omdat die oorspronkelijke doelen verkapselt zijn in games, om het voor de mens makkelijker en aantrekkelijker te maken.
Maar ik ga me uit deze discussie trekken, volgens mij zijn hier allemaal mensen met een eigen mening die geen strohalm toe gaan geven en dat vind ik zonde van mijn energie.
Ik dacht je tegenwoordig een eigen mening mocht hebben.Die mening wil ik best herzien als ik het met je eens zou zijn en dat ben ik gewoon niet. Maar onttrek je gerust uit de discussie, het is voor mij ook zeker niet aantrekkelijk om welles/niets met jou te spelen. Die discussies houdt ik wel met mijn medestudenten of instructeurs.