mini paardje 40/50 cm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:13

StalNollie schreef:
sorry ben ik nu de enige die vind dat dit paardje een spuitje moet krijgen of naar de slacht gebracht moet worden. dit paardje heeft in mijn ogen geen paardwaardig bestaan. maar dat is mijn mening..

ik zou er overigens al helemaal geen vrijheidsdressuur mee doen, dat kan hij met zijn gewrichten al helemaal niet aan.

edit: is niet aanvallend bedoelt, je bedoelt het waarschijnlijk allemaal goed hoor Ts. is gewoon onwetendheid

Ik denk/hoop dat je daar idd de enige in bent. Als het paardje geen last heeft van zijn handicap waarom dan een spuitje? Hij heeft een goed thuis waar van hem gehouden wordt. Als jij in een rolstoel of iets zou zitten krijg jij toch ook geen spuitje?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:25

Akhal_Teke schreef:
StalNollie schreef:
sorry ben ik nu de enige die vind dat dit paardje een spuitje moet krijgen of naar de slacht gebracht moet worden. dit paardje heeft in mijn ogen geen paardwaardig bestaan. maar dat is mijn mening..

ik zou er overigens al helemaal geen vrijheidsdressuur mee doen, dat kan hij met zijn gewrichten al helemaal niet aan.

edit: is niet aanvallend bedoelt, je bedoelt het waarschijnlijk allemaal goed hoor Ts. is gewoon onwetendheid

Ik denk/hoop dat je daar idd de enige in bent. Als het paardje geen last heeft van zijn handicap waarom dan een spuitje? Hij heeft een goed thuis waar van hem gehouden wordt. Als jij in een rolstoel of iets zou zitten krijg jij toch ook geen spuitje?

Dit is toch zo'n dooddoener.
Dieren hebben de zegen dat ze afgemaakt mogen worden als het niet dierwaardig is, mensen moeten lijden omdat er geen euthanasie gepleegd mag worden.
Nu zeg ik niet dat dit diertje afgemaakt moet worden, maar de vergelijking vind ik nergens op slaan.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:17

De vergelijking klopt. Er is niets mis met dit dier behalve dat het een dwerg is. Hij lijdt geen pijn. Waarom moet het dood??
En waarom zou je iemand met een handicap euthaniseren? Net zo stom als een gewild pijnloos dewgpaardje willen afmaken.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:47

Maar wie zegt dat de persoon een juiste beslissing maakt met het eutaniseren van een dier? Daar heeft iedereen een eigen mening over.

Ik denk dat niemand hierover kan oordelen als het desbetreffende dier niet van die persoon is. De eigenaar is tenslotte degene die erover beslist.

zelf wil ik niets te maken met een dwergpaardje of zijn voorouders mits dit eenmaal bekend is. Niet ten nadele van de eigenaren, maar ik wil niet een kans lopen op een dwerg of deze bloedlijnen voortzetten.

Letsdunit

Re: mini paardje 40/50 cm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:40

Vooral tussen de mini's zitten best wat dragers hoor, jammer genoeg is er nogsteeds best een taboe op het onderwerp. Het ligt nauurlijk ook een beetje aan de gradatie van de afwijking, een veulen wat helemaal misvormd ter wereld komt is in mijn ogen ook beter af in de paardenhemel. Maar de minder afwijkende dwergjes kunnen een normaal bestaan hebben. Ze zijn bijzonder inteligent en hierdoor best geschikt voor vrijheidsdressuur ik zou alleen de oefeningen zoals liggen en zitten vermijden omdat veel dwergjes toch een vorm van artrose krijgen. Fokken is uiteraard met dit soort diertjes NOT DONE.
Overigens heb ik het dwergje van TS een fijne thuis (ik heb er namelijk nog eentje) aangeboden maar helaas nooit meer wat vernomen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:21

Je kan ook nog lange lijnen doen,,http://www.google.nl/imgres?hl=nl&sa=X&gbv=2&biw=1680&bih=922&tbm=isch&tbnid=gcCS4bNZzP5thM:&imgrefurl=http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php%3Ff%3D157%26t%3D1573007%26start%3D75&docid=r42kSR1_BIQTPM&imgurl=http://www.mijnalbum.nl/Foto-GJSQBBZE.jpg&w=500&h=375&ei=cLG_T9SuLNLb8QOo9-zICg&zoom=1&iact=hc&vpx=175&vpy=145&dur=494&hovh=194&hovw=259&tx=137&ty=74&sig=101896278121674364996&page=1&tbnh=130&tbnw=173&start=0&ndsp=45&ved=1t:429,r:0,s:0,i:68

En natuurlijk kan je vd doen dat is echt leul.En miss nog ene klein paardje erbij kopen? ene shetlander.Die zijn oko leuk :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:38

Akhal_Teke schreef:
De vergelijking klopt. Er is niets mis met dit dier behalve dat het een dwerg is. Hij lijdt geen pijn. Waarom moet het dood??
En waarom zou je iemand met een handicap euthaniseren? Net zo stom als een gewild pijnloos dewgpaardje willen afmaken.

Lees jij wel?
Wat staat er in de laatste regel die ik getypt heb?
De vergelijking slaat nergens op, maar ik zeg niet dat dit dier dood moet.
Daar zie ik zelf ook geen reden voor namelijk.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:49

Letsdunit schreef:
Dwergjes zijn over het algemeen bijzonder inteligent, kleine dingen zijn leuk aan te leren. Die van mij loopt bij ons gewoon los in de stallen en het erf.

Nou ben ik eigenlijk heel nieuwschierig naar die van jou.:)

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:41

Wat rot om er zo achter te moeten komen!
Maarja beter laat dan nooit,
Sterkte!

Danya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 13:24

Hij is er achter dat hij hengst is haha als je nu langs loopt met de merries word hij helemaal gek haha echt geweldig!
Wij zijn er ook achter dat hij erg slim is en gewoon los op het erf kan lopen wat voor hem natuurlijk heerlijk is.
Als wij weg gaan zetten we hem natuurlijk wel op zijn eigen stukje wei!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:33

Ik heb je verhaal gelezen, maar gaat ie nu niet weg?

Letsdunnit wacht nog steeds op antwoord blijkbaar...

Danya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 10:30

Ik heb Letsdunnit heb ik een prive bericht gestuurd maar nooit een reactie gehad.

HELAAS hebben wij hem vanmorgen af moeten laten maken.
hij heeft 3 dagen koliek gehad en vanmorgen hebben wij de knoop doorgehakt om hem uit zijn leiden te halen. hij had erg veel last van de koliek :(
hij heeft 3 dagen niet gegeten of gedronken. Wij gaven hem water via een speciale spuit.
Maar hij meste en plaste niet.
Wij hebben hier erg veel verdriet van maar gelukkig heeft hij het mooi gehad.

Groetjes

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:36

He bah! Wat een vervelend nieuws :(
Sterkte er mee

Danya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 11:37

dankje!