Is dit een goede stijger?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:30

ik vind het ook niet echt duidelijk wat je doet in dat filmpje voor voetje geven...
je tikt op zijn bovenbeen, op zijn schouder, op zijn koot... voor je pony is het zo helemaal niet duidelijk wat je wilt vragen. Hij geeft jambette/ voetje of gaat zelfs acheruit :?

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:16

Werken jullie ook met clicker? dat is heel handig om het preciese moment aan te geven waarop de pony het gevraagde goed doet.

Dat filmpje met voetje geven tikt het meisje heel vaak tegen het been, zelfs als de pony een reactie geeft, uiteraard nog geen perfecte, gaat ze door met tikken. Hiermee stomp je de pony af op het signaal en moedig je betere pogingen niet aan. Beter om met de zweep het been licht aan te raken/kietelen tot er een reactie komt waarmee het been de lucht in gaat, zelfs al is het alleen optillen. Op dat moment moet de zweep niet meer tegen het been en click je met de clicker, daarna komt de beloning.

(clicker aanleren is ook een proces, zoek het even op op internet, leer daarmee gelijk het truucje 'voerweigeren' aan)

naomimiracle

Re: Is dit een goede stijger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:08

Maar even tussendoor ik neem aan dus dat ik het verkeert doe zo'n clicker lijkt mij een heel gedoen.
maar hoe leer je je pony dan op een goede manier jambette?

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:25

Ik zou jullie eerst eens in de vrijheidsdressuur verdiepen, want aan de vragen die jullie stellen kan ik ophalen dat jullie er nog niet zoveel ervaring mee hebben.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:28

Wat dacht je van lesnemen?
Vrijheidsdressuur is evengoed ingewikkeld net als dressuur en elke andere vorm van paardensport.

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:29

VisibreTeam schreef:
Wat dacht je van lesnemen?
Vrijheidsdressuur is evengoed ingewikkeld net als dressuur en elke andere vorm van paardensport.

:j

marisseudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:52

ik denk dat jullie absoluut nog niet klaar zijn voor VD.
daarbuiten: ik zie een geirriteerde pony! op het moment dat hij WEL zijn voet optilt blijf je tikken met de zweep. je hoort dat moment al te belonen. je moet eerst zorgen dat de pony uberhaupt goed op jou reageert en dat je geen spanning op het touw nodig hebt. pas dan kun je weer beginnen met een oefening vragen naar mijn mening. succes!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:55

sharontucker schreef:
uhm, we doen ze samen

sharontucker schreef:
Is niet mijn verzorgpony

Verzorg je ze nou of niet? :)

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 19:23

We doen de pony's samen.
Naomimiracle doet Spot (deze pony)