xLeoniee schreef:Hoe leer ik mn pony steigeren?
eerst beginnen met de basis en het liefste steigeren pas als een van de laatste dingen (bij de andere oefeningen) aan leren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
iloveyoujorg schreef:Vind de spagaat er erg goed uit zien zou hem niet veel groter maken verder ziet de rest er ook goed uit
iemand nog tips voor mij zie een paar reacties hierboven. ????
terpentijn schreef:Ja, hallo daar, die foto van de steigerende Shet met het kindje er op is ook prachtig en leuk. heb ik ook helemaal niks op aan te merken.
Daar ben je ook zelf bij, prachtig, ga zo door, je neemt de verantwoording toch ook?
Maar die foto's die ik bedoel, zoals in mijn laatste post bedoeld wordt, zijn van een geheel andere categorie.
Dat is ONverantwoordelijk . Ook naar het paard toe. Op die foto's zie ik ook geen halster of touw, aan het paard, om evtl, een tegenwicht-aanwijzing te kunnen geven aan het zo enorm omhoog komende paard, dat lijkt me sowieso al link. Ook de lichaamstaal van het paard bevalt mij helemaal niet, het ziet er "gejaagd" uit. Ja, het paard gaat omhoog. Maar HOE? Er is geen enkele controle over mogelijk. Er valt dan in zo'n situatie helemaal niets meer bij te sturen of corrigeren.
Louter vanuit dat oogpunt dus mijn opmerking die ik nu nogmaals maak: "don't try this at home"
amourFleur schreef:@zhippo die steiger is inderdaad veeeel te stijl!! Ik denk dat je hem uit stap hebt gevraagd .... DOE DAT NIET!!
hij ziet er tijdens het steigeren ook aardig gespannen uit, zorg ervoor dat dat een nette ingehouden ontspannen stijger wordt.
Jambette is heel mooi! Mooi hoog, en uitgestrekt! Ga zo door!
Bij de spagaat moeten de voorbenen meer onder het lichaam komen te staan. Die houding die je nu vraagt kan rugklachten opleveren... Compliment is wel super! Precies zoals hij hoort! Prachtig!
zhippo schreef:amourFleur schreef:@zhippo die steiger is inderdaad veeeel te stijl!! Ik denk dat je hem uit stap hebt gevraagd .... DOE DAT NIET!!
hij ziet er tijdens het steigeren ook aardig gespannen uit, zorg ervoor dat dat een nette ingehouden ontspannen stijger wordt.
Jambette is heel mooi! Mooi hoog, en uitgestrekt! Ga zo door!
Bij de spagaat moeten de voorbenen meer onder het lichaam komen te staan. Die houding die je nu vraagt kan rugklachten opleveren... Compliment is wel super! Precies zoals hij hoort! Prachtig!
nee vanuit het spelen zelfs als de steigers 'ontspannen' zijn kijkt ze zo hoor