[AR] Stoer appaloosa hengstje voor het wagentje.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HoezoJuliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:21

wat een gave appaloosa!

ga je met hem naar de appaloosa sportdagen dit jaar?
dan kan ik hem in het echt bewonderen!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:27

Zooooo,, wat een mooie pony *kwijl* <3 <3 <3

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:29

Wat een ontzettend gaaf beestje!!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 09:13

Bedankt weer voor de reacties :-)

HoezoJuliaaa schreef:
wat een gave appaloosa!

ga je met hem naar de appaloosa sportdagen dit jaar?
dan kan ik hem in het echt bewonderen!

Dit jaar is nog te vroeg voor ons, maar misschien een leuk streven voor volgend jaar!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:15

hi anna, wat word pandorro mooi :wow:
denk dat je er goed aan hebt gedaan om hem nog een jaar te geven en dan nog eens kijken hoe hij het op de hengstenkeuring doet :j
vind hem echt steeds mooier worden +:)+
en fijn dat hij zo super loopt voor de wagen he, lekker mee rijden en heerlijk genieten!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 09:36

Bedankt :-), hij ontwikkeld zich idd nog steeds behoorlijk en ben benieuwd hoe hij komende jaren nog zal uitgroeien. De zomerperiode samen met de merries heeft hem ook echt heel goed gedaan, hij is zo lief tegen de merries en heeft van hun ook wat meer manieren geleerd :D. Ik hoop dat hij volgend jaar weer minimaal een leuk vriendinnetje krijgt waar hij lekker mee op de weide kan staan, ik gun hem dat zo. Kijk hem lief samen met het gastmerrietje grazen <3

Afbeelding

En natuurlijk wel af en toe even stoere bink uithangen :-)

Afbeelding

Dit merrietje is ook drachtig gescant van hem *\o/*, dus als alles goed blijft gaan maak ik volgend jaar een afteltopic aan voor zijn allereerste verwachte veulentje!

Ik heb ook nog een topic gemaakt met wat foto´s van de andere paardjes: [ITP] Heel klein (b) engeltje en mooie welsh, haflinger, fries

Anke

Re: Stoer appaloosa hengstje voor het wagentje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:51

Ik vind eigenlijk wel dat je gewoon mee moet doen met de Sportdag.
De B proef is heel gemakkelijk en er is een hobbyklasse (zonder startkaart)
Je kunt ook meedoen aan bestgaand aangespannen. paar rondjes linksom
in stap en draf en een paar rondjes rechtsom in stap en draf.
Heeft hij alvast eens kunnen oefenen en kan ie volgend jaar voor de 'echt'!

suzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 20:59

Citaat:
Suzotje: zou zo´n borsttuig zo slap zijn dat ze het uit elkaar kunnen trekken? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen ermee maar denk dat ik er zelf toch eentje ga bestellen om eens te proberen :-).

Jaa wanneer het niet precies zou passen zeiden ze.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:04

@suzotje...jullie hadden toch ook een appie?...1e zaterdag van November in Leusden, Sportdag NAS!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 23:19

Suzotje: ik ga het in ieder geval wel proberen en dan zal ik laten weten of het bevalt :-)

Anke is reclame aan het maken voor de sportdag :D. De eerste zaterdag van november is 5 november heb ik gezien, Pandorro zou eind oktober weggaan voor het keuringsklaar maken maar dat kan ik opzich wel een weekje verzetten.
Voor wanneer moet je je opgeven dan? Wat houd een B proef in en voor bestgaand aangespannen moet ik zeker ook echte menkleding aanschaffen of niet? (en wat is dat allemaal dan precies, schort en hoedje?)
Ik zal erover nadenken maar eigenlijk vind ik hem nog wat te druk bij zoveel drukte, hij zal dan zeker niet ontspannen lopen, maar misschien is het inderdaad wel goed voor de ervaring. Als we maar niet te lang stil moeten staan want dat zal hem nog niet worden ;).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 08:51

Voor bestgaand mag er best wat spanning inzitten!
B proef is stap, draf en aan het einde even halthouden en groeten.
Netjes gekleed, menschort (of oberschort), hoedje(cap), handschoenen...that's it.

haha...ja ik maak wel reclame!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:29

wat een gaver zeg! als de tijd rijp is zou je er zeker mee moeten starten, zonde om niet te doen vind ik ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 21:38

Nou goed dan, ik heb besloten dan toch mee te doen en al oppas geregeld voor de kids en de dag vrij gevraagd bij mijn werk :D. Ik heb het inschrijfformulier al klaarliggen en heb hem opgegeven voor bestgaand mennen en het b proefje. Ik zie het dan puur als ervaring voor ons en verwacht er niet meer van dan dat hij de bak redelijk rond gaat :-). We hebben nog maar 1x in een bak gereden en dat ging goed, maar hij zal wel druk zijn door alle indrukken.
Ik zal wel proberen of ik nog minimaal een keer een menles kan volgen voor 5 november.

janouk schreef:
http://www.letty.nl/mensport/menzwepen/balance-menzweep

Deze al eens in je hand gehad?. Heel licht en goed in balans.

Ik ben vandaag bij Letty langs geweest en heb inderdaad voor deze zweep gekozen! Wat een heerlijke zweep!!! Ik heb de 1,40 m genomen (korter was er ook niet..), hopelijk is die maat goed maar ik zal het morgen gelijk eens proberen.

Gelijk ook een menschort gekocht van een prachtig lichtgewicht stofje in de kleur zacht bordeaux (andere kant zwart en je kan het beide kanten dragen!), gemaakt door Letty zelf, bijpassend bordeaux schofje voor onder het tuigje (ik vond het wel leuk een kleurtje erbij te kiezen en bordeaux past volgens mij wel mooi bij zwart panterbont), bruine menhandschoenen en nieuwe lichtere cap. Zwart wedstrijdjasje en witte blouse heb ik nog van de toen ik dressuurwedstrijden reed :-).
Dus volgens mij heb ik nu dan ook alles compleet om een beetje netjes op de kar te zitten :-).

Erg aardige mevrouw trouwens, ze heeft me heel veel informatie gegeven en komt heel professioneel en ervaren over op het gebied van mennen en menartikelen. We hebben het ook gehad over het borsttuig de freedom collor, en volgens haar is door de `onderbroken lijn´ van zo´n borsttuig de drukverdeling niet meer correct en komt er teveel druk op de schouder en bovenop op het stukje waar het borsttuig aan hangt wat de paarden juist belemmerd in beweging. Ik zie er daardoor toch maar vanaf zo´n borsttuig over te laten komen uit Amerika en denk er eerder aan een goed (kunststof) mentuig aan te schaffen maar dat is iets voor in de toekomst als ik zeker weet dat ik wat meer ga mennen als eens per week .. en het tuigje wat ik nu heb daar ben ik eigenlijk ook wel heel tevreden over :-).

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:51

Wat leuk dat je het gaat doen Manda!! +:)+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 05:41

Ik ben benieuwd hoe de menzweep bevalt.
Haha gevaarlijk altijd zo'n bezoekje aan een mensportwinkel. Je wordt er zo hebberig van. :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 07:44

Manda schreef:
Ik heb het inschrijfformulier al klaarliggen en heb hem opgegeven voor bestgaand mennen en het b proefje.

*\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 07:48

Wat een prachtige pony zeg! :+: Staat goed voor de wagen. :j Leuk dat je toch mee gaat doen! Volgens mij kan ik dat weekend niet anders was ik komen kijken!

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 10:29

Wauw :wow:
Ziet er echt heel leuk uit! Is vast een plezier om zo'n knappe pony voor je kar te hebben :+:

SammieJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:17

Wat een prachtig hengstje!
Hij loopt heel parmantig :D
En foto 9 is een vergroting waard!

HoezoJuliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:06

wat leuk dat je mee gaat doen! ik ben er dan ook en ga dus heel hard duimen om hem in het echt te mogen bewonderen! gelukkig is het zo'n knapperd dat hij wel op MOET vallen _/-\o_

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:55

Hoi Anna,

Dit topicje had ik even gemist hoor! Wat een ongelofelijk prachtige foto's van Pandorro en wat doet hij het goed zeg! Het zijn echt foto's om te vergroten en in de living te hangen hoor, zo mooi! En dan zou ik nog niet eens weten welke ik moet kiezen! Je ziet dat hij echt geniet van het aangespannen werken en hij heeft zo'n mooie houding en gangen!
Vind het ook super om te lezen dat je toch naar de appaloozadag gaat om te mennen! Dat is blijkbaar dit weekend, dus veel succes dit weekend! Ben er zeker van dat jullie dat erg goed gaan doen! Geniet er maar van!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:51

Zaterdag is de appaloosa Sportdag, het mennen is in het middagprogramma.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:58

Wauw, wat staat die hoog op de benen! :j
Ook erg mooi getekend! ik hou van appies, mijn shetlander heeft ook een appie als vader, maar
daar is helaas (op gestipte lippen en getreepte hoeven en geslachtsdeken na) niets van te zien |( :o

Het eerste wat me ook opviel is dat je de buitensingel om de lamoenen hebt geslagen, dit doe ik ook
altijd (geleerd van mijn instructeur :D ), op die manier kan je ook niet achterover slaan of voor vreemde
verassingen komen te staan als je paard naar achter gaat :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:05

Wat een gaaf dier zeg, prachtig! Succes met t eerste proefje, komt vast goed :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 10:12

Bedankt!

Ja vanmiddag is het zover! Ik heb er wel zin in! Ik heb nog een les met hem gevolgd in een binnenbak tussen andere (grote) aanspanningen, dat ging erg goed, hij voelt zich wel erg stoer maar dat toont ook wel mooi, zo´n klein onderkruipsel die zich mooi opblaast voor een enorme friese merrie :D. Het was wel een vaardigheidsles, voor het eerst door pionen en tonen, en ik denk dat hij zijn nieuwe hobby wel heeft gevonden, hij vond het geweldig en wat deed hij dat goed voor een eerste keer, nergens bang voor ook, hij is zo stoer. Ik heb tussendoor een beetje de oefeningen uit de proefjes geoefend (rij zelf nooit in een bak met hem), ook daar ben ik erg tevreden over al is het natuurlijk nog niet helemaal perfect, ik zie het nu als een goede ervaring en volgend jaar zullen we wel de puntjes op de i gaan zetten en misschien dan wel officieel gaan starten :-).
Ik blijk alleen de verkeerde proefjes te hebben doorgenomen, de lijst kreeg ik pas recent binnen en daarop stonden twee andere proefjes... oeps... nou ja, ik heb nu nog een uurtje om ze door te nemen :D.