Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:En dat bedoel ik nou. Als mensen halverwege de focus kwijtraken en er een eigen mix van maken, is het resultaat niet te garanderen.
Het Parelli programma is zo geconcipeerd dat je, als je het volgt, een goede kans van slagen hebt. En kijk maar even op Parellitube hoeveel mensen daar komen.....ook mensen uit Nederland, en ook mensen van Bokt.
tjoppie schreef:Ik denk dat je dat wat moet nuanceren in zolang je een paard hebt wat binnen Parelli past. Je hebt ook paarden die beter in andere "stromingen" passen of paarden die beter gedeien in een mix van dingen. De basis is in alle stromingen het zelfde, allemaal gebaseerd op onderlinge samenwerking gebaseerd op wederzijds vertrouwen, begrip en respect. Wat als eerste uitgangspunt heeft de gedragingen/acties/opdrachten van de mens.
Sommige stromingen willen wat meer "dwang" toepassen of wat meer "straf" en sommige paarden kunnen daar weer beter tegen. Ik ben en zal altijd van mening blijven dat men moet kijken naar het paard en toe moet passen wat het beste bij het dier past.