Vienna studeert voor hond... Opzitten!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:37

@ Rapperijder,
Volgens mij is het iets handiger als je je meer verdiept in de anatomie van het paard. Dan kun je iets beter deel maken an de discussie. Nu roep je iets zonder voorinfo.
En dit heeft niets met opzitten te maken, want een ieder gezond paard dat gelegen heeft en weer wil opstaan, doet dat vaak op de zittende manier. Alleen deze foto's laten een hele andere oefening met het paard zien. Namelijk pure overbelasting. En dat het paard niet reageert is maar net waar je zelf genoegen mee neemt. De uitdrukkingen die het paard laat zien op de foto's zijn al meer dan genoeg signalen om te kunnen vernemen dat dit nou niet bepaald prettig is voor het paard. Maar zoals ik al eerder zei, en wat jij nu in je laatste zin nog even mooi bijgooit... dit paard heeft een will to please en is bijzonder gehoorzaam. Het paard weet niet dat hij door deze oefening slijtage (ja die kan sneller ontstaan dan de meeste denken), KS, verrekken van alle banden en pezen, Overbelasten van SI gewricht, wat op den duur een chroninsch probleem kan blijven enz enz enz, kan nog wel een rijtje opnoemen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:39

Ik vind het knap dat je nog steeds de motivatie voelt om door te gaan, terwijl je weet dat ze weg gaat! Mooi gedaan weer! Wanneer gaat Vie verhuizen en is Silke al mama of was het toch schijnzwangerschap?

Knap gedaan hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:39

Fleur_V schreef:
Je hoeft ook geen medelijden te hebben, maar een beetje menselijk begrip lijkt me hier wel op zijn plaats.

Begrip waarvoor precies?
Zoals ik al zei, het is nooit leuk om een paard weg te doen.En als je als eigenaar van het dier te maken hebt met afscheid is begrijpelijk.
Maar dat je zo een topic aanmaakt en dan vervolgens wegblijft van de discussie, daar kan ik geen medelijde mee hebben. Het is eigen keus namelijk om vlak voor het weggaan van het dier dit topic te openen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:45

Jolliegirl schreef:
Ik ga ook even mee met de druk op de ingewanden.,

De ingewanden van een paard zitten vooraan aan de slokdarm vast...Erg stevig, maar wel met het nodige gewicht eraan bij deze houding.
Dit is dus serieus een hele slechte oefening om uit te halen. Hoe leuk je het ook vind.
Zitten tot daaraantoe, dan blijft de druk verdeeld.

Het ziet er erg gaaf en leuk uit, en knap dat je dit kunt.
Maar voor de veiligheid van je paard, zou ik dit achterwege laten.

Idd..
Vind het niet helemaal fijn om naar te kijken mede door bovenstaande..

Oh, en de leuke opmerkingen van; 'als het pijn zou doen blablabla dan zou paard het niet doen'. dat vind ik toch wel de grootste nonsense. Paard is gewoon gehoorzaam aan zn baasje.

En tsja, over de oren naar achter maak ik me niet zo druk, dit doen wel meer paarden, als ik me concentreer kijk ik ook niet bepaald blij :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:48

Ik vind het knap dat je een paard zo kan trainen, dat ze dit voor je doet.

Maar ik vind het paard er wel een beetje sneu uitzien zo.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:55

[***] schreef:
Fleur_V schreef:
Je hoeft ook geen medelijden te hebben, maar een beetje menselijk begrip lijkt me hier wel op zijn plaats.

Begrip waarvoor precies?
Zoals ik al zei, het is nooit leuk om een paard weg te doen.En als je als eigenaar van het dier te maken hebt met afscheid is begrijpelijk.
Maar dat je zo een topic aanmaakt en dan vervolgens wegblijft van de discussie, daar kan ik geen medelijde mee hebben. Het is eigen keus namelijk om vlak voor het weggaan van het dier dit topic te openen.

De TS is sinds 12/8 niet meer online geweest, dat verklaard waarom ze hier niet post.
Ik begrijp het hele drama hier rond niet eigenlijk, het is de keuze van TS, niet van ons. Al wat wij kunnen doen is haar laten weten dat het niet gezond is. Nu ze dat weet zal ze het heus niet meer doen ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:55

MelanieB schreef:
Jolliegirl schreef:
Ik ga ook even mee met de druk op de ingewanden.,

De ingewanden van een paard zitten vooraan aan de slokdarm vast...Erg stevig, maar wel met het nodige gewicht eraan bij deze houding.
Dit is dus serieus een hele slechte oefening om uit te halen. Hoe leuk je het ook vind.
Zitten tot daaraantoe, dan blijft de druk verdeeld.

Het ziet er erg gaaf en leuk uit, en knap dat je dit kunt.
Maar voor de veiligheid van je paard, zou ik dit achterwege laten.

Idd..
Vind het niet helemaal fijn om naar te kijken mede door bovenstaande..

Oh, en de leuke opmerkingen van; 'als het pijn zou doen blablabla dan zou paard het niet doen'. dat vind ik toch wel de grootste nonsense. Paard is gewoon gehoorzaam aan zn baasje.

En tsja, over de oren naar achter maak ik me niet zo druk, dit doen wel meer paarden, als ik me concentreer kijk ik ook niet bepaald blij :D

Ga ik helemaal in mee., helemaal niet gezond, ook al doe je het niet veel!

Een paard is een paard, anders had je een hond moeten nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:58

renatevb schreef:
De TS is sinds 12/8 niet meer online geweest, dat verklaard waarom ze hier niet post.
Ik begrijp het hele drama hier rond niet eigenlijk, het is de keuze van TS, niet van ons. Al wat wij kunnen doen is haar laten weten dat het niet gezond is. Nu ze dat weet zal ze het heus niet meer doen ;)

Dat zeg je nu wel.. en met dit paard zal het misschien niet meer gebeuren, maar volgens mij heeft de ts (gezien haar profiel) meerdere paarden waarmee ze vrijheidsdressuuroefeningen mee doet.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:03

[***] schreef:
@ Rapperijder,
Volgens mij is het iets handiger als je je meer verdiept in de anatomie van het paard. Dan kun je iets beter deel maken an de discussie. Nu roep je iets zonder voorinfo.
En dit heeft niets met opzitten te maken, want een ieder gezond paard dat gelegen heeft en weer wil opstaan, doet dat vaak op de zittende manier. Alleen deze foto's laten een hele andere oefening met het paard zien. Namelijk pure overbelasting. En dat het paard niet reageert is maar net waar je zelf genoegen mee neemt. De uitdrukkingen die het paard laat zien op de foto's zijn al meer dan genoeg signalen om te kunnen vernemen dat dit nou niet bepaald prettig is voor het paard. Maar zoals ik al eerder zei, en wat jij nu in je laatste zin nog even mooi bijgooit... dit paard heeft een will to please en is bijzonder gehoorzaam. Het paard weet niet dat hij door deze oefening slijtage (ja die kan sneller ontstaan dan de meeste denken), KS, verrekken van alle banden en pezen, Overbelasten van SI gewricht, wat op den duur een chroninsch probleem kan blijven enz enz enz, kan nog wel een rijtje opnoemen.

En ik blijf vinden dat hier verschrikkelijk in overdreven wordt. Ten eerste is de oefening op zich echt niet zo slecht als jij voorstelt. Het is een ongebruikelijke belasting, dat is waar, maar die houding wordt maar een paar seconden volgehouden, en TS schrijft zelf dat ze het zelden doet. Dat is echt niet genoeg tijd om schade aan te richten.
En denk je dat springen niet belastend is voor de voorbenen van een paard? En toch wordt niet elk topic met springfoto's afgebrand als zijnde paardenmishandeling. Sport is belasting, niks aan te doen

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:11

Idd Rapperijder, dat is precies wat ik ook bedoel ;)
Ik ken Nikki en Vienna, heb ze samen aan het werk gezien en vind het geweldig om te zien hoe die 2 samen bezig zijn!!
Eeuwig zonde dat ze nu verkocht is...

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:25

Citaat:
En ik blijf vinden dat hier verschrikkelijk in overdreven wordt. Ten eerste is de oefening op zich echt niet zo slecht als jij voorstelt. Het is een ongebruikelijke belasting, dat is waar, maar die houding wordt maar een paar seconden volgehouden, en TS schrijft zelf dat ze het zelden doet. Dat is echt niet genoeg tijd om schade aan te richten.
En denk je dat springen niet belastend is voor de voorbenen van een paard? En toch wordt niet elk topic met springfoto's afgebrand als zijnde paardenmishandeling. Sport is belasting, niks aan te doen

weet je wat overdreven is? dat mensen niet kritisch naar een ongezonde! oeffening mogen kijken omdat de ts haar paard verkoopt?
Schade is snel aangericht, geloof mij maar. En trouwens.. moet schade niet voorkomen worden? als de schade er al is ben je imo te laat..
overigens is je argument over springen ook totaal iets anders(is nog altijd een natuurlijkere beweging, en TE(veel,hoog) is nooit goed) dit opzitten is alles behalve 'n natuurlijke beweging, en hier is een paard totaal niet voor gebouwd..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:28

Illusion schreef:
Citaat:

weet je wat overdreven is? dat mensen niet kritisch naar een ongezonde! oeffening mogen kijken omdat de ts haar paard verkoopt?
Schade is snel aangericht, geloof mij maar. En trouwens.. moet schade niet voorkomen worden? als de schade er al is ben je imo te laat..
overigens is je argument over springen ook totaal iets anders(is nog altijd een natuurlijkere beweging, en TE(veel,hoog) is nooit goed) dit opzitten is alles behalve 'n natuurlijke beweging, en hier is een paard totaal niet voor gebouwd..

_/-\o_
Leuk voor Rapperijder dat je zo met de TS begaand bent, maar imo word hier niet overdreven.

rienne

Re: Vienna studeert voor hond... Opzitten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:44

Alles wat wij doen met paarden is slecht voor het paard zelf! Het beste is ze gewoon buiten zwieren en ze laten doen! Voor die paar keer dat dit paard deze oefening moet doen kan dat echt wel hoor. De meeste worden dagelijks zo behandeld als je het zo moet zien!

Verder vind ik het knap dat ze het doet en jammer dat ze verkocht is TS. En hoe gaat het met je andere pony? Moet ze nog lang dragen?

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:00

MelanieB schreef:
Illusion schreef:

_/-\o_
Leuk voor Rapperijder dat je zo met de TS begaand bent, maar imo word hier niet overdreven.

Even voor de duidelijkheid: ik ken TS helemaal niet. Niet op bokt en niet in het echt. Ik zag gewoon toevallig het topic voorbijkomen, en vond de foto's heel leuk. Dat wou ik even laten weten, en toen zag ik deze hele discussie. Ik blijf het onzinnig vinden dat jullie het paard afkraken als zijnde beschadigd of ongezond, gewoon omdat ze hem een kunstje heeft geleerd. Ze laat hem toch geen 3 uur per dag zo zitten :roll:
Gaan jullie dan ook maar even naar alle spring- en SGW-topics vertellen dat ze de voorbenen van hun paarden aan het kapotmaken zijn, naar de dressuurtopics om ze te waarschuwen over over de halswervels, en naar de westerntopics, want sliding stops zijn ook belastend....

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:03

Ik vind het ook erg ongezond voor een paard. En aan de lichaamstaal van het paard te zien...nee ik zou het niet doen. Ik vind de foto's dan ook erg onprettig om naar te kijken.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:06

[/quote]

Even voor de duidelijkheid: ik ken TS helemaal niet. Niet op bokt en niet in het echt. Ik zag gewoon toevallig het topic voorbijkomen, en vond de foto's heel leuk. Dat wou ik even laten weten, en toen zag ik deze hele discussie. Ik blijf het onzinnig vinden dat jullie het paard afkraken als zijnde beschadigd of ongezond, gewoon omdat ze hem een kunstje heeft geleerd. Ze laat hem toch geen 3 uur per dag zo zitten :roll:
Gaan jullie dan ook maar even naar alle spring- en SGW-topics vertellen dat ze de voorbenen van hun paarden aan het kapotmaken zijn, naar de dressuurtopics om ze te waarschuwen over over de halswervels, en naar de westerntopics, want sliding stops zijn ook belastend....[/quote]

_/-\o_ _/-\o_

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:07

je snapt 't ook echt niet he? je komt telkens met dressuur/springen/western aan maar dat heeft hier zoiezo al helemaal niks mee te maken(buiten het feit dat dat ook nog eens vrij natuurlijke bewegingen zijn voor 'n paard mits goed uitgevoerd) opzitten als 'n hond is dat niet!
Dit is gewoon ongezond en gevaarlijk, leuk voor 'n show maar jammer dat 't ten koste gaat van de gezondheid van 't paard. En dat is imo niet goed te praten. en al helemaal niet onder 't mom van ''ja maar als 't paard 't niet fijn vond deed ie 't niet'' of ''ja maar de ts verkoopt haar paard dus ze heeft 't al moeilijk genoeg''
wat 'n onzin.
overigens natuurlijk wel jammer van de verkoop van 't paard, dat is altijd moeilijk. maar daar gaat dit topic niet over lijkt me.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:39

Nou zeg je het hé, mits goed uitgevoerd. Denk dat er weinig doen. Maargoed, wij hebben een pony die bij alles haar oren achterover doet bij poetsen, eten geven echt bij alles. En toch vind zij deze dingen leuk.

TS zal dit heus niet doen omdat dit paard weg gaat. En tja wij kunnen niet van een foto uitgaan of paarden het leuk vinden wat ze moeten doen.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:46

of de pony 't leuk vind is 'n ander punt(alhoewel me dit toch zeker geen pretje lijkt voor de pony, de pony alles behalve een fijne uitdrukking heeft..) Daar ging 't trouwens ook niet om..
En inderdaad, mits goed uitgevoerd is dressuur/springen/western of wat dan ook totaal niet te vergelijken met dit ''kunstje''

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:02

Rapperijder schreef:
Gaan jullie dan ook maar even naar alle spring- en SGW-topics vertellen dat ze de voorbenen van hun paarden aan het kapotmaken zijn, naar de dressuurtopics om ze te waarschuwen over over de halswervels, en naar de westerntopics, want sliding stops zijn ook belastend....

Moeilijk he lezen. :roll:

Paard is niet beschadigd, maar dat gaat wel gebeuren met zulke 'kunstjes'.
Ja, ik ga expres mijn paard proberen om alle bomen te raken met springen. :roll: De TS gaat hier zelf vragen om zoveel druk uit te oefenen op het lichaam wat echt NIET gezond is. Dus dat jij steeds maar springen en al die zooi erbij haalt, slaat dus nergens op, of kan je niks meer verzinnen? :)*

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:24

Raar sfeertje hangt hier. Je bent niet erg sympathiek, MelanieB.
Ik krijg zomaar het idee dat jullie TS in het echt kennen en hier een appeltje met haar te schillen hebben. Ga ik me niet mee bemoeien.
:evaw:

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:01

Rapperijder schreef:
Raar sfeertje hangt hier. Je bent niet erg sympathiek, MelanieB.
Ik krijg zomaar het idee dat jullie TS in het echt kennen en hier een appeltje met haar te schillen hebben. Ga ik me niet mee bemoeien.
:evaw:

Helemaal mee eens...
Er zijn ergere dingen voor een paard dan enkele seconden op te zitten.
En belasting bij western, dressuur, springen zijn er wel degelijk, zeker als het niet uitgevoerd wordt zoals het hoort.
Sat paard gaat hier echt niet beschadigd van geraken.
Ook de verkoop van Vienna heeft hier helemaal niets mee te maken, ik vraag me af waarom sommige dat als een argument gebruiken?

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:03

Helemaal eens met Rapperijder & renatevb :)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:04

Haha!!
Geniaal!!

Je paard kan wel veel rare dingen zég...
Doodvallen, opzitten....
Hoe leer je het haar??!!

edit;
Ik zie dat sommige het niet goed vinden voor een paard.
Maar wij hebben een pony die altijd na het rollen als een hond gaat zitten (maar dan nog wel met haar voorbenen op de grond)
Dus VOLGENS MIJ is er niet zo heel erg veel verschil in met de benen in de lucht.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 21:37

Wauw, ik ben even een weekendje licht en geluid doen, mn paard mee naar hilversum brengen en een dagje helpen op stal en het is hier gelijk een rel :') Ik ben niet bang om in discussies te springen hoor, komt goed :))

Ik heb gisteren Vienna en Silke naar Thafalonie Stables gebracht, een film/showstal in Hilversum, Shadow en Rakker uit Penny's shadow enzo staan daar ook :)

Over het opzitten... Het spijt me heel erg, maar ik heb er nu niks meer over te zeggen of te trainen sinds Vie niet meer van mij is ;) maar ik heb er geen spijt van dat ik het haar heb aangeleerd, en over belasting van de spieren, kijk eerst eens naar hoe menigeen dressuurpaard door de bak word gereden, daar krijg je toch ook kriebels van.

Vienna heeft het o zo leuke karakter dat als ze niet wil ze de bak uit springt. Heb al regelmatig een paard moeten gaan vangen omdat ik teveel van haar vroeg. Dus Vienna is absoluut duidelijk als ze iets niet fijn vind. Dan kun je gaan zeggen dat ze een enorme will to please heeft, voor de brokjes doet ze het zoiezo al niet. OHZ kun je haar ook niet dwingen dan word ze pissed, laat staan dat ik haar in vrijheid kan dwingen terwijl ze zo de bak uit kan :')

Dit is mijn mening, ik weet zeker dat de rel nu nog groter word, maar laat het maar lekker zo gaan :Y)