Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dobel schreef:Ik lees stil mee maar moet wel zeggen dat er een aantal aan het terugkrabbelen zijn. Ik ben geen voorstander, ook geen tegenstander van hulpmaterialen om paarden te trainen (zoals de kettingen) maar als iemand, zoals TS vertelt, met zijn paard met kar erachter en kettingen om aan het rondrijden is.. is dit langer dan 2 a 3 minuten.. volgens jullie dus verkeerd gebruik want iemand schreef dat het effect maar even is en dat je ze niet lang gebruikt. Ook zeggen jullie dat het paard er geen last van heeft. Maar als mijn paard geen last van iets heeft loopt ze gewoon.. als ze last van iets heeft (zoals bijv. kettingen of peesbeschermers) gaat mijn paard haar benen optillen.. het is niet natuurlijk wat ze om haar been heeft en reageert hierop.. ze weet echt niet dat als ze die kettingen om krijgt dat ze haar benen hoger moet optillen dit doet ze alleen omdat ze iets raars om haar voet heeft wat ze liever niet hebben..
Zoals ik vermeld ik rijd gewoon paard.. gebruik een zweep (ook hulpmiddel) en ben niet zozeer tegen de kettingen ook al zou ik het zelf niet gebruiken maar ik denk dat jullie (voorstanders) ook niet geheel eerlijk zijn in jullie uitleg..
T_hijs schreef:Ik snap eerlijk gezegt niet waar mensen zich druk om maken.
De menpaarden krijgen een paar minuten kettingen, die niet zwaar zijn, om hun benen, waar ze geen last val hebben, want de kettinkjes kietelen alleen maar, als je ze goed gebruikt , en het gevolg is dat de paarden hun spieren beter gaan gebruiken. Da's toch alleen maar beter? En sorry, maar het is altijd dat paarden mishandeld en heel die zooi worden, omdat ze een paar minuten kettingen om hun benen krijgen? Wij hebben toch ook wel iets wat we niet altijd even leuk vinden? Sorry als ik sommige mensen aanval ofzo, is niet mijn bedoeling.
En dan hebben we 't nog niet gehad over springen, western & dressuur.
stef schreef:welsh voert ook geen bont. En hackney zie ik er persoonlijk ook niet echt in(ook op basis van de foto's in je profiel, een foto van beenactie zoals hier boven kan ik van mn shet nog maken in een moment opname)
T_hijs schreef:Ik snap eerlijk gezegt niet waar mensen zich druk om maken.
De menpaarden krijgen een paar minuten kettingen, die niet zwaar zijn, om hun benen, waar ze geen last val hebben, want de kettinkjes kietelen alleen maar, als je ze goed gebruikt , en het gevolg is dat de paarden hun spieren beter gaan gebruiken. Da's toch alleen maar beter? En sorry, maar het is altijd dat paarden mishandeld en heel die zooi worden, omdat ze een paar minuten kettingen om hun benen krijgen? Wij hebben toch ook wel iets wat we niet altijd even leuk vinden? Sorry als ik sommige mensen aanval ofzo, is niet mijn bedoeling.
En dan hebben we 't nog niet gehad over springen, western & dressuur.
Dennis schreef:Speciaal beslag word nu ook gedaan. Zwaar of niet zwaar hangt van het paard af. Liefst wel met lange voeten, en een dubbel ijzertje. Het 2e ijzer word dan voordat ze de ring in gaan er op geschroeft.