Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
phormicola schreef:
Ik heb voor deze 'discussie' echt geen woorden!
@TS, ik vind persoonlijk dat een kwartiertje longeren, op een grote cirkel, niet zo slecht is voor een twee jarige. Maar meisje, die touwtjes voegen nu nog niets toe en als ze strak staan doet het je paardje alleen maar pijn en dan kun je later niet meer goed met haar werken. Ik neem aan dat je nog lang plezier wilt hebben van je shet
Ik weet dat de meeste mensen hier niet aardig overkomen, maar ze bedoelen het goed. Ze worden zo boos omdat ze er verdrietig van worden om zo'n jonkie te zien die al zo hard aan het werk wordt gezet en dan ook nog op een onjuiste manier.
Ik hoop dat ik aardig genoeg ben om je te laten inzien dat je dit niet nog een keer moet doen. Laat het bij deze keer en als je je pony wil longeren, doe het dan zonder touwtjes en een kwartiertje, dat is echt genoeg
Luister naar onze goedbedoelde adviezen, doe het voor je pony
roxy_ZharaX schreef:annmary schreef:Misschien dat het op een iets rustigere toon kan allemaal, zonder capslock, zonder hoofden af te bijten...
Ieders advies is goed bedoeld, maar mocht je er niks mee willen doen dan is dat aan jou, maar je hoeft ze er niet op aan te vallen.
Dit soort zaken liggen altijd gevoelig op bokt, zo'n jonge pony bijgezet longeren, dan kan je ook dat soort reacties verwachten.
Mijn mening, ze ziet er uit als een leuke pony. Mocht je haar echt willen/moeten longeren, dan zou ik het persoonlijk met een halster doen ipv hoofdstel met bit, en de touwtjes wat losser doen. Ze lijkt nu weinig ruimte te hebben om haar hals goed te strekken en dus haar spieren goed te gebruiken.
Succes!
dankje wel ga ik zeker doen het was toch 1malig
is een kaptoom ook goed of is de druk op de neus dan te groot?
roxy_ZharaX schreef:ik wil het goed doen maar ik mag hier niets vragen of ik word aangevallen
jaa ik heb al 1000 keer gezegt dat ik niet meer zo ga longeren