Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tita schreef:van alle fotos die ik voorbij zie komen is er geen eente nagevelijk en achterhand er onder achter de ll is namelijk niet nagevelijk.
en zwepen boven hoofd houden zoals bij arabier die hoofdloos was is IMO helemaal not done..dan zijn kunstjes niks met rijden te maken
knollentuin schreef:klopt,ik mis daar toch een invulling vanuit de maneges waar praktisch iedereen begint met paardrijden. ga daar stelselmatig uitleggen hoe het in elkaar zit en hoe het hoort . en dat het ook zonder bit en hulpmiddelen kan en ik denk dat er een basis gelegd kan worden voor een nieuwe groep die wel weet waar ze mee bezig zijn. of ben ik dan een dromer
Focussed schreef:knollentuin schreef:klopt,ik mis daar toch een invulling vanuit de maneges waar praktisch iedereen begint met paardrijden. ga daar stelselmatig uitleggen hoe het in elkaar zit en hoe het hoort . en dat het ook zonder bit en hulpmiddelen kan en ik denk dat er een basis gelegd kan worden voor een nieuwe groep die wel weet waar ze mee bezig zijn. of ben ik dan een dromer
Beetje suggestief praten, alsof er nu enkel mensen zijn die niet weten waar ze mee bezig zijn...
x_Britje schreef:Toch aan de andere kant snap ik de maneges ook wel weer. De paarden die daar staan vallen bijna niet op die manier te rijden.
Japeloup schreef:x_Britje schreef:Toch aan de andere kant snap ik de maneges ook wel weer. De paarden die daar staan vallen bijna niet op die manier te rijden.
Ik snap je en helaas is dat veelal ook het geval, maar ik denk dat als er op maneges beter lesgegeven wordt de paarden dan ook makkelijker te rijden worden. Natuurlijk kan je een manege paard niet vergelijken met een eigen, maar het zou al een hoop schelen als deze lieve dieren niet constant aan de kop getrokken worden om die krul er in te krijgen...
Maar ja das off-topic