Welke barebackpad?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseSense12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 15:54

Nathalie83 schreef:
HorseSense12 schreef:
Bijna iedereen heeft de 'de luxe' zag ik, die andere van Voest vind ik ook erg mooi! Dus die zwarte is een echte aanrader, he? Hij leek mij ook wel leuk! 8-)

Het is zeker een aanrader!! en is ook elke cent dubbel en dwars waard!

Maar de standaard vind ik wat mooier, erg moeilijk allemaal!

Nathalie83

Re: Welke barebackpad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 19:53

Het is maar net wat je wilt :D mooi voor het oog, of mooi voor je billen ;) succes met uitzoeken ;)

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:50

Oh die standaard is ook fijn hoor :) Die is ook zacht (alleen in het begin wat glad)!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:01

Als het goed is komt de BIT met een Bareback-pads test deze maand , ze hebben meerdere pads getest die in dit topic genoemd worden :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:06

Ik heb de (nep)wollen uitvoering van F.R.A met leren singelstoten en leren handvatje voorop, en die bevalt erg goed!
Hij is lekker dik, dus goed ontlastend voor de rug van je paard en je eigen rug, maar je houdt toch genoeg gevoel met je paard.

Hij is niet goedkoop, maar het geld absoluut waard! ;)

En verder (misschien al eerder genoemd hier, heb niet alles gelezen): geen beugels eraan! Dat is heel slecht voor je paard, omdat de druk op een hele klein punt op de rug samenkomt omdat er geen boom is, ook als je bijv een onverhoedse beweging maakt en je gewicht in 1 beugel komt te liggen.

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:20

pmarena schreef:
Als het goed is komt de BIT met een Bareback-pads test deze maand , ze hebben meerdere pads getest die in dit topic genoemd worden :)

Oeh interessant! Die houd ik in de gaten!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:23

pmarena schreef:

:j Ben ook benieuwd naar het artikel, al houd ik het toch bij mijn schapenvacht, ik heb gelukkig een goede keus gemaakt vind ik zelf.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 18:16

Wat grappig!

Ik (als TS) heb uiteindelijk op Paard & Koets / Equirience bij een standje een hele simpele BBP gekocht. Ik ben hem op internet verder nog nergens tegen gekomen.
Hij is net zo dik als de BBP van Best Friend, maar hij kostte me maar 30 euro.
Er zitten twee singelstoten aan, waar ik gewoon mijn longeersingel aan kan zetten (lange VHZ-singel zou natuurlijk ook kunnen, maar heb zelf alleen een korte dressuursingel van 45 cm)
Tot op heden ben ik erg blij met het ding, er zit zelfs nog een lusje aan, waar je je eventueel aan vast kan pakken. De stof waar ik op zit is suede-achtig, dus geeft genoeg stroefheid in combinatie met mijn rijbroek (met leren zitvlak). Ik heb er wel altijd een dikke shabrak onderzitten.
Maar voor die 30 euro ben ik zeer tevreden. Het is voor mij maar voor 1x in de week of soms zelfs maar 1x per 2 weken, net hoe het uitkomt. Ik heb een tijdje de BBP van Best Friend op proef gehad en vond die zeker niet beter dan deze.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:13

Dat is echt een koopje zeg!! Hoop dat je er veel plezier mee hebt. :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:19

Ik vind die van Voest toch wel pluspunten hebben, vooral omdat de afwerking leer is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:03

Ik kom ook nog even binnenvallen.
Heb een barefoot amber sidepull gekocht, maar eigenlijk zou ik er nog wel een barebackpad in bijpassende kleur bijwillen. Wie weet iets? Het moet echt een leuk setje worden. (Een extra zadel erbij terwijl ik al een zadel maar geen paard heb word me iets te gek, anders had ik de barefoot amber arizona ofzo erbij gekocht.)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:04

Die van Emiel voest past daar wel bij denk ik.. Afbeelding

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:07

Het onderste past er exact bij ja! Alleen het witte dan weer niet. :')
*Gaat zoeken of het ook zonder dat wit kan.*

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:08

Hmm ja dat klopt. Maar ik heb iig nog geen lichtbruine bbp gezien.. Ik denk wel dat het heel mooi zou staan!

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:09

In de bit van januari stond als het goed is een heel artikel hierover.. :j

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:14

Ik heb trouwens wel een lichtbruin bbp, maar die "kleurt" niet bij de amber-serie hoor :n
Overigens is dat pad van kwaliteit toch echt een stuk minder.
Ik denk dat die van Equestor er het beste bij past.

Het artikel in de bit heb ik overigens nog niet gelezen.. weet wel dat hij er in staat :P
Maar géén idee wat er in gezegd wordt.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:19

Mijn instrucrtice heeft me er een geleend met schapewol onderop en een laar (nep?) leeg bovenop. Die kun je vastleggen met een singel van Natural Ride Zo ziet het eruit, alleen dan bruin Afbeelding
Ik heb nog niet de kans gead ermee te rijden maar zij zegt dat het echt geweldig rijdt!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:20

Ja wel jammer, want een heel nieuw zadel vind ik echt te gek worden, maar de barefoot nevada die ik nu heb vind ik net iets te donker.
Er is wel een hele mooie bbp van barefoot, een bruine, maar eigenlijk is dat net wat aan de donkere kant denk ik...

Poeh de bit lees ik eerlijk gezegd nooit. :o

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:21

Nee ik weet inderdaad ook dat ie dr in staat maar heb t niet gelezen hihi.. :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:22

vond het artikel eigenlijk beetje tegenvallen
Laatst bijgewerkt door minikatje op 11-02-11 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:23

@miss_malfoy: bit krijgen we hier op stal in ieder geval wel, dus wordt dan ook gelezen :+
@simoontjeh: uhm,, eerlijk gezegd ziet het er nogal onvriendelijk uit met die beugels en dat "handvat" :=

Overigens snap ik het ook niet, want je hakken moeten op dezelfde lijn met je heupen(en schouders) zitten, wat met dit pad nooit kan. je zit dus "gedwongen" in een stoelzit.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:25

Die barebackpad klopt inderdaad van geen kanten.. en beugels zijn niet bedoeld voor barebackpads.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:28

Ik zit ook te twijfelen om een bbp te kopen. Ik zit te kijken naar deze:

http://www.equixantosbarefoot.nl/a-1481 ... reback-pad

Maar twijfel wel een beetje, omdat het toch (voor mij) best veel geld is om in één keer uit te geven. Ik heb in dit topic al wel reacties gelezen hierover, maar toch ben ik nog niet overtuigd :o
Laatst bijgewerkt door xKatjj op 11-02-11 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:28

Ik heb de beugels er ook niet aan. En de beugel bovenop is ook zeker niet bedoeld om schuin mee door de bocht te gaan.
Ze heeft hem aan mij uitgeleend omdat ik niet fatsoenlijk heb leren zitten. Ik blijf wel recht zitten, maar ik span me snel op. Dan kan ik die beugel even vasthouden en is het meer voor het idee dat ik iets vast kan pakken. Dan ontspan ik me en heb ik hem eigenlijk helemaal niet nodig. Placebo dus eigenlijk :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:29

Beugels zijn idd niet bedoeld voor barebackpads..
Moet zeggen dat ik ze bij goed! gebruik wel oké vind, maar meestal is dat niet het geval.
Daarnaast ken ik maar 1 pad(de christ) waarbij ze je niet in stoelzit dwingen. ook niet handig :=

@xKatjj: klopt je link wel :+
edit: ziet nu andere link, ik zeg niets :D
Dat pad is in zijn klasse een goed pad :j
Laatst bijgewerkt door siskeh op 11-02-11 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt