Moeni11 schreef:Ik wil hardstikke graag respectvol zijn, maar dit soort antwoorden kan een normaal denkend mens toch niet meer serieus nemen. Ik krijg daar echt de slappe lach van.
Ik heb behoorlijk wat paarden hier op de dam gehad. De een nog verwender dan de ander. En ook dit gedrag met longeren en het is hier heel simpel: Ik ben de baas en jij bent het paard.
Met dat gedrag zul je merken dat paarden dol op je raken want ze krijgen helderheid en duidelijkheid. En ze luisteren verschrikkelijk goed. Ook de verwende, verreden dieren.
Ik ben blij dat je een inbreng wil geven aan dit topic, maar kan dit wel op een respectvolle manier asjeblieft?!
Als jij denkt dat dit paard "gewoon" even niet wil heb je het goed fout! En denk je dat ik een flinke klap nooit geprobeerd heb? Maar dat dit simpelweg resulteert in een agressief paard die dan helemaal niet meer bereidt is mee te werken? Dat dit paard al meerdere keren spatjes bloed op haar achterhand heeft gehad omdat ze absoluut niet wou? Dat ik geen 100 dingen uitgeprobeerd heb, maar dat "gewoon hard zijn" haar geen zeik uitmaakt?!