Bedankt voor je berichtje.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tallechie schreef:Leuke foto's hoor.
Ik ken het meisje wat bezig is met Kim en ik had niet verwacht dat zij zo paarden zou beleren. Hsd ik niet van haar verwacht.
Je mag blij zijn met zo'n braaf paard.
Veel succes verder en ik hoop dat je de tips en opmerkingen door geeft
Jildau schreef:Okee maar ze is toch in de bak dus het enige wat ze kan doen is rennen door de bak. En ja het kan mis gaan maar dat kan net zo goed met de menner op de kar. Dat van het tuig zullen jullie vast gelijk in hebben, dat weet ik niet maar het kan best dat ze dat verkeerd heeft maar ik snapte niet waarom de menner de eerste keer persé op de kar moest. Maar bedankt voor je uitleg!
liedje89 schreef:Jildau schreef:Okee maar ze is toch in de bak dus het enige wat ze kan doen is rennen door de bak. En ja het kan mis gaan maar dat kan net zo goed met de menner op de kar. Dat van het tuig zullen jullie vast gelijk in hebben, dat weet ik niet maar het kan best dat ze dat verkeerd heeft maar ik snapte niet waarom de menner de eerste keer persé op de kar moest. Maar bedankt voor je uitleg!
Maar als het mis gaat zonder menner op de kar is het bijna onmogelijk om het paard op de volte te zetten. Bovendien liggen de leidsels dan op de gronden die zitten dan toch zo tussen de benen.
Halve tuig ivm met wagen op de achterbenen krijgen en losschieten bij wilde beweging vind ik ook niet echt verantwoord.
Cowgirl schreef:liedje89 schreef:Maar als het mis gaat zonder menner op de kar is het bijna onmogelijk om het paard op de volte te zetten. Bovendien liggen de leidsels dan op de gronden die zitten dan toch zo tussen de benen.
Halve tuig ivm met wagen op de achterbenen krijgen en losschieten bij wilde beweging vind ik ook niet echt verantwoord.
Ik kan uit eigen ervaring vertelllen dat als je paard gaat het ook vanaf de bok erg moeilijk is(of in mijn geval onmogenlijk) je paard op de volte te zetten.
Als een paard gaat dan gaat ie. Met kar of met sleep maakt niks uit en de schade van met beide aan de kletter gaan kan even groot zijn.
Mijn haf ging met sleep aan de kletter en kon dat bijna met de dood bekopen. Het liep gelukkig goed af maar ik had geen paard meer om in te spannen.
Het enige wat ik niet snap op de foto's zijn het ontbreken van de strengen. Voor de rest zie ik beelen die ik zelf ook gezien heb bij het beleren, eerst even naast de wagen en daarna erop.
Napie schreef:Ik zie ook geen strengen of een zweng. Daarbij is de kar ook wel wat te klein voor haar. Menner ook niet op de kar. Ik neem aan dat dit nog aangepast wordt en dit is dus maar even geweest maar persoonlijk zou ik het niet zo doen