Chestnut89 schreef:Lord_Ik schreef:Verder is ze ook rondslingerend draad op 'r weide gewend, aangezien ze weleens door een stroomloos draadje is gerend en zo de hele boel mee trok en ze heeft op den duur wel geleerd dat rustig blijven staan en het dan nog eens bekijken slimmer is, ook al is dit niet echt iets om trots op te zijn, in dit geval zou het wel van voordeel zijn. Dit zou in mijn ogen dan weer elk bespannen paard moeten kennen, weleenswaar op een andere manier aangeleerd en ik ken weinig mensen die het hun paarden wel degelijk leren.
Dat je dit soort dingen durft te schrijven... als dit in Nederland gebeurt heb je meteen de dierenbescherming bij je staan en niet onterecht.
Nu snap ik je bokt-naam ook. Je trekt je van niets of niemand wat aan. Maar je moet niet denken dat jij de kennis in pacht hebt. Ik heb normaal respect voor mensen die achter hun eigen ideeën blijven staan, maar hoe jij daarmee omgaat... Dapper dat je elke keer nog durft te reageren, ik zou me schamen.
De weide is niet mijn verantwoordelijkheid
maar ook op mijn weide vliegen mijn paarden al eens vol gas de draad door (niet zozeer de buitenkant, die is er gelukkig op voorzien, maar de omheining tussen de weiden in, die enkel uit stroomdraad en palen bestaat) en hoewel er ik weet niet wat allemaal kan gebeuren en het zeker niet de bedoeling is, ze leren er wel van
. Met het trainen bedoel ik wel degelijk iemand die door iemand zen peerd laat vasthouden en ondertussen hier en daar een longe tussen zen peerd zen benen steekt, op een veilige plaats gaat staan en dan druk op z'n longe zet en die pas lost op het moment dat zen paard rustig blijft staan of zen paard compleet flipt om vervolgens opnieuw te beginnen.Ik zeg niet dat ik alwetend ben

en als ik meerij zie ik vanalles, maar echt niets noodzakelijks (tenzij je de vliegen van de kont van je paard verwijderen noodzakelijk noemt
ze kende al een beetje van onder zadel, maar zonder iemand op 'r rug heeft ze 't tot nu toe 2x gedaan en 2x goed. Ik test liever iets langer of het goed blijft gaan dan dat ik er achteraf achter moet komen dat het er toch niet zo goed in zit als ik dacht. Ze heeft dus wel degelijk ook getrokken