Met mijn jongste pony van 4,5 jaar en met het span ga ik zeker niet alleen op pad.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
addy<3 schreef:Tuurlijk kan er met een mini shetlander ook wel wat gebeuren maar daarmee kun je je (meestal) toch nog wel aardig goed in je eentje redden. In ieder geval beter dan met een groot paard.
Amable schreef:Ik ga echt nooit alleen mennen, rijden wel, maar mennen vind ik zo gevaarlijk alleen. Da's misschien omdat ik in wezen nog steeds meer ruiter dan menner ben, maar ik vind de afstand die je moet overbruggen voor je bij het hoofd van je paard bent erg groot.
anhiza schreef:addy<3 schreef:Tuurlijk kan er met een mini shetlander ook wel wat gebeuren maar daarmee kun je je (meestal) toch nog wel aardig goed in je eentje redden. In ieder geval beter dan met een groot paard.
Daar zal een kennis van ons het niet mee eens zijn,die met zijn shet aan de kletter ging,paardje schrok van een ligfiets die passeerde.
Nadat ze tot stilstand kwamen heeft het paardje een half jaar gerevalideerd (was in punten-hek terrecht gekomen) en kennis is net uit zn rolstoel en mag ook gaan revalideren.
En zeg alsjeblieft niet dat het normaal gesproken altijd beter gaat met een kleiner paard,want vergis je niet,het blijven vluchtdieren en de grootte van het paard(je) maakt het uiteindelijke leed er niet minder om,hoor!
Het is altijd opletten geblazen groot of klein!
addy<3 schreef:Maar wat ik bedoel is meer van in je eentje kun je je beter met een kleine pony redden dan met een groot paard. Mocht je bijv. ergens onderin een sloot terecht komen of wat dan ook dan trek je zo'n kleintje er wel wat makkelijker uit dan zo'n groot paard.
paardenmaf schreef:Wat we allemaal niet verloren zijn onderweg, hoefijzers, hoofdstellen, liverpoolstang, bijrijders, de boom is eens losgeschoten, de kar omgekiept en het beste avondtuur: een wiel verloren. Eigenlijk is het altijd goed afgelopen omdat we met 2 of 3 waren. De menner, hield de pony's koest en een van ons bijrijders, kon dan de problemen verhelpen. De kar lag ook altijd vol met gereedschap en strotouwtjes, die lossen zoveel problemen op!!