Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Ik reageer later uitgebreider maar een Fries al voorbeeld noemen is nu net niet zo goed gekozen. Friezen zijn tot niet zo heel lang gelden ook voornamelijk op de draf gefokt. Vele hebben dan ook wat moeite met de galop.
lianne125 schreef:nee dat heb ik ook helemaal nergens gezegd
Citaat:Met alle respect zijn de mensen die dravers kopen over het algemeen niet de mensen met de kennis, kunde en nog belangrijker de wil om hun paard dressuurmatig echt goed voor elkaar te hebben. Mede daardoor zie je weinig goede combinaties starten in de basiswedstrijdsport en wordt het beeld dat dravers dat niet kunnen versterkt.
Rommelige overhaaste stap en draf en ook een 4-tact galop kan allemaal verbeterd worden maar dat gaat niet zo maar. Overigens is de stap van bijv. Salinero ook niet echt een hele goede stap maar dat compenseert hij weer met andere dingen.
lianne125 schreef:jou paard is gewoon een middenmoot draver geweest. geen topper in ieder geval. hij heeft uit 93 koersen "maar" 7 keer gewonnen. zijn record zal dus ook een meelooprecord geweest zijn.
Citaat:Ik ben het zeker niet eens met de stelling dat een makkelijke galoppeur geen goed koerspaard kan zijn. Bij de grootste stallen worden paarden ook in galop getraind en een makkelijke (heb het niet over de kwaliteit) galop staat goed harddraven niet in de weg
Citaat:Overigens ben ik het met Mackie eens: Cloud was zeker een sub-topper. Ik had hem ook graag in mijn stalletje gehad! Er zijn er zat die dat niveau nooit zullen halen.
Peetje schreef:Fransje23, je hebt het mooi verwoord. Eigenlijk wat ik precies bedoel, maar dan net even in mooiere woorden.Ik ben het ook helemaal met je eens dat de ruiter de beperkende factor is.
Anoeska schreef:Als je de tour de france wil fietsen, dan koop je toch ook een racefiets, en geen opoefiets. Met erg veel geduld en goede, gerichte training, dan zal je de tour met de opoefiets misschien ook wel kunnen uitrijden. Maar het zal nooit zo goed gaan als met een echte racefiets.
sammy1 schreef:mijn drave ziet uit als een kwpn paard,
heeft een bouw als een trakehner,
heeft totaal niks weg van een draver vind ik,
hij gaat ook nog eens super onder het zadel.heb hem sinds kort opgepakt en hoop hem in het indoor te gaan straten,
ik ga er foto s van maken.