Cassidy schreef:Ik ben geen voorstander van de Join Up, laat ik dat even voorop stellen.
Maar ik durf met stelligheid te zeggen dat de TAP niet door allerlei kinderen met Shetjes toe wordt gepast (en dat drie keer in de week) omdat ze aansluitend zo lief als een hondje achter je aanlopen.
De JU, en dan met name al die demonstraties die gegeven worden, en de reclame die ervoor wordt gemaakt, wekken de indruk dat het heel makkelijk zelf te proberen is. Het krijgt de plek niet die het behoort te hebben, namelijk een trainingsmethode die in ervaren handen hoort, en waar nog een heel traject op volgt.
Behalve de filmpjes op Youtube, heb ik nog niemand relame zien maken voor de TAP.
Ik zie niemand klakkeloos kopieren, sterker nog, zou ik hem toe willen passen kan ik dat niet doen vanaf dat filmpje.
Dus al dat geblaat over een trainingsmethode die in handen hoort van Professionals, en die bij de TAP dan ook door de Professional wordt toegepast, snap ik dus even niet.
Niemand verwacht van jullie dat jullie hem gaan toepassen. Maar een mening hebben over een methode die op het moment dat het nodig is toegepast kan worden (en door die Professional ook toegepast wordt), zonder dat je ook maar enig benul heeft wat het doet, een mening vormen alleen op grond van een filmpje, vind ik ronduit achterlijk.
Ik denk ook niet dat veel kinderen dit gebruiken,
maar ik vind, dat er bij zowel TAP en JU hele goede waarschuwingen moet zijn,
zodat 't alleen als laatste hulpmiddel gebruikt word.