Bestaan er natural pensionstallen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marieke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:05

Amaretto27

Re: Bestaan er natural pensionstallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 19:14

Waarom allemaal zo ver weg :(

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:16

4leafclover schreef:
Overigens is de link: http://www.stalhilverzicht.nl ;)

Ah, ja, je hebt gelijk. Dank je wel. :D

En wat super dat je 'overgestapt' bent naar het meer natural houden van je paard!!! Zo mogen er van mij best meer zijn. :)

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:22

@Amaretto27: in welke omgeving ben je aan het zoeken?

@Twiggy2008: Ik kan je vertellen dat ik heel wat nachten wakker heb gelegen hoor! Het was een hele omschakeling, maar ben blij dat ik het gedaan heb!
Ik kijk nu al anders tegen het op stal-houden aan.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:30

Omgeving Leeuwarden...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:34

4leafclover schreef:
@Twiggy2008: Ik kan je vertellen dat ik heel wat nachten wakker heb gelegen hoor! Het was een hele omschakeling, maar ben blij dat ik het gedaan heb!
Ik kijk nu al anders tegen het op stal-houden aan.

Oh ja, kan me enorm voorstellen wat een omschakeling dat moet zijn voor iemand die voorheen heel traditioneel was. Ik heb ze nog steeds rondlopen bij ons op stal namelijk :D . Die zie ik dat echt niet doen. ;)

Maar je ziet vast het verschil bij je paard wel, toch? En geloof me, ik lig ook nog wel eens wakker bij onweer en in de winter bij extreem nat, guur weer enzo. Mijn paard betekent enorm veel voor me en ik blijf natuurlijk ook maar een mens ;) . Met dit vriesweer lig ik helemaal niet wakker trouwens. Ook niet als het volgende week HEEL erg koud gaat worden. Dat trekken de paarden prima, zeker met al dat hooi wat ze hebben. Langdurige regen is veel vervelender.

Nogmaals, petje af, ik vind het een erg leuk berichtje om te lezen, zo hier op bokt. *\o/*

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 11:44

Amaretto27 schreef:
Omgeving Leeuwarden...

volgens mij kwam ik je advertentie tegen op marktplaats ;)

@Twiggy2008
Denk dat de overgang minder groot is wanneer een stal iets minder "natuurlijk" is opgezet, door goede voorzieningen voor de paarden, goede bodems en goede voorzieningen voor de ruiters...
Vind dat je in Duitsland wat dat betreft meer stallen met veel betere voorzieningen hebt (en toch paarden vrij natuurlijke huisvesting kunnen bieden), al liggen de prijzen daar helaas vaak ook hoger dan hier...

Zo'n natuurgebied kun je natuurlijk niet om gaan bouwen en grote veranderingen aanbrengen in bodemgesteldheid etc. Maar als een stal op het terrein de boel goed voor elkaar heeft met goede schuilgelegenheden, droge schone stalbodems, droge verharde uitloop en droge zanduitloop, en mooie natuurlijke aankleding van het terrein, dan is het natuurgebied voor extra uitloop een extraatje voor de paarden en de ruiters ;) Als dan de rijbakken nog goed zijn, en eventueel een overdekte bak erbij, met nog droge verzorgingsruimtes, opslag en ruimte voor de ruiter om even op te warmen en wat te eten of te drinken, dan zit je ook luxe...

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 12:11

@ Joyce B, klopt ja, was benieuwd of ik via die weg ook nog reacties zou krijgen, en ja hoor ;)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:13

En? Amarretto, heb je reacties van weidegang 24/7 in de buurt van Leeuwarden gekregen? Richting E10 aan de rechterkant, vlak voor het bos van Ypeij, staan pony's het hele jaar buiten, Welshjes zijn het geloof ik.
Ik heb 1 pony in de buurt van Leeuwarden(15min fietsen v huis), niet 24/7 buiten(in de zomer zo'n 7 maanden wel) 's winters is overdag het erf de paddock. Niet helemaal ideaal voor een paard/pony maar wel voor mijn pony die een peesblessure heeft.
De andere 2 heb ik op een half uur hier vandaan. 24/7 buiten en niet duur! Alleen moet ik ervoor reizen dus.
Daar tegenover staat dat daar mooi buiten te rijden valt en hier niet echt.

Ben heel benieuwd!

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:21

Ik spaar voor een paard (gaat nog lang,lang duren) :o Maar dan ben ik eigenlijk ook al op zoek naar zoiets dus ik kijk lekker mee.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 13:37

Amaretto27 schreef:
@ Joyce B, klopt ja, was benieuwd of ik via die weg ook nog reacties zou krijgen, en ja hoor ;)

Als je nog leuke info hebt, houd ik me aanbevolen, altijd nieuwsgierig wat er in onze omgeving aangeboden wordt!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:50

bij ons in de buurt is er ook één maar weet zo 123 de naam even niet,.. maar ik weet ook niet waar je woont? maar t was in de omgeving van schoorl dacht ik...

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 12:58

Ik woon vlakbij leeuwarden ;)

GeneralHamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:37

Het is toch eigenlijk niet te begrijpen dat er zo weinig natural stallen zijn :S... Ik zit zelf tussen Leeuwarden en Sneek en zou ze ook dolgraag uit de stal sleuren!
Ons huis staat te koop en zodra dat word verkocht op zoek naar een stekkie waar ik de paarden eindelijk kan houden zoals ik het zelf wil.
Ik weet wel dat er een stal is in Tijnje waar ze een groot gedeelte van de dag iig lekker buiten staan in paddock's maar voor de rest valt het volgens mij vies tegen.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 18:43

GeneralHamon schreef:
Het is toch eigenlijk niet te begrijpen dat er zo weinig natural stallen zijn :S... Ik zit zelf tussen Leeuwarden en Sneek en zou ze ook dolgraag uit de stal sleuren!
Ons huis staat te koop en zodra dat word verkocht op zoek naar een stekkie waar ik de paarden eindelijk kan houden zoals ik het zelf wil.
Ik weet wel dat er een stal is in Tijnje waar ze een groot gedeelte van de dag iig lekker buiten staan in paddock's maar voor de rest valt het volgens mij vies tegen.

Mag ik dan bij je komen staan met m'n paard :P

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:03

voor de omgeving amsterdam hebben wij een vrij natural stal. De paarden staan in kuddes 24/7 buiten. 's Zomers in de wei, met daarbij toegang tot een zandpaddock met containerschuilstal. "s winters gaat het land dicht maar staan in de paddocks met schuilstal. Er zijn in totaal 16 paarden, verdeeld over 3 groepen. 4 eigenaren "trainen" via NH en we hopen de rest nog met de tijd ook zover te krijgen, maarja dat moeten ze zelf willen.
Voer (paardenkuil) wordt gegeven in bakken met roosters erop in de paddocks zodat ze lekker lang te eten hebben. Beweging geven ze elkaar :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:20

In het hoge Noorden is zoveel ruimte. En dan toch zoveel paarden die blijkbaar binnen staan. En zo zie je maar dat het vaak ook puur een mentaliteitskwestie is, he. ;)

GeneralHamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:56

Amaretto27 schreef:
GeneralHamon schreef:

Mag ik dan bij je komen staan met m'n paard :P

Uiteraard! :D Als er dan in Friesland nog geen natural pensionstal is dan moet ik er zelf maar voor zorgen toch? :P

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:28

orsini schreef:
voor de omgeving amsterdam hebben wij een vrij natural stal. De paarden staan in kuddes 24/7 buiten. 's Zomers in de wei, met daarbij toegang tot een zandpaddock met containerschuilstal. "s winters gaat het land dicht maar staan in de paddocks met schuilstal. Er zijn in totaal 16 paarden, verdeeld over 3 groepen. 4 eigenaren "trainen" via NH en we hopen de rest nog met de tijd ook zover te krijgen, maarja dat moeten ze zelf willen.
Voer (paardenkuil) wordt gegeven in bakken met roosters erop in de paddocks zodat ze lekker lang te eten hebben. Beweging geven ze elkaar :)

Waar zit deze stal?

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 20:49

GeneralHamon schreef:
Uiteraard! :D Als er dan in Friesland nog geen natural pensionstal is dan moet ik er zelf maar voor zorgen toch? :P

Haha oke hou ik je aan :P Ja, als ik de mogelijkheid had en het geld dan stond er allang een natuurlijke stal in Friesland :D :D

GeneralHamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:37

Ha! Ik heb een nieuwe pensionstal gevonden :D . Gister wezen gluren, en ja... nog wel s'avonds op stal, maar overdag de hele dag in de paddock Yahooooooooooooooooooooo! :):) :wow: Ik ben blijhijjjjjjjj!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:39

Arabesk schreef:
Delaja schreef:
Weet je wat je zou kunnen doen, even info aan Arabesk vragen, die heeft geloof ik een hele lijst met natural stallen...

die ik nog steeds even moet bijwerken :+

http://paardvriendelijk.webs.com/pensionstallen.htm

maar wat ook goed helpt is wekelijks marktplaats afspeuren :j

:wow: das niet veel hoor ZH staat er helemaal niet bij :( arabesk ga es aan het werk

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:41

GeneralHamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:47

Jammer, de foto's op de site doen het niet! Ik was al heel erg nieuwschierig hoe het er uit zou zien allemaal.

YankeeBoy schreef:
Mijn paard staat ook op een natuurlijke pensionstal, helaas niet in de buurt van Leeuwarden voor ts.
http://www.pensionstalkleiweg.com

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:55

Nee klopt, is inderdaad jammer!
Ik zal eens horen hoe het ervoor staat met die foto's.