Benji mini shet @ dubbele longe [1e x op bokt]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:25

tamaartjeee schreef:
shets mogen iets dikker zijn en vooral omdat hij nog niet heel veel beweegd is het logisch als hij een buikje heeft en dat hebben shets heel snel ;)

Kijk dat vind ik nou het probleem dat mensen er zo over denken. Omdat de meeste shetlanders te dik zijn is het niet zo dat dat hoort. Ik weet heel goed dat het moeilijker is een shet in goede conditie te houden (mijne is nu ook te dik geworden), maar als je al begint met de mening dat een shet dik mag zijn gaat het daar in mij ogen al fout.

Ik ben het met liljebo eens dat beweging in ieder geval belangrijk is. Jammer dat je niet goed kan fietsen in jou omgeving, want dat is toch wel heel goede beweging voor een jong paardje. Ik weet niet of je dat al doet want dat zie je niet op een foto, maar probeer dan in ieder geval veel ruimte te gebruiken als je longeert, veel rechte lijnen ook tussen door en niet steeds op een klein cirkeltje werken. En wissel het longeren af met bijvoorbeeld vrij werken in een afgezet stukje, lekker samen rennen en spelen.

Heb je verder al aan een graasmasker gedacht. Daarmee kan hij wel lekker op de wei met evt vriendjes zodat hij de hele dag kan bewegen en eten, maar krijgt hij toch wat minder calorieen binnen.

Paintlinger

Re: Benji mini shet @ dubbele longe [1e x op bokt]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:01

Inderdaad erg jammer dat men denkt dat shets dik(ker) mogen zijn......dik zijn is voor geen enkel dier goed of normaal :n

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:56

wat een gezeur weer allemaal.
De TS'er zorgt harstikke goed voor dat beestje, en geeft genoeg liefde!

Ontopic: Benji ziet er mooi uit, wat een schattige manen heeft ie! Vooral die laatste foto is leuk :j
Waar kan je die kleine beenbeschermertjes halen?

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 14:16

Graasmasker ben ik al mee bezig ;), tis alleen een ramp om er 1 te vinden in zijn maat. We krijgen er nu 1 op proef (voor een week) om te kijken of hij er wat mee doet/of het werkt.

Het longeren doe ik niet op een kleine cirkel, ik laat mijn lijn helemaal lang en zelf loop ik in redelijke rondjes mee ;).
We doen veel wisselwerk. We laten hem ook regelmatig rond rennen/opjagen. Dit vind hij ook fantastisch.

We hebben op dit moment een nieuw 'schema', beetje aangepast naar jullie tips.
3/4x in de week 10 min longeren, daarna wandelen/losgooien of iets anders. Hij krijgt helemaal niks meer extra's, behalve als hij goed zijn best doet een snoepje. Vanaf volgende week maandag of dinsdag hoop ik het graasmasker binnen te hebben.

Ik heb trouwens ook nagevraagt, hij staat op kort/oud gras. Ik wilde hem eerst snachts op stal gaan zetten, maar las op internet dat het gras snachts minder energierijk (ofzo iets is) en dat het smiddags/savonds dus het beste zou zijn om hem op stal te zetten.
Dit zou ik erg sneu vinden, voornamelijk nu ook met het lekkere weer.
Dus ik ga nu eerst kijken of dit gaat werken. :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:43

Goedzo Yvanka! klinkt goed :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:51

Goed dat je je iets hebt aangetrokken van de tips :D +:)+ Hopelijk werkt het voor je pony.

Maaike_VR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:23

Ziet er goed uit! Die laatste :P haha, Het is een pracht beest! Loopt ontspannend!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:27

Vie schreef:
Moderatoropmerking:
GVL-ITP is bedoeld om foto's te laten zien van je paard/pony aan het werk, in dit geval tijdens het longeren. Het is goed dat mensen commentaar en tips willen geven, maar zorg ervoor dat je dit dan op een nette manier formuleert zodat de discussie voor iedereen aangenaam blijft. Ik denk dat de TS onderhand wel weet dat verschillende mensen haar shet te dik vinden. Hier hoeft dus niet meer over gediscussiëerd te worden aangezien dit topic om het longeren gaat.

Gelieve hiermee rekening te houden! Verdere berichten over het te dik zijn worden zonder pardon verwijderd.

Eshh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:33

Leuk joh, mooi beest.
wat een bos manen!

Mag ik vragen waar je de longeersingel hebt gekocht, of welk merk?

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:54

Leuke pony, lijkt wel wat op mijn Levi :)

Over het te dik, ik ken het probleem met Levi en Trol.
Hij is nog jong, mag nog niet te intensief aan het werk, maar zodra hij wat ouder is kun je beter aan zijn conditie werken, komt vast goed met zijn gewicht :j

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:59

Wat een ongelovelijk leuk shetje :D
Ziet er goed uit hoor, juist beter dat je met hem bezig bent dan dat je hem moddervet laat worden in de wei.
Hij ziet er goed uit hoor :)!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 23:35

Val nooit op shetten maar deze maakt het geweldig..! en wat doe ie het netjes aan de dubbele longe!!

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 19:06

Bedankt voor de toch nog leuke reactie's :)

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:33

Wat een scheetje zeg! En hoe die een lekkere show weggeeft met die kleine pootjes geweldig :D !