Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

MamboBeach schreef:Die van mij stonden gelukkig binnen, zou geen oog dicht doen hoor, mijn paard is heel erg bang voor onweer, vannacht er nog uit geweest en stond heel zenuwachtig te doen in stal.
Maar omdat je zoiets doet of niet doet behoef je toch geen stempel?
Ik zette het alleen op NA omdat de meeste mensen hier hun paard 24/7 buiten hebben staan. Ik vroeg me dus of ze om zoiets een uitzondering maken of niet. Niets meer, niets minder. dorientjuh schreef:MamboBeach schreef:Die van mij stonden gelukkig binnen, zou geen oog dicht doen hoor, mijn paard is heel erg bang voor onweer, vannacht er nog uit geweest en stond heel zenuwachtig te doen in stal.
Maar omdat je zoiets doet of niet doet behoef je toch geen stempel?
Wie heeft het hier over stempels?Ik zette het alleen op NA omdat de meeste mensen hier hun paard 24/7 buiten hebben staan. Ik vroeg me dus of ze om zoiets een uitzondering maken of niet. Niets meer, niets minder.

manishdra schreef:Je kunt ze in een koperen stal zetten?
Dat was ook de enige conclusie die mijn collega kon geven.
Je kunt het nooit helemaal voorkomen. Natuurlijk kan een bliksemafleider helpen, maar we hebben helaas nog geen invloed op de verschillende ladingen en waar ze ontstaan dus je kunt pech hebben.
Ook als je paarden in de stal staan en 20 m verder slaat de bliksem in de boom dan kun je tot de conclusie komen dat de stal ook niet veilig is (ivm de naschok). Dan hadden ze net zo goed in het weiland kunnen staan. en dan hadden ze er misschien verder weg van kunnen staan. Maar dat zijn allemaal, wat als en als dan...

, maar ik geef eerlijk toe dat ik ALTIJD wakker lig met onweer 's nachts, omdat ik weet dat mijn allerliefste paard wel gewoon buiten staat in dat rotweer. Ben altijd weer blij als ik hem 's morgens weer rustig en kerngezond vrolijk zie staan op het land. Maar er staan zoveel dieren buiten nu hier.... (schapen, koeien, varkens, paarden, ezels.....). Die worden echt niet allemaal naar binnen gehaald voor een onweersbuitje, hoor.

, en dat ik daarna geen oog heb dichtgedaan. Ben vanochtend meteen gaan kijken en alles was gelukkig in orde.