Longeren met of zonder longeerzweep?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:58

Ik longeer zonder zweep heb hem gewoon niet nodig, paard reageert goed op stem!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:15

Banditto schreef:
Longeer mijn paard ook altijd met zweep. Dan houdt je continu zijn achterhand actief. Je sluit hem alsware op tussen de zweep en longeerlijn....

mee eens. ik longeer ook met zweep. er komt nog eens bij dat als je paard iets fout doet of niet meteen reageert
je hem meteen even kan aantikken met de zweep.
en je kan heb voorwaarts houden.

SarahSamson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:04

met zweep! want als je gaat longeren met bijzet teugel of slof teugel, moet je altijd alles naar voren oplossen! en de achterhand blijft beter actief

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:55

Ik heb een pony die aan de ene kant zich dominant opstelt, maar toch ook heel onzeker is. Als ik niet duidelijk genoeg ben in mijn hulp dan draait ze om, staat ze stil, gaat ze achteruit, etcetra.

Ik longeer altijd met dubbele longe, maar heb de zweep wel altijd in mijn hand. Ze moet goed leren van achter naar voor te lopen, en dat gaat niet zonder activiteit vanuit de achterhand. En hoewel ze goed naar mijn stem en lichaamstaal luistert, hebben we allebei net even dat extra stukje verlenging van mijn arm nodig. Ik zou haar nooit raken met de zweep.