[AR] Goed advies over degelijke marathon wagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aukie

Re: Goed advies over degelijke marathon wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:29

Ik heb niet gezegd dat de kwaliteit van de Clever wagens nu slecht is hoor. Minder kan ook nog steeds voldoende zijn. Alleen waren die oude modellen veel degelijker volgens die persoon. Ik weet het natuurlijk niet uit eigen ervaring, maar ik heb dat verhaal en wat andere verhalen over oa het gewicht in mijn achterhoofd gehouden bij de keus voor een wagen.
Iedereen stelt weer andere eisen en heeft een ander budget. Of je nu wel of niet tevreden bent over een bepaald merk hangt van zoveel factoren af....

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:58

Je hoort mij ook niet zeggen dat het waardeloze wagens zijn, ik was destijds gewoon erg teleurgesteld in het opgegeven en het werkelijke gewicht.
Het probleem zat in die tijd vooral in het feit dat Clever de 2 span wagens, gebruikten als model voor ALLE wagens. Dus zowel voor de 4-span wagens (die daardoor te licht en instabiel werden) als voor de enkelspanwagens (die dus te zwaar geconstrueerd en te zwaar van gewicht waren).

Mijn huidige wagen heeft 'model' gestaan voor de Felix http://www.clevercountry.nl/index/tooni ... Felix.html
Omdat men graag aan mijn wensen voldeed is deze wagen gebouwd (erg netjes dus!!).
Met deze wagen heb ik ook proef gereden en helaas beviel dat niet. Het grootste probleem zat in de vering, wat bleek men had onder deze relatief lichte wagen hetzelfde verenpakket geplaatst als onder de tweespan paarden wagen.....tja dan wordt je dus gelanceerd wanneer je over een hobbel rijdt in het bos :D
Ook lag het zwaartepunt te veel naar achteren.
Het opgegeven gewicht van de Felix was 180 kg, helaas bleek deze op de weegbrug ook 210 kg te zijn, kijk dat stoort mij dus mateloos :o

Over de service van de dealer waar wij destijds bij kwamen overigens niets van goeds. Hij is overigens recent gestopt als dealer, clever wilde het commentaar en de wensen van de gebruikers maar moeizaam aannemen, dat is wel jammer....

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:34

Aukie schreef:
Ik heb niet gezegd dat de kwaliteit van de Clever wagens nu slecht is hoor. Minder kan ook nog steeds voldoende zijn. Alleen waren die oude modellen veel degelijker volgens die persoon. Ik weet het natuurlijk niet uit eigen ervaring,

Ik heb je ook niet horen zeggen dat de kwaliteit slecht was... ;) Maar ik was vooral benieuwd aan de hand van welke punten jij je mening hebt gevormd. Daarom was ik vooral benieuwd naar de betrouwbare bron. Misschien heb ik dat een beetje onduidelijk geformuleerd.

Citaat:
Iedereen stelt weer andere eisen en heeft een ander budget. Of je nu wel of niet tevreden bent over een bepaald merk hangt van zoveel factoren af....

absoluut :j

Manie, ik kan me voorstellen dat het gewicht je mateloos stoort. Vind dat zelfs erg slordig!

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 21:35

Wel grappig eigenlijk dat ik ondertussen een mooie koets heb en dat de discussie over de merken en daarmee dus ook de adviezen over de merken nog steeds voort gaat :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:02

:D

inderdaad!

altijd handig voor als de volgende naar een nieuwe wagen op zoek gaat! 8-)

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:22

:o :D

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:31

Rosiewozie schreef:
Wel grappig eigenlijk dat ik ondertussen een mooie koets heb en dat de discussie over de merken en daarmee dus ook de adviezen over de merken nog steeds voort gaat :D

Het is inderdaad wel grappig zoals iedereen door discussieert terwijl jij al een mooie wagen hebt, mooie koets, ziet er degelijk uit !!
mriekie schreef:
Waar baseer je dit op? Mijn wagen heeft ook flink wat km's op de teller staan en ziet er nog keurig uit. (oke, ik heb afgelopen jaar een ongelukje gehad. Waardoor ik veel schade had. Maar dit is allemaal netjes opgelost)
Als ik bij ons op de menclub rondkijk waar ook gereden wordt met Cleverwagens valt mij op dat het lakwerk na een aantal jaar heel slecht wordt, zodat het al snel een verwaarloosde wagen lijkt. Als ik dit vergelijk met mn (overigens ook tweedehands ;)) wagens van 7 en 5 jaar oud die er allebei nog tiptop uitzien. Tegenwoordig zit er steeds meer RVS op de wagens en dat blijft er mooi uitzien. Jouw wagen is nu 3,5 jaar? als ik jullie zie rijden zal ik hem eens goed bekijken :Y)

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 11:25

Rvs is het behoud van je menwagen, raak je een paal of boom dan heb je geen lakschade en gaat de boel niet roesten. het is ook bepalend hoe je de wagen opbergt. Droog en goed geventileerd, niet in of dicht bij de stal ivm amoniak uitstoot is heel slecht voor staal en lakken (dan vraag je om roest).

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:23

Ik heb nog even een vraagje, om de discussie over het gewicht toch nog even aan te wakkeren :o

Op wat voor een weegbrug hebben jullie gewogen?? Degene die gewogen hebben dan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:25

Een varkensweegbrug :D :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:28

Je kan ook even zonder paard en of wagen bij een bedrijf
in de buurt vragen of je een keer op de weegbrug mag.
Meestal mag dat dan wel.

Zo weeg ik als ik moet wegen mijn fjord bij een groot bedrijf (nedstaal)
(moet dat dan op zondag komen doen bij de portier, aangezien het dan niet druk is.)

Dus als je zelf geen weeg geval hebt, even in de buurt kijken
en keer langsrijden.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:55

Inderdaad, op een weegbrug bij een bedrijf. Op bijna elk industrieterrein is er wel 1 te vinden.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:03

Of op een palletwagen met weeginrichting ;)

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:17

Bij de milieustraat is er bij ons ook een soort weegplateau waar je met je auto op gaat staan voor en nadat je je grof vuil hebt gestort. Een kennis heeft zo ook eens z'n paard gewogen door er met de trailer op te gaan staan en het paard uit te laden.
Ik weet niet of het bij alle milieustraten zo werkt.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:32

De meeste cooperaties mengvoeder bedrijven hebben een weegbrug. een andere manier is de wagen optillen met b.v. een heftruck op ieder hoek een hijs of spanband met daar aan een weegschaal /bascule bevestigd.
Ik om op vrij veel meerdaagse sgmw en s'avonds met z'n allen voor de caravan komen vanzelf de verhalen los over voor en tegens van alle leveranciers. over elk merk is wel iets op te merken. vooral de minder positieve ervaringen worden dan uitgebreid besproken. Elke leveancier wil je graag een menwagen verkopen. Niet omdat hij die jou zou graag gunt of aardig vindt, maar voor zijn eigen gewin. dus zal altijd zijn wagen de beste de mooiste en de lichtste zijn die ooit is uitgevonden. geloof niet alles wat wordt gezegt van zowel de verkopers als ook van de collega menners, eigen oordeel en ervaring vormt je mening.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:36

haarlem schreef:
De meeste cooperaties mengvoeder bedrijven hebben een weegbrug. een andere manier is de wagen optillen met b.v. een heftruck op ieder hoek een hijs of spanband met daar aan een weegschaal /bascule bevestigd.
Ik om op vrij veel meerdaagse sgmw en s'avonds met z'n allen voor de caravan komen vanzelf de verhalen los over voor en tegens van alle leveranciers. over elk merk is wel iets op te merken. vooral de minder positieve ervaringen worden dan uitgebreid besproken. Elke leveancier wil je graag een menwagen verkopen. Niet omdat hij die jou zou graag gunt of aardig vindt, maar voor zijn eigen gewin. dus zal altijd zijn wagen de beste de mooiste en de lichtste zijn die ooit is uitgevonden. geloof niet alles wat wordt gezegt van zowel de verkopers als ook van de collega menners, eigen oordeel en ervaring vormt je mening.

Maar het is wel erg vervelend wanneer je 3x een verkeerde wagen koopt, omdat je het zo nodig zelf moet ervaren.
Ervaringen van gebruikers zeggen mij dus meer dan verhalen van verkopers ;)
Vandaar dat ik hier ook mijn ervaring heb opgeschreven, dan kan een ander zijn voordeel doen met de 'fouten' die ik gemaakt heb.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:39

Wat ik het belangrijste vind is dat de wagenbouwer naar je wensen luistert en goede sevice geeft dus als er iets gebeurt hij het ook snel kan maken

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:58

Ik denk ook dat een wagenbouwer/handelaar zich vooral kan onderscheiden door goede service te bieden. Dat vind ik nog belangrijker dan de 'perfecte' wagen... Ook daar kan wat mee gebeuren en niks is vervelender dan dat iets niet snel genoeg of niet naar tevredenheid wordt opgelost. Natuurlijk wil zo'n handelaar verkopen, maar een goede handelaar houdt ook graag tevreden klanten. Die maken de beste reclame.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:31

kan mij dat levendig voorstellen dat als je al 3 tegenvallers hebt gehad je vanzef kritischer wordt. ik laat mij lijden door mijn eigen gevoel en mening en pik uit de ervaringen van andere dat eruit wat ik kan gebruiken. Op basis van die heeft gezegt en die en die hadden dat en dan aannemen dat dat ook letterlijk zo is gegaan gaat mij een tikje te ver. Een verhaal heeft altijd 2 kanten ieder verteld dat wat hij/zij kwijt wil. en als er geld in het spel is dan wordt het nog weer iets anders. ben het eens met Echwel en Aukie goede service snelle levering geeft goede reclame. *D

manie schreef:
haarlem schreef:

Maar het is wel erg vervelend wanneer je 3x een verkeerde wagen koopt, omdat je het zo nodig zelf moet ervaren.
Ervaringen van gebruikers zeggen mij dus meer dan verhalen van verkopers ;)
Vandaar dat ik hier ook mijn ervaring heb opgeschreven, dan kan een ander zijn voordeel doen met de 'fouten' die ik gemaakt heb.