Tamar04 schreef:En.. ik hoop dat ik dit mag vragen; het hoort misschien niet helemaal in dit topic thuis.. Ik verzorg ook nog een shet van 1,5 jr. Ik heb haar nog niks aangeleerd maar moet ik daar ook nog lang mee wachten? Tot een bepaalde leeftijd?
En wat is nog een niet al te moeilijk, leuk trucje om aan te leren?
Simpele grondwerkjes zoals netjes meelopen, Ho , blijf en wijken voor druk kan je al wel met hem doen. Dat is de basis wat een paard moet kennen. Maar niet al te lang, dat is het gevaar bij die baby’s. Hun concentratieboog is nog niet zo lang dus ze raken het snel zat, en het moet wel leuk blijven. Kleine kunstjes kunnen ze lichamelijk wel aan, maar het aanleren is vaak nog te moeilijk en teveel gevraagd van ze.
Verder gewoon zelf aanzien wanneer ze er klaar voor zijn. Ik heb mijn AMHA gekregen toen hij bijna 4 was en dat vond ik wel een mooie leeftijd, hij pikte het gelijk ook goed op maar merkte toen al dat ik echt niet te lang met m bezig moest zijn. Dan werd ie kwaad, kreeg ie losse pootjes :’) Het denken word ze dan gewoon teveel. Dus optijd op je hoogtepunt stoppen ook. Als ze ouder worden kan je langer met ze bezig zijn.