jefenny schreef:Ik heb ook een paardje van 2,5. Ben nog niet begonnen met longeren, maar ik ben er zeker niet tegen. Ik heb ook een heleboel gehoord over niet goed ivm groeischijven die moeten sluiten enzo. Maar zolang ze het zelf fijn vind en het mentaal niet te zwaar is zie ik geen probleem. Indien je de volte groot genoeg houdt valt de belasting wel mee hoor. En ik vind dat je ook best nu al wat met haar bezig bent. Veel beter dan op 3jaar, 3,5 uit de wei te plukken en ineens alles te leren. Zo leert die alles op een rustig tempo. Kan je een band opbouwen, niets overhaasten. spelenderwijs leren. Zolang het allemaal speels gebeurd is er ni mis mee. Zal ze het nog leuk vinden ook.
Van 2x 10min per week kan je echt niet veel overbelasten hoor.
Dit gebeurt heel vaak hoor en zo ook bij mijn merrie. Rond de derde leeftijd pikken ze leerdingen snel op en zullen ze niet meer in de veulentijd zitten. Ze hebben dus lekker kunnen spelen en ontdekken wat ook erg belangrijk is. Daarna kan je stap voor stap met ze gaan werken..jammer dan dat wat moeilijk-lerende paarden pas op hun 4e jaar ingereden kunnen worden, Boeien!