[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: [AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

Dat is wel vervelend dat om gaan. Hoop dat je er op wat blauwe plekken na idd niks aan over houd.

Zou idd proberen uit te zoeken wat de trigger geweest is om te voorkomen dat het nog eens gebeurt of om iig beter voorbereid te zijn (een paar seconden kan genoeg zijn). En als hij pijn heeft gehad door iets dan is het natuurlijk beter om dat op te lossen.
Soms is het echter nodig om het scenario nog een keer te herhalen in de hoop dat je pony dan iets aangeeft.

Succes ermee iig

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:22

Hij reageerde toch ook op geluid de eerste keer bij de buurvrouw in de bak? Misschien is dat de trigger geweest. Inderdaad misschien ergens last van. Dit is een erg lastig probleem.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:29

Spaikey, Hij reageerde de eerste keer inderdaad vooral met spanning op de wat ongelijkere stukken, waar het zand hobbelig was en dus de kar wat meer bewoog en alles wat meer geluid maakte.

Misschien ligt het wel aan mijn tuig, zit er iets niet lekker, of hoort/voelt hij iets aan de kar? Of breng ik iets over waar ik me niet van bewust ben?

palousa_boy; ik was niet van plan dit in de herhaling te doen hoor ;-)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:25

greendragon schreef:
Spaikey, Hij reageerde de eerste keer inderdaad vooral met spanning op de wat ongelijkere stukken, waar het zand hobbelig was en dus de kar wat meer bewoog en alles wat meer geluid maakte.

Misschien ligt het wel aan mijn tuig, zit er iets niet lekker, of hoort/voelt hij iets aan de kar? Of breng ik iets over waar ik me niet van bewust ben?

palousa_boy; ik was niet van plan dit in de herhaling te doen hoor ;-)

:+ nee zo bedoel ik het ook niet :Y) ik hoop het iig niet voor je maar soms kan het net toeval zijn dat er een paar dingen samen komen waardoor je pony zo reageerde.

Kan ook zijn dat er ergens een velletje tussen zat oid bijvoorbeeld dat is later lastig te achterhalen.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:48

Even rondje bij lezen:

Over wedstrijden, reglementen en groomen... Wel interessant. Heb hier (nu nog) niet de ambitie en geen idee waar hier in Oostenrijk überhaupt wedstrijden zijn.

Assie, wel een bijzondere gewaarwording met deze menster, wel mooi. Lijkt me super leerzaam om te doen! Pas maar op dat je je niet gaat vervelen met die planning haha!

Muronia met hafje bezig, is het nog gelukt wat om te bouwen om te slepen?
Ben je nerveus voor je operatie of gaat het wel? Hopelijk gaat je revalidatie voorspoedig en kun je vlot weer door! Goed naar de fysio luisteren ;)

Nadia, hoi!!! Wat leuk om jou hier tegen te komen. Al goede adviezen voorbij gekomen lees ik.

Dierenfan, hopelijk sluiten de Tinkers goed aan bij jullie behoeftes, of die van jouw topfitte koudbloeden in elk geval. Kijk uit naar weer gave foto's.

Greendragon, nee toch! Wat schrikken... Hopelijk vindt Berry de oorzaak en kan het oplossen of helpen oplossen ook. Ik voel me eigenlijk dom maar wie is Berry eigenlijk? :o
Voor jou in elk geval beterschap en hopelijk gauw weer de bok op en met leenpony mennen, gun je gewoon veel fijne kilometers.

En je vroeg toen nog over de bomen cursus of ik daar geen cursus voor moet doen, eerlijk gezegd geen idee haha. Ik ga eind mei eens kijken en meelopen, heb nog veel contact met de instructeur en het laatste weekend van mei doet ie weer een cursus. Gezien het best even veel gedoe is om met ponies erheen te gaan, ga ik zonder en heeft ie gevraagd of ik weer bij de praktijk wil assisteren, omdat dat vorige keer ook zo goed ging. Echt leuk. We gaan zien hoe dat verder loopt.

Ik heb die eerste ervaring van beide lekker vastgehouden (en kijk dat filmpje nog vaak omdat het me gewoon super blij en trots maakt) en aangezien ik nog geen eigen dubbelspan tuig heb, thuis maar besloten enkelspan in te spannen. Eigenlijk was dat niet interessanter en spannender dan inspannen en wegrijden haha. Lilly inmiddels met oogkleppen (gaat beter, wil niet meer omdraaien en lost spannende dingen voorwaarts op of laat zich iig verbaal aanmoedigen vooruit te gaan). Lara doet het beter zonder, die was echt not impressed met eerste keer alleen voor de wagen haha. Heeft de voorbereiding goed geholpen.
Verzekering is ook geregeld, de voering van mijn cap gewassen (dus nu altijd braaf cap op met mennen, rijden doe ik eigenlijk niet meer) en reflecterend jasje op de koets zodat ik die altijd aan doe, wel zo veilig hier op de boeren landweggetjes.
Beiden echt heel braaf, maar moeten duidelijk kracht opbouwen dus probeer om de dag een stukje te rijden. Maargoed de uitdaging is altijd iemand mee te kunnen nemen :')

Afbeelding

Afbeelding

Koets is dus terug van de service en blijkt 16inch te zijn, 110cm spoorbreedte. Dus jullie kunnen al raden dat ik op den duur een iets grotere wil (het is met zijn tweetjes op de voorbank ook wel serieus krap haha). En ik vermoed wellicht te licht als ik ze er beide voor heb.
Bij opmerkingen over tuig of instellingen, altijd graag!
Hier nog zonder cap op. Ben benieuwd of ze dat hier ook gaan verplichten.
Moet nog eens een foto maken van de andere pony ervoor, die is net groter en dan ziet de koets er echt inimini uit.

Afbeelding

Nu is het wachten op mijn dubbelspan tuig (heb een nieuwe zwarte Arden Lux besteld met streng aanpassing aan het borstblad). Nog maar 3-7 weken wachten :')