[AR] Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: [AR] Veronia en ik in de omscholing, van rijden naar mennen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-26 19:40

Eens een paar trainingsplaatjes van vanmiddag. Eindelijk weer eens thuis in mn eigen bak kunnen rijden. Aangezien we op de wedstrijden en tijdens de lessen nooit galopperen, dat nu maar lekker wel gedaan. Dat doet ze heerlijk relaxed en springt ook keurig op stem aan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 09:13

Wat fijn dat je thuis weer even lekker hebt kunnen rijden. Wat doet Veronia het toch leuk voor de wagen!

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 16:27

ziet er netjes uit! Galoppeer je op buitenritten ook? Of enkel thuis in de bak? Hoe groot is je bak thuis als ik vragen mag.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 00:35

Rij je volgend weekend in vlagtwedde mee met de wedstrijd? Ik ben daar hoogstwaarschijnlijk om te jureren en zou het tof vinden om jou en je paarden te ontmoeten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-26 01:00

Op het moment maken we niet veel buitenritten, hopelijk straks weer wat meer. Mijn bak is 20 x 40. Niet heel ideaal als men-bak , maar ik red me er wel mee.

Janneke de 29de bedoel je? Ja dan zijn we er ook :) . Spreek me gerust aan hoor, alleen maar leuk!

Vanmiddag hadden we voor het eerst sinds langere tijd weer les. Heerlijk gewerkt en fijn om even weer goed helder te hebben wat onze werkpunten zijn. Ook gepraat over de impuls. Het was me opgevallen dat dit punt in het mennen veel zwaarder wordt beoordeeld dan onder het zadel (in de klasse B). Ik begrijp nu waarom dat is en we hebben ook gewerkt hieraan. Ik ging wat meer voor een braaf proefje met nette figuren, maar met te weinig go. Daar moeten we aan werken nu en ik heb fijne tips meegekregen daarvoor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 09:12

Hi Claudia, vanochtend je topic weer bijgelezen. Wat gaaf wat je allemaal doet met Veronia!
Ik heb heel veel prachtige foto's langs zien komen. Mooi meegedaan heb je aan een kerst tocht. Stoer vind ik het en volgens mij heb je ook een goede groom bij je.
Je wedstrijden gaan goed en je gebruikt ze waar ze voor nodig zijn. Namelijk kijken waar je staat en er van leren. Heel gaaf om te lezen en je foto's ervan te zien.
En dan ook nog een supergave Haflinger voor de wagen. Ik vind je erg leuk bezig.
Dikke knuffel van mij.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 20:51

Muronia schreef:
Op het moment maken we niet veel buitenritten, hopelijk straks weer wat meer. Mijn bak is 20 x 40. Niet heel ideaal als men-bak , maar ik red me er wel mee.

Janneke de 29de bedoel je? Ja dan zijn we er ook :) . Spreek me gerust aan hoor, alleen maar leuk!

Vanmiddag hadden we voor het eerst sinds langere tijd weer les. Heerlijk gewerkt en fijn om even weer goed helder te hebben wat onze werkpunten zijn. Ook gepraat over de impuls. Het was me opgevallen dat dit punt in het mennen veel zwaarder wordt beoordeeld dan onder het zadel (in de klasse B). Ik begrijp nu waarom dat is en we hebben ook gewerkt hieraan. Ik ging wat meer voor een braaf proefje met nette figuren, maar met te weinig go. Daar moeten we aan werken nu en ik heb fijne tips meegekregen daarvoor.

Ja, 29 maart. Ik moet 28 en 29 maart de middag jureren, dus kom de ochtend wel bij jou proef kijken

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-26 01:18

Ik denk dat jij degene was die aan de tafel zat toen ik mijn protocol kwam ophalen in de kantine? :j

Pien wat een lieve reactie, dank je wel <3
Vandaag voorlopig onze laatste wedstrijd gereden. Nog anderhalve week tot mijn operatie en daarna revalideren dus ik hoop tegen de zomer weer verder te kunnen.

We hebben ons eerste binnenseizoen prima afgesloten. Het waren de districtskampioenschappen van de regio noord en de eerste proef telde daarvoor mee. Nu kwamen wij niet om kampioen te worden, maar om gewoon lekker ons best te doen en dat hebben we zeker gedaan. De jury bij C beloonde onze proef met 184,5 punten. De jury bij H was minder gecharmeerd van ons en vond het 159 punten waard. Wat zullen we ervan zeggen, ik denk maar gewoon niks.

Daarna de tweede proef gereden en daarin liep Veroon echt lekker. Deze proef werd gewoon door één jurylid beoordeeld en hier verdienden we hele nette 187,5 punten. Dik tevreden over deze dag!

Tijdens één van de proeven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buitenom een rondje uitstappen

Afbeelding

Afbeelding

Ons groepje meiden met elkaar <3

Afbeelding

Ik vraag me nog iets af.. aangezien de eerste proef door 2 juryleden is beoordeeld, heb ik daarvan ook 2 protocollen. Hoe werkt dit voor de winstpuntenregeling? Wordt dssrvoor het gemiddelde van beide beoordelingen genomen of tellen ze beide apart mee?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 07:34

Gefeliciteerd met de resultaten.
Bij twee protocollen is het idd het gemiddelde, dus dan geen winstpunt helaas.

Succes met je operatie en het herstel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 08:23

Jeeh wat een juryverschil! :o hoe kan dat dan?

Fijn dat het overal wel een nette score was en je lekker gereden hebt! De plaatjes zien er netjes uit hoor en veel succes/ sterkte alvast bij je operatie.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-26 10:58

Ah ja dat dacht ik al, nou maakt ook niet uit. Op de tweede proef hadden we wel winst en dus staat onze teller nu op 5, das toch al hartstikke mooi. Waarom er zoveel puntenverschil in zat snap ik ook niet hoor. Als ze beide ergens in de 170 punten hadden gejureerd, dan had ik het wel gesnapt. Er miste in de eerste proef een beetje focus.

Veroon vond het zonlicht dat op de grond scheen door de lichtplaten op het dak spannend. Zaten wat slordigheden in dus ik had mezelf er geen winstpunt op gegeven maar ook echt geen 159 pnt. De tweede proef ging een heel stuk netter, toen was het licht niet meer eng en de focus goed. Ik heb geprobeerd om de belangrijkste punten uit de les ook mee te nemen (gelijke druk en wat meer impuls) en dat heb ik best fijn kunnen doen. De middendraf heeft ze gewoon nog echt moeite mee qua balans, maar het verbetert wel langzaam aan, de taktfouten verdwijnen maar de verruiming moet gewoon nog meer. En bij het halsstrekken moeten we niet versnellen en mag de neus er meer uit.

Bedankt, nu eerst richten op de operatie en het herstel (nieuwe linker heup) en dan hebben we voor de zomer alvast weer een mooi doel,namelijk de districtskampioenschappen in Odoorn op 12 juli en dan dressuur en vaardigheid :oo .

Freerk was gisteren weer aanwezig om foto's te maken, dus ik denk dat ik later nog wel wat leuk beeldmateriaal van gisteren krijg <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 12:10

Mooi resultaat en wat fijn dat het goed ging. En het grote jury verschil is denk ik te verklaren dat het gebrek aan impuls elke onderdeel werd afgestraft. Inderdaad niet meer bij stilstaan.
En sterkte met je operatie!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-26 12:40

Dan had ze me ook geen 6 op het onderdeel impuls moeten geven lijkt me -O- . Maar inderdaad, klaar en door!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 13:04

Ok. Bizar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 13:59

Ik heb het al vaker gehoord ook bij het mennen dat er jury's zijn die echt heel laag jureren, sommige zijn zelfs voor de B al behoorlijk streng. Maar het belangrijkste is dat je fijn hebt gereden en zelf tevreden bent natuurlijk. :j

Die vaardigheid is wel spannend, ben benieuwd hoe dat zal gaan.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 16:40

Bij het mennen zit er ook nog wel verschil in de districten vind ik. In Noord wordt over het algemeen best makkelijk gejureerd, terwijl ze in Oost wat strenger zijn (even gegeneraliseerd uiteraard). Op het DK heb je altijd ook een jury uit een ander district, wellicht daar de verschillen.

Maar blijft bijzonder he?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 16:53

Lage punten vragen om een duidelijke toelichting, evenals hoge punten - maar daar zullen mensen minder snel naar vragen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 08:46

assie schreef:
Bij het mennen zit er ook nog wel verschil in de districten vind ik. In Noord wordt over het algemeen best makkelijk gejureerd, terwijl ze in Oost wat strenger zijn (even gegeneraliseerd uiteraard). Op het DK heb je altijd ook een jury uit een ander district, wellicht daar de verschillen.

Maar blijft bijzonder he?

Oh interessant, zit hier bij Oost dus dat verklaart wellicht het een en ander. Alleen bijna 30 punten verschil is wel heel veel.. :o

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 08:52

Ik heb zelf even gespiekt bij de uitslagen. En er waren best wat met behoorlijke punten verschillen.
Minimaal 10 a 15 punten verschil, in dezelfde klasse.

Ik ben trots op je!
Het is nog maar je vierde wedstrijd... En zo fijn als jullie al door de baan gaan.
Op naar meer!!!

(Voor de mensen die het afvragen. Ik was en ben haar voorlezer.)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 08:55

Ook al ben ik alleen maar een medebokker, ik ben ook trots op Muronia. Ik vind je een powervrouw die rustig doet wat ze wil. En met rustig bedoel ik stapje voor stapje zonder dat je jezelf van de wijs laat brengen.
Zowel in de fokkerij als in de sport als met je topics doe je dat. Chapeau!!!
Leuk maralyn dat jij haar lezer bent en leuk je post!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-26 20:09

Muronia schreef:
Ik denk dat jij degene was die aan de tafel zat toen ik mijn protocol kwam ophalen in de kantine? :j

Pien wat een lieve reactie, dank je wel <3
Vandaag voorlopig onze laatste wedstrijd gereden. Nog anderhalve week tot mijn operatie en daarna revalideren dus ik hoop tegen de zomer weer verder te kunnen.

We hebben ons eerste binnenseizoen prima afgesloten. Het waren de districtskampioenschappen van de regio noord en de eerste proef telde daarvoor mee. Nu kwamen wij niet om kampioen te worden, maar om gewoon lekker ons best te doen en dat hebben we zeker gedaan. De jury bij C beloonde onze proef met 184,5 punten. De jury bij H was minder gecharmeerd van ons en vond het 159 punten waard. Wat zullen we ervan zeggen, ik denk maar gewoon niks.

Daarna de tweede proef gereden en daarin liep Veroon echt lekker. Deze proef werd gewoon door één jurylid beoordeeld en hier verdienden we hele nette 187,5 punten. Dik tevreden over deze dag!

Tijdens één van de proeven
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Buitenom een rondje uitstappen

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ons groepje meiden met elkaar <3

[ Afbeelding ]

Ik vraag me nog iets af.. aangezien de eerste proef door 2 juryleden is beoordeeld, heb ik daarvan ook 2 protocollen. Hoe werkt dit voor de winstpuntenregeling? Wordt dssrvoor het gemiddelde van beide beoordelingen genomen of tellen ze beide apart mee?

Ja, klopt. Was ik aan de tafel. Was net te laat om je proef te zien.
Heb je naderhand nog om opheldering gevraagd aan de jury? Zij kan de punten altijd goed verklaren namelijk.

Jury's uit het oosten en zuiden zijn inderdaad veel strenger gemiddeld dan die uit het noorden. Het westen weet ik niet. Dat zag je ook bij de proeven die ik gejureerd heb. Vooral in de z en zz

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-26 20:50

Nee ik kon het niet zo lang volhouden, ik was heel blij dat we weer thuis waren met het spul. Zo'n activiteit kost me enorm veel energie, zonder mn meiden had ik het helemaal niet kunnen doen. Ik hoef er verder ook geen woorden aan vuil maken, ik ben gewoon blij met mn ene winstpunt hoor!

Maralyn en Pien, wat lief, heel erg bedankt <3

De foto's van Freerk (de fotograaf) zijn er *\o/* , ik vind ze weer erg mooi.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:41

Echt zulke fijne foto's met haar oortjes zo blij naar voren!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:12

Ik moet jullie vertellen dat ik na afgelopen weekend toch wat teleurgesteld was over Veronia's prestatie op de wedstrijd en dat heeft me aan het denken gezet. Misschien is het Groninger Paard toch niet helemaal passend bij mijn ambities. Gisteren heb ik dan ook de knoop doorgehakt en kon ik bij een handelsstal terecht om Veronia in te ruilen zodat ik mijn droom achterna kan gaan. Ik stel jullie graag voor aan mijn nieuwe aanwinst, ik ben er zo blij mee <3
Afbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:15

Staat je goed! :D

_O-