Horse Agility

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Horse Agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:50

Filmpjes zijn ingezonden, niet geheel tevreden van de First, maar met het lastige weer heb ik echt amper iets kunnen doen met paardlief waardoor die echt niet in te tomen was :\

Heb mijn trainer (Vie, bij deze nogmaals een herinnering :+ ) gevraagd om volgende maand wat meer achter mijn veren te zitten :D

Ik mag Zyta echt niet te lang of te veel laten 'stilstaan' (paard staat 24/7 buiten) want dan is er geen lap meer mee aan te vangen :(

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 06:41

Ah , nou succes verder :D ! Kan niet altijd helemaal goed gaan .

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:11

Zo wat is het stilletjes hier :D

Mijn First van vorige maand was inderdaad een tegenvaller, 95% en ergens een 10de plaats.

Liberty was veel beter, 99% en een gedeelde eerste *\o/*

Wat maakt dat ik nu gepromoveerd ben naar Medium level :\
Niet geheel zoals ik het voor ogen had, ben echt niet klaar voor Medium en dat hebben we geweten.
De training deze maand was zwaar, loodzwaar.. Heel wat nieuwe dingen, routine-opdrachten moeten verfijnd en aangepast worden,
het tempo gaat omhoog, de lichaamstaal wordt kleiner, alles komt sneller op elkaar, en vooral: véél draf wat voor mij ook intensief is :D

Hopelijk dit weekend filmen zodat we dan toch maar hebben meegedaan :)

Dit is nog mijn liberty van mei:

http://www.youtube.com/watch?v=dvZCCRbWs1s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 11:44

Oei, klinkt heel erg moeilijk :Y)
En je moet nu Medium starten? Nuja, als je steeds boven de 90% zit is het eigenlijk misschien ook allemaal wel te makkelijk :P Vind altijd dat er zo hoge scores gegeven worden/verdient worden... :+

Ik ga hier vanaf nu ook actiever beginnen, heb wat medische dingetjes met ponybeest gehad maar ondertussen is er veel duidelijk geworden en gaan we qua rijden wat meer aan de slag, maar ter afwisseling zeker ook op de grond.. en wat is er dan leuker dan HA ter afwisseling :Y) Weet alleen nooit waar te beginnen maar ik denk dat ik elke keer een paar hindernissen uit het parcours van die maand kies ofzo en dan op die manier uitvoeren, want zo uit het hoofd werkt het toch niet zo goed hier :+

Edit; filmpje nu ook gekeken .. Mag ik zeggen hoe geweldig ik het vind dat je dit allemaal op gras doet? _/-\o_

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:04

Net terug van het filmen, ben nog aan het denken wat ik ga doen. Wel insturen of niet.
Ik heb al maanden last van rugpijn die de laatste 3 weken geëscaleerd is.
Vandaag dan toch besloten te filmen, zak ik na mijn eerste rondje Medium volledig door mijn rug.

Doorgebeten en snel de Liberty gefilmd en nu in de zetel gecrasht met een heet kersenpitkussen.
Hoezo liefde voor de sport :')

(stiekem was mijn tunnel gewoon wéér omgewaaid en manlief had net een half uur moeite gedaan om het ding terug op te bouwen
dus ik was te koppig om terug naar huis te gaan zonder ook maar enig beeldmateriaal)

Medium is niet meer te vergelijken met First, het is niet gewoon een beetje meer draven, ik moet verdorie echt stevig nadenken nu haha!
Ik ben er echt nog niet klaar voor vind ik zelf :)

De scores liggen inderdaad wel vrij hoog waardoor het gemakkelijk lijkt, maar probeer maar eens je paard te parkeren voor een balk en dan achterwaarts te sturen
zonder dat 1 van de 4 benen de balk raakt, het lukt me maar niet haha! Het is echt niet eenvoudig om een 99 of 100 te halen.
Want het is niet omdat je bv. een 96 hebt dat je winstpunten krijgt. Het hangt echt af van verschillende factoren wanneer je percentage goed of minder goed is.

Haha ja dat gras, dat is niet altijd zo eenvoudig geweest hoor :D
Check maar even mijn allereerste filmpje van Horse Agility :') (vanaf seconde 30, op 2.25 is het desastreus)

http://www.youtube.com/watch?v=JnvK2GEnAUo

Schandaaaalig gewoon! Tight ropes en een bladstofzuiger :=

Het is en blijft een paard natuurlijk, in mijn First moest ze 10sec wachten in een hoepel, vanaf sec. 8 kon ze niet meer wachten en begon rustig grasjes te vreten.
Ach ja, we kunnen er maar om lachen, nietwaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:56

Zo, dat filmpje is al meer herkenbaar! :Y)
Dat zou hier dus ook het geval zijn, op elk mogelijk moment dat hoofd naar beneden en proberen wat mee te pikken :+ Wel fijn om te weten dat er dan hoop is 8-) (en ik heb ook gewoon een piste, dat is ook wel fijn :P :)) ).

Oeh, tunnel! Die wil ik zien .. 8-)
Maar je bent wel een bikkel hoor, met rugpijn toch gewoon filmen!

Hoe werkt de puntentelling dan precies? Zal vast wel ergens op de site staan natuurlijk, maar misschien kan jij het in simpel nederlands uitleggen :Y) Ik weet dat je punten krijgt voor de hindernis op zich (dus of het lukt of niet zeg maar), en ook punten voor je uitvoering (dus als het niet lukt en je pakt het goed aan dat je toch daarvoor punten krijgt). Maar verder ... Hoe kijken ze naar de uitvoering enzo? Zijn daar bepaalde richtlijnen voor? (ben geen officieel lid dus weet niet of er misschien ergens een bepaald reglement is ofzo? Vast wel.. )

Want het lijkt inderdaad allemaal wel makkelijk, zie allemaal scores van 95 en meer op 100 voorbij komen .. Dat heb je in de dressuur bv. niet :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:01

Dat ga je eens aan Vie moeten vragen, die kan het allemaal beter uitleggen haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:02

Haha ok, Vie, als je dit leest .. :Y) :+

Ga ook nog eens de website doorspitten.. is allemaal beetje te lang geleden, ik lees zoveel over zoveel verschillende onderwerpen dat ik het allemaal niet onthou :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:13

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:28

Indeed, ik wou daar al naar verwijzen. :D
Ik heb het parcours nog niet geoefend en nu is het weer zo 'n takkeweer en hebben we herrie met de tunnel. := Maar ik wil toch graag meedoen, dus deze week maar even uit mijn pijp komen.

Ik heb mijn filmpje van vorige maand nog niet gepost zie ik. Eerste keer medium, wat een hel. En dan behaal ik een tweede plaats, had ik echt niet verwacht want ik vond het echt zwaar. Inderdaad, al die draf. Ik moet maar eens aan mijn conditie gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:42

Cool, is die website er al lang eigenlijk? Ziet er goed uit! Ga 'm zo eens doorspitten, thanks :D

Leuk filmpje om te zien, ziet er inderdaad heel anders uit dan fist level enzo.. vooral op het einde is het nog even een sprintje hé, zo'n lang stuk draven... := :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 20:34

Mijn Liberty filmpje voor deze maand, heb echt enkele stomme fouten gemaakt...
Mocht mijn voeten niet bewegen tijdens het 4de obstakel en mijn paard moest in stap door de bottle bank.

Dat noemen ze weggesmeten punten :D

MAAAAAR, we hebben maar liefst 4 nieuwe oefeningen geleerd en dat was nu eenmaal het doel:
nieuwe dingen leren, evolueren, in een stijgende lijn verder groeien.

Had vandaag het geluk dat mijn trainer ook aanwezig was die me zei: adem in, adem uit, relax, en GAAAAAN :D

http://www.youtube.com/watch?v=LXRkMAk373A

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:23

Ik wou binnenkort nog eens in actie schieten en opnieuw starten met HA, maar ofwel ben ik blind, of anders is er nergens op de website het parcours voor Starter level terug te vinden.. :\

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:08

Ik doe ook horse agility met me pony en het gaat super goed en het is super leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 21:28

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:07

Mijn filmpje voor juni in de first:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... FVKBvwvCjc

Xanthe vond het wel veel te warm om te bewegen, dus normaal kunnen we beter, maar het was nogal last-minute :D

ik heb 96, en een negende plaats
alleen nog vol spanning aan het wachten op de commentaar :)

Zietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 08:20

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:40

Zag er netjes uit Caroline!! Vooral omdat het warm was, dan is het inderdaad niet altijd even gemakkelijk om je paard mee gemotiveerd te krijgen. Mijn Zyta kan echt niet tegen warmte, dan doet ze liever basic groundwork dan intensief horse agility.

Ik was ZEER tevreden met de uitslag van juni!!
Blijkbaar presteer ik héél goed als ik rugpijn heb (je ziet me echt waggelen tijdens het draven
en op het eind van mijn medium zie je de pijn op mijn gezicht geschreven staan),
maar 't was het allemaal MEER dan waard zo te zien :D

Mijn Liberty-filmpje, 95% (gecorrigeerd naar 91%) en een 4de plaats

Mijn eerste keer Medium level, goed voor 98% en een eerste plaats :)

Tevens is de Wereldkampioen HA gekozen en de landskampioenen,
laat nu net mijn Zytertje Belgisch Kampioen geworden zijn :D
Dank dank dank aan paardlief, manlief en trainerlief (Vie hier in het topic!) _/-\o_

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 22:09

Wauw, proficiat!
Filmpjes moet ik nog even bekijken ;)

Ik heb pas wat aankopen gedaan, een parasol en 2 windmolentjes. De piste is net duinzand momenteel dus ideaal :Y) :)) Heb ook van die noodles gekocht, die zwemdingen ..

Afbeelding

Wilde ze oa gebruiken om de laaghangende takken te simuleren (is geen officiële HA-oefening, maar wel enorm leuk 8-) ) maar ik dacht dat er mensen ook een boog van hadden gemaakt om onderdoor te lopen (eventueel met linten aan ed). Iemand die toevallig een snelle manier weet zodat ik het steeds kan opzetten en afbreken? (kan het niet blijvend maken zeg maar, kan ook niet in de piste blijven staan). En ik vroeg me af, zou je daar ook niet op een bepaalde manier een soort hoepel-ding van kunnen maken? Maar dan moet die onderste er wel af kunnen indien paard het aanraakt ... Iemand toevallig al wat geprobeerd?

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:11

Ja, je hebt van die tussenstukken om ze te verbinden. :j
En dan valt ie zo uit elkaar als ze blijven hangen.

Wij gebuiken voor een boog twee hindernispalen en dan met van die tie-wrap-bandjes bevestigen. Knip je zo weer los.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:29

De eeuwige meelezer meld zich :Y)

Misschien dat Sabine mij wel af en toe ziet reageren in haar topics :P

Maar dacht ik heb iets nuttig te zeggen..

Hier mijn 'hoop' creatie die uiteen kan vallen als paard er lomp tegen loopt en makkelijk aan de kant te zetten is :P

Afbeelding

Benodigdheden:

2x parasolvoeten (+water / zand om erin te doen)
2x paaltjes die erin gaan (ik heb van die groene plantenstokken)
En zo een buis om elentrikdraad in te steken. Die ge meestal wel per meter kunt kopen in een doe-het-zelf zaak ofzo. Of iets anders :P

Beetje knippen en schuiven en het steekt ineen :D

Yvettee93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:47

oke, ik kom hier even binnen vallen, maar wat heb je het tof verzonnen @ Hierboven! echt leuk!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:30

Die manier van de boog vast te maken heb ik wel van iemand anders afgekeken hoor :P Maar ik wou ook iets mobieler dan palen in de grond steken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:08

Sorry dat ik niet meer gereageerd heb :o Was het topic uit het oog verloren :o
Heb niet het idee dat ik het snap, hoe het juist vast gemaakt is.. Maar komt wel goed :Y)

Maaruh ... [VSW] Speelweide in weide maken?
Morgen gaat het er in principe van komen *\o/* Gewoon mijn eigen stukje waar ik dingen kan opbouwen en ook gewoon laten staan (zolang het niet wegwaait :P ) *\o/* Kijk er echt naar uit, ga ik misschien weer wat doen met mijn pony's :o

Hoe groot zijn jullie "pistes" eigenlijk? Denk dat de grootte op zich niet uit maakt, als je alles van het parcours maar een beetje fijn kwijt kan, toch? Of zijn daar ergens regels voor?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:20

Ik heb van Zyta's wei de Horse Agility-weide gemaakt :)
Scheelt me een PAK in sleuren van materiaal.
Het is ook wel echt enkel en alleen Zyta haar wei, dus dat scheelt (enkel 1 stalgenootje mag die paddock ook gebruiken, de rest niet :o )

Hoe groot deze is, geen idee eerlijk gezegd? Zal het eens opmeten 1 van deze dagen.