Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maarja als de kies getrokken had moeten worden waren ze dakloos geworden
Elisa2 schreef:Dat lijkt me ook totaal niet handig, dan hebben jullie straks helemaal geen schuilstal meer? Gelukkig niks ernstigs met de kies.
Ilsiee, in ieder geval kun je er alleen maar handiger van worden denk ik.
Ik rijd ook zoals onder het zadel, maar denk dat het wellicht met enkelspan ook weer anders is dan met dubbelspan?
marga1 schreef:Ben het met dierenfan eens, alleen wegen 2 shetten een stuk minder. Maar die kunnen razendsnel zijn.
we lagen onlangs daardoor alsnog bijna in de sloot. Als onze kameel lekker wil draven dan strekt hij erg uit. Daarvoor natuurlijk best extra leidsel nodig. Er stond een natuurlijke afscheiding van bomen aan de kant van landbouw grond tot de dam natuurlijk. Daar lagen drainage slangen wat wij ook niet konden zien. Daar bleek een heel leger kabouters op te zitten aldus mijn paard en als die met 20 km per uur vol opzij springt dan hebben ze stiekum veel ruimte voor je ze strak naar rechts getrokken hebt. Mazzel was dat die ruimte er was en onze kameel (binnenste paard) z'n uiterste best deed hem wat op te vangen en door te gaan. dierenfan schreef:Na hele lange tijd weer eens wat gefilmd. Vanmorgen heerlijk op stap geweest met onze ijsberen (de paarden in wintervacht). Dus we stappen zo'n 90% van de tijd als we geen zweetdekens willen gebruiken. Heb ze nu even afgedroogd en verder deed de zon z'n werk wel.
Na ongeveer 3 weken lang zelf absoluut geen tijd/energie te hebben gehad om ook maar iets te doen met de paarden was dit weer heerlijk! Woensdag weer enkelspan want de komende weken heb ik de woensdag middag terug vrij kunnen plannen gelukkig. Nu duimen dat het weer ook mee zit!
https://youtu.be/gq3Deuo3Jyc?si=SlEll_FdnRwaq-H7
alleen aan de longe is toch weer anders dan voor de wagen.