[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:06

Even een schopje omhoog hier, hoe zit het met het regelement voor de mendurance? Bij de KNHS hebben ze nu de regels aangescherpt, pony's onder de meter mogen niet meer en sulky met menner ouder dan 18 niet meer. Hoe kijkt de mendurance hier tegenaan?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:51

Deze regel is nog niet van kracht.

Edit: en geldt niet voor de mendurance.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 11:19

Ik weet dat het nog niet aan de orde is, maar aangezien ik wel plannen heb met mijn pony's, was ik er wel benieuwd naar. Was toch ook gewoon een vraag? Heb het er idd niet heel handig neergezet.

Dennis

Re: [AR] [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 13:08

Mendurance valt niet onder het reglement voor het mennen.
Dus die regels gaan niet voor de mendurance gelden, nu niet, en in de toekomst niet.

Foutje van de KNHS, het plan was dat de mendurance (net als de dressuur, vaardigheid en samengesteld) wel onder het mennen zou gaan vallen, maar ze hebben dat nooit gedaan. Net als winstpunten registreren.
Maar dat is voor de pony en sulky menners juist heel fijn.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 17:40

Ja precies, dat is fijn! Ik denk misschien omdat het balletje is gaan rollen, gaan zij er nu ook over nadenken.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 15:58

Kan ik hier nog iemand verleiden tot deelname aan de mendurance in Barchem op zaterdag 3 mei a.s.?
Er zijn nog voldoende startplekken.

Speciaal voor degenen die denken dat hun paard of pony (nog) geen lange route aankan hebben we dit jaar voor het eerst ook een kennismakingsrubriek met een afstand van nog geen 15 km.
Een ideale gelegenheid om de (m)endurance eens een kans te geven. En wie weet raak je er wel helemaal aan verslingerd.

Voor meer informatie en inschrijving, zie https://www.endurancewinterswijk.nl/MENDURANCE-BARCHEM/

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 17:02

Leuk die verkorte route! Helaas te ver weg voor mij.

Iemand enig idee of er nog een (onofficiele) mendurance in Noord Nederland komt dit jaar?

QuintaenJojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 17:08

har166 schreef:

Iemand enig idee of er nog een (onofficiele) mendurance in Noord Nederland komt dit jaar?

Kuinderbos

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 21:21

QuintaenJojo schreef:
har166 schreef:

Kuinderbos

Die hou ik even in gedachten, vind 86km ook best een eind weg _O- maar ja als je eens wilt starten dan is er niet zoveel keuze.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 21:25

86 kilometer ver?

Zowel naar Gaasterland als naar Kuinderbos red ik het daar niet mee.

De rest is nog VEEL verder! Alles 150 kilometer en meer.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 17:47

Ik vind voor een 5 jarige 2x 5 kwartier op de trailer en zo'n evenement best veel. Helemaal om een keertje impuls te starten. Ik moet een trailer en auto huren dus ik vind het fijn als ik ergens dichterbij naartoe kan en iemand kan vragen me heen en weer te rijden.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 19:45

Ik vind dat om dezelfde redenen ook te ver hoor @har166. Dat is ook waarom wij helaas nooit starten; binnen 45 min van Den Haag is er vrijwel niets. Wat ik ook prima snap want er zijn helaas niet zoveel lange en leuke routes te vinden in deze regio. Maar wie weet, ooit <3

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 19:58

MarjaR schreef:
Kan ik hier nog iemand verleiden tot deelname aan de mendurance in Barchem op zaterdag 3 mei a.s.?
Er zijn nog voldoende startplekken.

Speciaal voor degenen die denken dat hun paard of pony (nog) geen lange route aankan hebben we dit jaar voor het eerst ook een kennismakingsrubriek met een afstand van nog geen 15 km.
Een ideale gelegenheid om de (m)endurance eens een kans te geven. En wie weet raak je er wel helemaal aan verslingerd.

Voor meer informatie en inschrijving, zie https://www.endurancewinterswijk.nl/MENDURANCE-BARCHEM/

Ik vind de 15 km route echt een top aanvulling trouwens!
Helaas is mijn pony niet op tijd op conditie, anders had ik zeker mee gedaan! Wie weet volgend jaar. Ik heb al snel gekeken of er nog andere wedstrijden zijn met een 15 kilometer afstand maar volgens mij zijn de andere wedstrijden minimaal 20

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 23:25

Van de wedstrijden wat verderop in de kalender zijn nog niet altijd alle gegevens bekend.
Kan zomaar zijn dat er nog meer komen met een extra, korte afstand.