Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Vjellko schreef:het westland staat vol met kassen nadya.
het is gemakkelijker gezegd dan gedaan
er kan land zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat jij er wat mee kan
Vjellko schreef:dat vind ik dan zo flauw.. zo van maar goed als jij een binnenbak en kantine wilt tja..
nee die hoef ik allebei niet hoor. en zat anderen ook niet.
tita schreef:Nadya jij vind het niet fijn dat mensen "zeuren" dat jouw paard het slecht heeft en zieligis , maar jij doet wel het omgekeerde, jij vind dat stalpaarden het slecht hebben.
Bovendien dring jij je mening op dat er zat weide is volgens jou en dat mensen in de randstad moeten zoeken.
Laat mensen in hun waarden en geloof dat er niet overal weidegang is die jij bedoelt.
De mijne staat nu ruim 15 km verder op en doe er ruim 15-20 min over enkele reis ik vind dat lang zat.
En het is de enige stal hier in de omtrek (zeker straal van 50 km) die weidegang in de zomer heeft met kleine koppels.
Nee nogmaals er is hier geen weidegrond nog ff terug komen op sliedrecht ik weet hoe je bij die onzin komt, want alle weide is opgekocht door gemeentes de 2 stallen die Sliedrecht heeft is berperkte weidegang in de zomer laat staan in de winter.
tita schreef:En het is de enige stal hier in de omtrek (zeker straal van 50 km) die weidegang in de zomer heeft met kleine koppels.
knapmannetje schreef:Ik denk dat die tijd wel veranderd is, tenminste in mijn omgeving zie ik alle sportpaarden inderdaad met een deken maar komen zeker ook gewoon in de wei zomers. En ook in de kudde. Ik zelf sport ook met mijn paard en ik vind het belangrijk dat hij sociale contacten heeft en lekker kan dollen in de wei met zijn vrienden. En lekker schoffie krabbelen.
stef schreef:tita schreef:En het is de enige stal hier in de omtrek (zeker straal van 50 km) die weidegang in de zomer heeft met kleine koppels.
Dat vind ik een beetje overdreven.
Sleeuwijk, oudendijk, nieuwendijk (2), werkendam (zowiezo 2) en dan heb ik het nog niet over jou kant van de rivier, daar ben ik niet bekend. Maar aan mijn kant (waty binnen jou 50km valt) zijn stallen zat die iig in de zomer weidegang bieden
Citaat:vind dat sommige stalpaarden het slecht hebben, Tita. Zeker als ze niet dagelijks buiten komen of contact met andere paarden hebben. Lees nou eens goed.
tita schreef:Ik denk dat mijn paard niet zit te wachten op mij,maar liever de aandacvht van soorgenoten heeft.Ik durf te wedden dat een mening stalpaard meer aandacht krijgt van een baas als een paard dat 24/7 in de wei staat.
Want als het in de winter een volle week regend en de wei blub is en paard heeft geen regendeken op dan ben je verdomd snel klaar bij je paard want je kan een bal doen.
Stalpaard heeft meer verzorging nodig dan een weidepaard ik ga nu toch ook niet zeggen dat ie beesten zielig zijn omdat de eigenaren niet elke dag iets doen en trainen
tita schreef:Citaat:vind dat sommige stalpaarden het slecht hebben, Tita. Zeker als ze niet dagelijks buiten komen of contact met andere paarden hebben. Lees nou eens goed.
Vind dat nogal een kortzichtige gedachte van je.
Contact heeft elke paard die op een pensionstal staat ze kunnen communiceren ze kunnen horen en door de tralies heen kunnen ze elkaar zien en besnuffelen. (toevallig staat de mijne naast een merrie waar ie het helemaal niet mee kan vinden dus er wordt niet gesnuffeld)
Dagelijks buitenkomen dus 10 min in een paddock is voldoende of 1 min van de stal lopend naar de binnenbak das ook voldoende.
Er zijn zat paarden die alleen daglicht zien van de stal naar de bak en jij beweert dat al die paarden het dus slecht hebben in de winter.
Dus zoals ik al zei jij hebt maar een menig en alleen die mening is goed.
Ik durf te wedden dat een mening stalpaard meer aandacht krijgt van een baas als een paard dat 24/7 in de wei staat.
Want als het in de winter een volle week regend en de wei blub is en paard heeft geen regendeken op dan ben je verdomd snel klaar bij je paard want je kan een bal doen.
Stalpaard heeft meer verzorging nodig dan een weidepaard ik ga nu toch ook niet zeggen dat ie beesten zielig zijn omdat de eigenaren niet elke dag iets doen en trainen
Ashquar schreef:Ik snap niet dat heel veel mensen denken dat paarden ongelukkig worden van op stal staan.. Onze paarden komen er altijd direct aanrennen als we ze binnen halen.
tita schreef:Ik rij ook niet in de wei!!!Een weidepaard heeft minder verzorging nodig dan een stalpaard en als je op een weide staat zonder schuilstal en het regende de gehele week (of je werkt en s'avonds is het donker) dan doe je minder met je paard.
Je zou wel gek zijn om in het weiland te gaan rijden als het regent of heel de week geregend heeft je beschadigd het land en je paard kan sneller uitgleiden.
Er zijn mensen zat die een paard 24/7 in de wei hebben staan en dan oa voor hun eigen gemakzucht ( ik wijs nu niemand aan hoor)
Stalpaard heeft ook contact met soortgenoten hoor en ik zie de mijne echt niet rennen in de wei.
Tja ik hoef niet eens uit te mesten en iid tita is soms ook snel klaar