Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tita schreef:Apple dat klopt ik heb een goede stal gevonden maar ruim 60 km van mijn huis vandaan.
Ik zou dan zeker nog maar 3x in de week naar stal gaan de overig dagen zou die stal hem verzorgen maar daar heb ik voor mijn gevoel toch geen paard voor.
Dan zorg ik maar met halve overgave
BitchyWitchy schreef:Hoe ga je dat doen als je paard ingereden is nadya?? Ik bedoel, je wilt gaan rijden en je paard is nat en vies. Besluit je dan om niet te gaan rijden, ook al is dat dagen achtereen? Als je paard nat en vies is kun je hem nooit schoon borstelen en dan zou je weer schuurplekken kunnen krijgen door zand onder je zadel en zo.....
Hoe los jij dat op??
Vandaar dat mijn paard onder een ongevoerde regendeken staat dus, onze enter en twenter mogen lekker vies zijn als ze dat willen. Maar als die tinker (twenter) van mij zo'n varken blijft, gaat ie wel onder een ongevoerde regendeken als ie onder het zadel is....
Wendy schreef:Tsja, ik woon ruim 20 kilometer bij mijn paard vandaan. Maar omdat hij goed verzorgd wordt hoef ik er dus niet elke dag heen...
Nadya schreef:Tita, die discussie hebben wij samen al eens gehad en ik zie dat echt ietsje anders, zoals je weet.
Ik word gewoon stapelgek van dat gezeik over 'zielig' en 'nat, koud en smerig' en 'modder' en al dat gedoe. Kom eens kijken naar mijn paard, zie zijn wintervacht, observeer 'm eens een tijdje, zie hoe hij is en doet en trek dan je conclusies maar. Die ga je echt niet binnen zetten. Zelfs dat kan ik iedereen laten zien, hoe hij daarop reageert. Misschien dat die zeurpieten dan eens ophouden met 'kan 'ie wel buiten blijven de hele winter'? En dat soort dingen mogen ze de jeugd ook wel eens leren op maneges e.d. Gemiste kans, volgens mij, want op maneges leren ze dat de kinderen niet, dus als die ouder worden weten ze nog steeds niet beter. Dat het ook anders kan!
Vjellko schreef:ach en met deken kunnen ze ook vies worden hoor
dan wrijf je je hoofd en nek en benen en billen gewoon beetje extra met modder in
Nadya schreef:@Vjelko: Gooi- en Vechtstreek..... Tussen Utrecht en Hilversum. Te ver van Rotterdam helaas... Een weidegenootje erbij zou altijd gezellig zijn...
knapmannetje schreef:Nadya schreef:Tita, die discussie hebben wij samen al eens gehad en ik zie dat echt ietsje anders, zoals je weet.
Ik word gewoon stapelgek van dat gezeik over 'zielig' en 'nat, koud en smerig' en 'modder' en al dat gedoe. Kom eens kijken naar mijn paard, zie zijn wintervacht, observeer 'm eens een tijdje, zie hoe hij is en doet en trek dan je conclusies maar. Die ga je echt niet binnen zetten. Zelfs dat kan ik iedereen laten zien, hoe hij daarop reageert. Misschien dat die zeurpieten dan eens ophouden met 'kan 'ie wel buiten blijven de hele winter'? En dat soort dingen mogen ze de jeugd ook wel eens leren op maneges e.d. Gemiste kans, volgens mij, want op maneges leren ze dat de kinderen niet, dus als die ouder worden weten ze nog steeds niet beter. Dat het ook anders kan!
Maar dit werkt ook de andere kant uit. Kom eens naar mijn paard kijken die lekker in zijn tralie stal heerlijk droog zijn kuil staat te eten.Jij vind het erg hoe ik mijn paard hou. Ik zal niet zeggen dat ik het erg vind hoe jij je paard houd. Aangezien jij al aangegeven hebt dat jouw paard hierdoor erg gelukkig is. Maar neem het ook aan van een ander als die zegt dat zijn paard ook gelukkig is met een andere vorm van houden.
tita schreef:Nadya schreef:@Vjelko: Gooi- en Vechtstreek..... Tussen Utrecht en Hilversum. Te ver van Rotterdam helaas... Een weidegenootje erbij zou altijd gezellig zijn...
is meer het groene hart en daar is meer weide gang hoort niet meer bij drukt bevolkte randstad